Berkani92

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk uitval zowel bellen/sms als data (internet)

Beste Vodafone-medewerkers,

Ik maak al een kleine 2 jaar gebruik van jullie dienst Vodafone.
De laatste weken ondervind ik vaak storingen binnen jullie netwerk.

Het gaat daarbij om de volgende problemen/storingen:

Wanneer een beller mij probeert te bereiken op mijn 06, krijgt de beller te horen dat ik niet bereikbaar ben.
Na een kleine 2 a 3 minuten, krijg ik een sms met "Dat iemand mij heeft proberen te bereiken" of tewel de Vodafone sms-dienst als ik een oproep gemist heb. Dit komt natuurlijk doordat mijn netwerk-signiaal niet verbonden is met jullie netwerk/masten.. Hierbij staat mijn mobiel gewoon aan, en ook (mobiele gegevens in mij toestel).
 
Ook ondervind ik problemen met de 3G netwerk, de netwerk valt vaak weg, doordat de signiaal met jullie netwerk er niet is. Dan verdwijnt de 3G logo, en komt na 5 minuten weer terug.

Ik woon nabij de Amsterdam Rai, waar ik weet dat jullie met de 4G LTE netwerk bezig zijn, maar mijn siginaal valt wel overal weg. Niet alleen in Amsterdam.. Ook omdat een medewerker niet veel aan mij "oorzaak" kon doen, bij de Vodafone winkel in Amsterdam nabij de Wibautstr. Probeer ik het via deze weg..

Wat heb ik gedaan?:

Ik heb mijn telefoon helemaal opnieuw gereset, en de mobiele settings gecontroleerd. Nu heb ik maar 1 of 0 stepen. wat vroeger ook hielp is 15 a 20 min, de telefoon uit te zetten en daarna weer aan te zetten, zodat ik op een "andere kanaal/channel terecht kom in jullie netwerk", maar dit keer is dat tevergeefs. Kunnen jullie hier iets aan doen? Of mijn settings resetten? ..

Hopelijk word ik dit keer wel geholpen.
Alvast hartelijk dank.

Hoogachtend,

R. Berr
1 Reactie 1
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Berkani,

In Amsterdam zijn inderdaad veel werkzaamheden geweest i.v.m. de uitrol van het 4G netwerk. Daarnaast blijven we continu het netwerk verbeteren waardoor er ook reguliere werkzaamheden aan de masten noodzakelijk zijn. Hierdoor kan het zijn dat je tijdens de werkzaamheden/voor een bepaalde periode mindere dekking ondervindt.

Echter, wanneer je op meerdere locaties problemen ondervindt met de dekking kan dit ook een andere oorzaak hebben. Je kunt de volgende stappen eens proberen om erachter te komen of je verschil/verbetering merkt:

- Probeer je simkaart eens in een ander toestel en controleer of je verschil merkt.

- Kies handmatig een ander netwerk (willekeurige provider) dan Vodafone. Hierdoor krijg je een foutmelding of kun je alleen noodoproepen plaatsen. Nadat je dit hebt gedaan kun je handmatig weer het Vodafone netwerk selecteren. Je simkaart is nu opnieuw aangemeld op het Vodafone netwerk.

- Wissel handmatig tussen het 2G (GPRS), 3G of 4G netwerk. Hierbij is het aan te raden elk netwerk afzonderlijk te testen op de handmatige modus.

- Om uit te sluiten dat er een probleem is met je simkaart kun je voor de zekerheid via de Vodafone winkel je simkaart laten omwisselen.

Hopelijk leidt dit tot een oplossing!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic