bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Netwerkcontrole Galaxy S5 Plus SM-G901F

De laatste tijd krijg ik een melding van Netwerkcontrole, wat is dan precies aan de hand??
Wie helpt mij hiermee?
Bedankt alvast

16 Reacties 16
Anonymous
Niet van toepassing
Welke melding krijg je precies en komt dit willekeurig in beeld of na een bepaalde actie?
bundyboy73
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Hij komt met een popup: netwerkcontrole.... en als ik er dan op klik kom ik terecht bij beveiligingscertificaten.. van het systeem en gebruiker. Bij systeem staan een hele reeks aan 'certificaten' en bij gebruiker maar 1: Libertel..UK en nog wat.
Kan er alleen naar kijken en ok klikken. de pop-up blijft staan als een gevarendriehoekje maar kan ik wel handmatig gewoon wissen.
Dit gebeurt spontaan, maar heb ook gemerkt dat het gebeurt op het moment dat ik geen Wifi bereik meer heb en de telefoon overschakelt naar 4G+/3G netwerk.
Moet ik bepaalde akties ondernemen??
Anonymous
Niet van toepassing
Ik ben eens gaan rondsnuffelen op andere forums voor je
Hetgeen wat ik tegen kom is dat het te maken kan hebben met je wifi. Hiervoor dien je het huidige wifi netwerk te vergeten en vervolgens weer opnieuw toe te voegen. Mocht dat niet werken dan dien je het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet daarbij niet een backup te maken van je telefoon zodat je geen gegevens kwijt raakt. Dit kan via de telefoon zelf of via samsung kies op een laptop of pc.
bundyboy73
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Oke,
Bedankt ik zal het eens gaan proberen, kijken of het inderdaad daaraan ligt!

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@bundyboy73

Heb je het al getest? We horen je ervaringen graag! 😄
bundyboy73
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ik heb het nog niet getest, maar kreeg wel die melding weer, elke keer als ik mijn telefoon helemaal uitzette, en een half minuutje later weer inschakelde, ook heb ik de batterij eens helemaal leeg laten lopen en weer in de 'uitstand' helemaal laten opladen.
Toen hem toen opstartte kwam de melding weer naar boven, en als ik ernaar toe ging kreeg ik twee soorten beveiligingscertificaten te zien, 1 van het systeem en 1 van gebruiker, en bij gebruiker staat er 1 van Liberty Global, en ik denk dat deze van Ziggo is (om tv te kijken van Ziggo)
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
SamsungExpert

Herken jij deze melding?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Nee heb hier niet vaak over gehoord ...

Van welk Wi-Fi netwerk maak je eigenlijk gebruik ? Misschien dat dit probleem zich kan koppelen met de certificaten.
bundyboy73
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Dit doet de telefoon met mn eigen Wifi netwerk thuis van Ziggo (vroeger UPC), en ook bij een openbaar gast-netwerk van mn werk, wat ik tot nu toen heb gemerkt doet de telefoon dat op het moment dat ie uit en weer aangaat, en heb zelfs een paar keer gehad dat ie het deed op het moment dat ik buiten het bereik van de Wifi was en weer in het bereik kwam...

Ik snap er niks van wat dit zou kunnen zijn... het lijkt gewoon een melding want ik kan het ook gewoon wissen en er gebeurt volgens mij verder niks, maar raar vind ik dat wel.
Daarom dacht ik zelf dat het zou komen door de Horizon App van Ziggo, maar heb deze al eens verwijderd en ook toen deze verwijderd was kreeg ik deze melding.

Ik hoor het wel of jullie iets weten.
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je dit probleem ook bij andere Wi-Fi spots?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@bundyboy

Je geeft nu aan dat je dit bij twee verschillende netwerken ervaart. Zijn er ook (bekende) Wi-Fi netwerken waarbij je de melding niet krijgt? Misschien kunnen we op die manier achter de oorzaak komen.
bundyboy73
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Nee, dit heb ik nog niet gemerkt, ik weet niet of ik het gezegd had maar hij deed het ook bij het openbare wifi-netwerk op mn werk.
Anonymous
Niet van toepassing
Als het meerdere Wi-Fi netwerken zijn zou je eens kunnen proberen om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet hierbij niet een back up te maken . Dit kun je doen via Samsung kies.

Werkt het dan nog niet dan dient de telefoon gerepareerd te worden.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@bundyboy73 heeft het terugzetten naar de fabrieksinstellingen geholpen of heb je het toestel ter reparatie aangeboden?
bundyboy73
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Kies geeft aan dat ik moet upgraden naar Switch, kan ik dit hiermee ook doen???
Anonymous
Niet van toepassing
Jazker , je kunt hiermee je foto's etc mee overzetten naar je pc, andere telefoon etc .
Voor meer informatie: http://www.samsung.com/nl/support/smartswitch/
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic