kadir71

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerkdekking

Mijn netwerk bereik is soms heel slecht. Op sommige plekken kan ik niet bellen, smsen en internetten.
5 Reacties 5
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi kadir71,

Heb je je simkaart al eens getest door deze in een ander toestel te plaatsen? Soms gebeurd het dat deze gaat slijten waardoor je verminderde dekking kunt ervaren. Dit geldt hetzelfde voor de antenne van je telefoon. Test dit dus eerst eens uit, wat zijn je bevindingen?
kadir71
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het is altijd op de zelfde plekken.. heb al eens een nieuwe simkaart gekregen maar helaas zonder resultaat. ik heb gewoon geen netwerk op die plekken..
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Wat zijn de volledige postcodes? Dan kijk ik de dekking even na.
kadir71
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De postcodes weet ik niet precies. Het is meestal in de trein als ik reis tussen ede centrum en utrecht centraal voornamelijk tussen amersfoort en utrecht en tussen ede en barneveld noord. Maar op postcode 3772LR en 3772EA heb ik ook erg slecht dekking..
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik zie dat op 3772LR de 3G dekking wisselt tussen zeer goed en voldoende. Op 3772EA is er ook goede 3G dekking, ik kan me dus niet voorstellen dat het puur een netwerkprobleem is dat er speelt.

Het feit dat je tijdens het reizen geen goede dekking hebt is logisch te verklaren. Doordat je je voorbeweegt zal je toestel telkens moeten switchen van mast. Hierdoor kan je verbinding minder stabiel zijn. Een trein is normaalgesproken ook een drukke plek, als er meer mensen op 1 mast zitten, kan je verbinding ook slechter of langzamer worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic