mevistox5

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerklock

Hoi, Net voor de kerst heb ik mijn abonnement bij Vodafone verlengd en daarbij mijn telefoontoetsel geupgrade van een Iphone 4 naar een Iphone 5. Mijn vrouw wil de Iphone 4 graag gaan gebruiken, maar heeft een abbonement bij een andere provider. De Iphone 4 heb ik twee jaar geleden ook via Vodafone verkregen bij ee abonnementsverlenging. Nu zat/zit er op de oude I phone een ook een netwerklock. Hoe krijg ik deze er nu af? De website geeft aan dat ik deze kan aanvragen door mijn nummer in te toetsen, maar die is inmiddels gebonden aan de Iphone 5.  Bekent dit dat dooor de verlenging de oude Iphone automatisch netwerklockvrij is geworden? Met vriendelijke groeten,  Nico van Steen  Instructie op de website:Op sommige toestellen zit een simlock. Je toestel werkt dan alleen met een simkaart van één bepaalde provider en is geblokkeerd voor simkaarten van andere providers. De simkaart van je abonnement werkt ook niet in een prepaidtoestel. Om de blokkade op te heffen, heb je een unlockcode nodig. 
Hoe krijg je de unlockcode?
Soms heeft een toestel een simlock, maar vaak ook niet. Zo hebben de meeste toestellen die je bij een abonnement krijgt geen simlock, daar heb je geen unlockcode voor nodig. Het is daarom verstandig om eerst te testen of je toestel een simlock heeft. Plaats een andere simkaart in je toestel. Kun je hiermee bellen, dan zit er geen simlock op je toestel en heb je geen unlockcode nodig. Werkt het niet? Vul onderstaand formulier in. Wij sturen je de unlockcode per e-mail toe met een link naar informatie over het invoeren van de unlockcode op jouw toestel.
Heeft je toestel een simlock, maar heb je het toestel bij een andere provider of in het buitenland aangeschaft? Dan kun je hier geen unlockcode aanvragen.

Wat kost het?
De unlockcode is gratis als je het toestel langer dan een jaar in je bezit hebt. Heb je het toestel korter dan een jaar, dan zijn de kosten voor de unlockcode afhankelijk van je toestel.
Na het invullen van het onderstaande formulier ga je akkoord met de kosten voor de unlockcode.
Je betaalt de unlockcode via je prepaid-tegoed of je eerstvolgende rekening. Ben je geen klant meer? Dan krijg je een e-mail met de betaalmogelijkheden.
Stap je over van Vodafone prepaid naar Vodafone abonnement? Neem dan contact op met de Klantenservice om de in rekening gebrachte kosten terug te vragen.
Je kunt maar 1 keer per 2 dagen een betaalde unlockcode opvragen. Een gratis unlockcode kun je zo vaak als je wilt opvragen.
1 Reactie 1
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi mevistox5,

De meeste iPhones zijn simlock vrij en zouden direct te gebruiken moeten zijn met simkaarten van andere providers.
Ik neem aan dat je dit geprobeerd hebt en het helaas niet werkte ivm een simlock.

Wanneer je de simlock aanvraagt via het formulier dien je ook de IMEI code van het toestel in te vullen.
Je krijgt dus niet automatisch de unlockcode van het toestel dat je gebruikt, ook wordt de simlock niet automatisch verwijdert wanneer je het toestel voor een bepaalde tijd in bezit hebt.

Mocht het niet lukken om de unlockcode op te vragen voor je toestel dan kan je de klantenservice vragen deze voor jou aan te vragen.
Je zal dan per e-mail de unlockcode ontvangen.

Mocht je nog vragen hebben dan lees ik dat graag.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic