Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Netwerkproblemen Sony

Hallo allemaal,

We krijgen de laatste dagen verschillende klachten over verbindingsproblemen met Sony toestellen.

Om in kaart te brengen wat hiervan de oorzaak is heb ik dit topic aangemaakt zodat we de klachten centraal kunnen houden en elkaar verder kunnen helpen. Wij zullen ondertussen de informatie die we van jullie krijgen, doorgeven aan onze technische afdeling en opzoek gaan naar een oplossing.

Een aantal vragen:
- Welke klacht ondervind je precies en sinds wanneer?
- Maak je gebruik van het 3G of 2G (GPRS) netwerk? Probeer eens te schakelen tussen deze twee opties.
- Gaat het om een specifieke postcode (zo ja, welke?) of om verschillende locaties?
- Test je simkaart eens in een ander toestel (het liefst een ander toestel dan een Sony). Merk je dan verschil?
- Staat cell broadcast uit? Zo niet, zet deze handmatig uit (zie onderstaande), herstart je toestel en test nogmaals je verbinding.


  • Startscherm.
  • Druk op Berichten.
  • Druk op de menu-toets.
  • Druk op Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Druk op Infobericht activeren en vink deze uit.
  • Keer terug naar het Startscherm.
  • Zet de Samsung uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
  • Het toestel zal Cell Broadcasting/infoberichten niet langer weergeven.

    NB: dit kan per toestel een klein beetje verschillen maar het gaat zo goed als hetzelfde.
4 Reacties 4
Xperia_P

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inderdaad ook problemen met mijn bereik. al een week.
niet specifiek voor 1 postcode, maar overal.
 
Mijn telefoon voert Engels als hoofdtaal dus "infoberichten" kan ik niet vinden. Wel "Pushmessages". maar die staat standaard uit.
Hoe ik schakel tussen 2G, 3G en GPRS, geen idee...
(Ik werk ook liever niet met 2G, is zeer traag)
 
Dit probleem is voor mij zeer slecht voor de zaken want ik gebruik mijn telefoon zakelijk.
kunnen jullie niet gewoon landelijk Cell Broadcasting uitzetten??
 
Graag reactie, bedankt!
Don

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde probleem met een Xperia P - toestel en simkaart zijn van Juli 2012.
 
 
Sinds zaterdag valt de verbinding steeds compleet weg: geen data / tel of berichten meer kunnen ontvangen en versturen. Na een herstart werkt het weer even goed voor een minuut of 10 maar valt daarna weer weg.
 
Onder About Phone -> Status staat Mobile Network State dan op Disconnected en enkele minuten later springt deze naar Connecting. Hier blijft het opstaan en vervolgens loopt de accu zeer snel leeg; van 100% naar uitvallen binnen ongeveer 2 a 3 uur.
 
Gisteravond toestel op 2G gezet en dit lijkt wel te werken; het is nogal traag maar verbinding blijft behouden en ik ben tenminste weer bereikbaar.
 
Cell Broadcasting optie is tevens afwezig in de settings; ik kan ook via google niet vinden waar deze zou moeten staan; iig is deze niet te vinden onder Messaging -> Settings op de Xperia P

 
 
 
Xperia_P schreef:

Hoe ik schakel tussen 2G, 3G en GPRS, geen idee...
(Ik werk ook liever niet met 2G, is zeer traag)
 
Schakelen tussen 2G en 3G gaat via:
Settings -> (wireless & networks) More -> Mobile Networks ->Network Mode
en daar 'GSM only' kiezen voor 2G.
 
 
Xperia_P

Meedenker
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je tip!
bij mij gaat de batterij ook heeeeel snel nu. normaal 2 dagen op 1 keer opladen. nu een paar uur.
bij mij ook geen CellBroadcasting te vinden op mijn toestel (Xperia P)
 
Kan Vodafone niet gewoon landelijk Cell Broadcasting uitzetten???
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi allemaal, zoals jullie wel gemerkt zullen hebben kan de optie cell-broadcasting wat problemen opleveren op diverse toestellen.

Op dit moment hoort dat niet meer te kunnen gebeuren. Problemen die je eventueel nog ervaart hebben een andere oorzaak, dus vandaar dat ik dit topic sluit.

Mocht je nog problemen ervaren, dan moeten we zoeken naar een andere oorzaak, dus open daar dan aub een ander topic voor. Dat is wel zo overzichtelijk. Voor meer info, kijk aub hier
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic