mrheenen

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Netwerk storing postcode 1187 Amstelveen Westwijk?

Al weken lijkt het Vodafone netwerk hier in postcode 1187, Westwijk, Amstelveen overbelast. Bellen, sms'en en internet vaak niet mogelijk. Mobiel steeds in en uit vliegtuigmodus of reboot maar helpt niet echt. Ook vrienden en buren hier in de buurt hebben er last van. Allemaal verschillende toestellen, wel allemaal Vodafone. Zodra je de wijk verlaat is alles weer normaal. Heel vervelend want vaak onbereikbaar en onmogelijk uitbellen en sms'en.
 
Wat is hier aan de hand Vodafone?? Graag zsm actie.
 
Marcel van Rheenen
 
77 Reacties 77
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Marjo, ik kan me voorstellen dat wat we nog zeggen niet echt heel betrouwbaar overkomt.

We zijn ondertussen de oorzaak wel op het spoor, maar aan de oplossing wordt nog gewerkt. Er worden momenteel metingen gedaan in dat postcodegebied om te bepalen wat voor onze technici de volgende stap naar een oplossing moet zijn.

Dat dit probleem al zo ontzettend lang duurt is haast niet meer uit te leggen. Ik hoop in ieder geval dat je toch wilt geloven dat er met hoge prioriteit aan het probleem gewerkt wordt.
JurV

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik kan het niet geloven maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik stel Vodafone hierbij officieel in gebreke en eis nakoming van haar contractuele verplichtingen. Dit onder opschorting van mijn verplichting tot betaling van het abonnementsgeld. Inmiddels heb ik de consumentenbond van deze situatie op de hoogte gesteld en zij zullen hier ongetwijfeld in de uitgave van de volgende consumentengids aandacht aan besteden. Als het eea nu niet heel snel opgelost is dan is De volgende stap dat ik de ICT manager van de organisatie waar ik werkzaam ben (1200 man) het advies zal moeten geven het collectieve contract met Vodafone niet te verlengen. Het moge duidelijk zijn dat ik dit gezwets zat ben en ik wens dat deze kwestie per direct naar de hoogste prioriteit zal escaleren!

Met vriendelijke groet

mtolkamp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,
 
Sinds vorige week vrijdag zijn wij komen te wonen in de postcode 1181 in Amstelveen Waardhuizen en ook hier is geen verbinding met 3G. Hierdoor kunnen mijn vrouw en ik niet bellen als we bij ons zelf thuis zijn.
 
Ik neem aan dat het te maken heeft met alles wat in deze thread genoemd wordt en hopelijk wordt dit zo snel mogelijk opgelost. Het is nogal een zure binnenkomer als je alles moet regelen voor je nieuwe huis en bellen is daarbij geen optie.
 
Gewenst hier snel wat aan te doen!
 
Met vriendelijke groet
ghulscher

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Week 10 van deze storing, even een update van deze kant dan maar, nog steeds slecht bereik. Deze ochtend proberen verschillende managers, collega's en de directeur van het bedrijf waar mijn man werkt hem te bellen wegens een ernstige storing bij een grote klant. Dan maar alles via de huistelefoon ( die gelukkig altijd werkt, maar in dit geval ons extra geld kost). Het bedrijf waar mijn man werkt onderneemt wel gelijk actie en stuurt alle beschikbare service monteurs aan om die storing meteen te verhelpen. Misschien dat andere bedrijven een voorbeeld aan kunnen nemen!!!! Hopelijk heeft het niet bereikbaar zijn voor mijn man geen gevolgen. Vodafone was op een spoor, maar misschien zijn ze het spoor bijster!!
mrheenen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ook hier nog steeds geen verbetering. Het is echt lachwekkend. Wat een jip en janneke organisatie is Vodafone in de praktijk. Waarschijnlijk alleen nog maar bezig met 4G.
Marcel van Rheenen
dako

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Sinds kort heb ik een andere werkgever, en telefoon iPhone 5 met zakelijk Vodafone abonnement. Ik werk vaak thuis en woon in .......... 1187. Na weken ploeteren met heel vaak niet kunnen bellen, gebeld worden en sms'en heb ik gisteren de klantenservice gebeld. Na de vraag op welke postcode ik woonde kreeg ik te horen dat in 1187 overbelasting op 2G een bekend probleem is waar aan gewerkt wordt, wat hopelijk morgen zou zijn opgelost. Maar ook dat het probleem al lange tijd speelt, en dat ik er maar mee moest leren leven, elk netwerk heeft zo zijn problemen...
 
