Gus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerkcapaciteit Bakkum

Hallo,
Deze zomer ben ik heel regelmatig op camping Bakkum in Noord-Holland. Op de camping in mijn heb ik prima bereik maar de capaciteit is onvoldoende. (haperende datauitwisseling). Is dit een bekend probleem? Kan hier op korte termijn capaciteitsuitbreiding plaatsvinden?
vr. groet, Gijs
2 Reacties 2
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Gijs,

Welkom hierzo 🙂

Een haperende verbinding hoeft niet direct te betekenen dat er een tekort aan capaciteit is. Het kan ook zijn dat je op de grens van een GSM/UMTS mast zit. Hierdoor zal je data ook haperen.

Als ik naar de dekkingskaart kijk, zou er in Bakkkum voldoende bereik moeten zijn. Heb je overal in de omgeving een haperende verbinding of specifiek op een locatie?

Het probleem kan ook je sim of toestel zijn.

Verder is het zo dat capaciteitsuitbreidingen zoals het bijplaatsen van een mast nogal wat voeten in aarde heeft.

Hierbij moet je bijvoorbeeld denken aan:

• Vergunningen bij gemeentes
  • Vergunningen met Landlords ( degene die de mast bijv in de tuin krijgt)
  • Het kostenplaatje ( voor 10 klagende mensen op bijvoorbeeld 1000 inwoners zal geen mast geplaatst worden)
Zoals je ziet, dit kan best lastig zijn.

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als je vol bereik hebt (alle balkjes of alle op 1 na) dan zal het niet aan bereik/dekking liggen meestal. Maar wat bedoel je precies met "haperende data-uitwisseling"?

Wat hapert er, wat is er traag, hoe traag is het, en welke snelheden haal je dan? En maakt het veel uit of je buiten bent of binnen, en welke tijd van de dag? (midden in de nacht zou je geen last meer moeten hebben van capaciteitsproblemen)

Bij sommige telefoons zoals een iPhone kan het heel nuttig zijn om een network reset te doen trouwens. Bepaalde netwerkinstellingen worden dan opnieuw van het netwerk opgehaald, en dat kan zomaar je probleem oplossen. Om die reden wordt ook vaak een battery pull / paar minuten uitzetten aangeraden. Om te merken of het effect heeft is het misschien handig om dat te doen op de plek waar het probleem zich voordoet.

Hoop dat je problemen hiermee opgelost zijn. Zo nee, dan toch even klagen bij klantenservice.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.