Hallo allemaal,
We krijgen de laatste dagen verschillende klachten over verbindingsproblemen met Sony toestellen.
Om in kaart te brengen wat hiervan de oorzaak is heb ik dit topic aangemaakt zodat we de klachten centraal kunnen houden en elkaar verder kunnen helpen. Wij zullen ondertussen de informatie die we van jullie krijgen, doorgeven aan onze technische afdeling en opzoek gaan naar een oplossing.
Een aantal vragen:- Welke klacht ondervind je precies en sinds wanneer?
- Maak je gebruik van het 3G of 2G (GPRS) netwerk? Probeer eens te schakelen tussen deze twee opties.
- Gaat het om een specifieke postcode (zo ja, welke?) of om verschillende locaties?
- Test je simkaart eens in een ander toestel (het liefst een ander toestel dan een Sony). Merk je dan verschil?
- Staat cell broadcast uit? Zo niet, zet deze handmatig uit (zie onderstaande), herstart je toestel en test nogmaals je verbinding.
- Startscherm.
- Druk op Berichten.
- Druk op de menu-toets.
- Druk op Instellingen.
- Scroll naar beneden.
- Druk op Infobericht activeren en vink deze uit.
- Keer terug naar het Startscherm.
- Zet de Samsung uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
- Het toestel zal Cell Broadcasting/infoberichten niet langer weergeven.
NB: dit kan per toestel een klein beetje verschillen maar het gaat zo goed als hetzelfde.