Voor mij is dit nieuw. Zelfs met ons eerste GSM abonnement bij BEN een jaar of 20 jaar geleden was de kwaliteit al fors beter. Ik hoop dat dit echt heel snel kan worden verholpen!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
'' MaartjeP schreef:
Hi Ghulscher,

Ik begrijp dat jullie graag op de hoogte gehouden willen worden en we zouden graag willen dat we nieuwe informatie voor jullie hadden maar als deze informatie er niet is dan kunnen wij dit ook niet naar jullie toe communiceren. Ik snap ook dat het in jullie ogen heel eenvoudig lijkt om dit op te lossen maar als het daadwerkelijk zo eenvoudig zou zijn dan hadden we het al lang verholpen!

Ik kan jullie nu alleen maar zeggen dat we er intern heel hard aan werken om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We hopen ook dat dit zo snel mogelijk gebeurt want wij zien het ook liever vandaag opgelost dan morgen.''

Ik kan me hier op dit moment alleen maar bij aansluiten. Het is goed dat jullie specifiek blijven aangeven hoe jullie het onvangst ervaren, zodat we daarmee verder kunnen. Dank jullie wel daarvoor.

dako

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Vodafone service-medewerkers,
 
In postcodegebied 1187 wonen bijna 16000 mensen, ruim 6000 huishoudens (bron CBS, 2013). Met een gemiddelde van 2,5 mobiele telefoon per huishouden (schatting 2011) betekent dit 15000 mobieltjes. Met een zeer voorzichtige schatting van het marktaandeel van Vodafone van 25% hebben we het hier dus over minstens 1500 Vodafone-gebruikers.
 
De voor mij waarneembare symptomen zijn dezelfde zoals beschreven door anderen in dit topic, namelijk totaal geen 3G verbinding en incidenteel niet kunnen bellen, gebeld worden en SMS'en. Het niet kunnen beschikken over 3G is voor mij nog geen ramp omdat ik in en rond het huis een prima Wifi-netwerk heb. Het is hooguit fnuikend dat mijn baas grof geld betaald voor diensten die niet worden geleverd. Maar niet kunnen gebruikmaken van de basis 2G diensten vind ik bijzonder kwalijk, en helemaal indien dit voor de gebruiker onzichtbaar is (mijn GSM-verbinding heeft thuis altijd de maximale 5 streepjes, ook op het moment dat al mijn pogingen om een nummer te bellen direct leiden tot "Call Failed"). Daarnaast is telefonisch onbreikbaar zijn zeer ongewenst, zeker met hulpbehoevende familieledenen. Tenslotte vraag ik me af of ik in noodsituaties 112 kan bellen.
 
Moderator BasT schreef een week of 2 geleden:
Hallo Marjo, ik kan me voorstellen dat wat we nog zeggen niet echt heel betrouwbaar overkomt.
We zijn ondertussen de oorzaak wel op het spoor, maar aan de oplossing wordt nog gewerkt. Er worden momenteel metingen gedaan in dat postcodegebied om te bepalen wat voor onze technici de volgende stap naar een oplossing moet zijn. 
Dat dit probleem al zo ontzettend lang duurt is haast niet meer uit te leggen. Ik hoop in ieder geval dat je toch wilt geloven dat er met hoge prioriteit aan het probleem gewerkt wordt.
 
Natuurlijk is dit wel uit te leggen, als je er maar moeite voor wilt doen. Als dit probleem, waar zoveel mensen last van hebben, voor Vodafone echt een hoge prioriteit heeft, LAAT DAT DAN ZIEN! MaartjeP schreef: "... maar als deze informatie er niet is dan kunnen wij dit ook niet naar jullie toe communiceren". Welnu, als er geen informatie is dan zou dit betekenen dat er niet aan het probleem wordt gewerkt en ik vertrouw erop dat dit niet het geval is. Maar als je wilt doen geloven dat er met hoge prioriteit aan gewerkt, toon dit dan aan! Geef exacter aan wat de exacte symptomen zijn voor gebruikers. Bijvoorbeeld:

  • Kan men wel 112 bellen?
  • Op welke momenten treden de voice/sms outages op en hoe lang duren deze?
  • Helpt resetten van phone bij de voice/sms outages?
  • Op welke momenten/tijdstippen treden de 3G problemen op?
  • Bestaat er een relatie tussen de 3G en 2G problemen? (Gevoelsmatig zou ik bijna denken dat de 2G problemen worden veroorzaakt door het feit dat door de onbeschikbaarheid van 3G op gezette tijden veel meer data over 2G wordt getransporteerd, met als gevolg een overbelasting van het signaling network).
  • Is er een relatie met de uitrol van 4G?
  • Welke onderzoeksresultaten zijn per week behaald uit metingen/traces? Hoeveel engineers werken aan het probleem? Is het ontbreken van concrete resultaten een gevolg van onvoldoende resources?
  • Welke oplossingsrichtingen worden overwogen en welke tijdspaden horen hierbij?
  • Welke prioriteit heeft dit issue ten opzichte van andere ontwikkelingen/problemen? Welke mate van urgentie wordt hieraan gegeven? (Je kunt iets een hoge prioriteit geven, maar als er 1000 andere projecten een hogere prioriteit en urgentie hebben schiet het niet op).
Kortom, wat is het concrete plan ter verbetering? Zonder een zichtbare planmatige aanpak is het vrees ik onvermijdelijk dat gedupeerden spoedig de gang naar TV-programma's en juridische instanties gaan maken.
 
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard!
 
mrheenen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Beste Dako, mooi stuk. Maar ik geloof allang niet meer dat Vodafone hiermee bezig is. Ze houden iedereen aan t lijntje, pappen en nathouden. Het gaat alleen nog maar om 4G.

Marcel
dako

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Marcel,
 
Als Vodafone niet serieus op deze post ingaat dan zal ik je moeten gaan geloven. Voor alle gebruikers hoop ik natuurlijk van niet. Overigens maakte ik hierboven een rekenfoutje, 15000 mobieltjes betekent bij 25% marktaandeel van Vodafone natuurlijk 3750 gebruikers, en niet 1500 zoals ik hierboven aangaf.
dako

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dames en heren,
 
Sinds zondag 4 augustus ca 16:30 heb ik voor het eerst sinds het begin half juli (begin contract Vodafone) in Amstelveen Westwijk (postcode 1187) een stabiele en werkende 3G verbinding. Ik heb geen reset o.i.d. uitgevoerd, wel een stukje door de wijk gefietst. Ik bevind me aan de zuidwestrand van 1187, dichtbij de Burgemeester van Hattemweg. Bellen en SMS lijkt ook te werken.
 
Zijn er op dit moment meer mensen in Amstelveen Westwijk met een werkende Vodafone 3G verbinding? Zet a.u.b. even Wifi uit om te testen...
 
Groet,
Danny
dako

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mijn 3G werkt nog steeds, ik heb de afgelopen 24 uur geen problemen meer ondervonden met 3G en 2G. Ik ben steeds in Westwijk geweest en heb wifi grotendeels uitgeschakeld gehad. Ben ik de enige bij wie het nu weer lijkt te werken? Zijn er gebruikers die op dit moment in Westwijk nog steeds problemen ondervinden?
mrheenen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Het is niet te geloven maar ook hier (1187vj) lijkt alles opeens weer gewoon te werken. Ik denk dat de vodafone monteur eindelijk terug is van zijn sabatical per 1 augustus.

Marcel van Rheenen
JurV

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
1187 EM ook. Ligt het aan mij of is het ook nog eens sneller dan t ooit was? Kan ook perceptie zijn natuurlijk...
JurV

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hey all, fijn om te horen dat het weer werkt en zelfs beter dan voorheen! Bedankt voor de updates vanuit jullie kant en het geduld in ieder geval :)).
cornollio

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het ziet er naar uit dat ook hier (1187vd) alles weer goed werkt. Fijn dat Vodafone blij is te horen dat alles werkt maar helaas hebben we het niet van hun gehoord maar hun klanten. Zelf heb ik het moeten vernemen via mijn werkgever omdat deze er ook achteraan is gaan zitten. Ik vindt dit toch een slechte zaak. Het minste wat Vodafone had kunnen doen is, namen en postcodes zijn bij hun bekent, ons schriftelijk excusses kunnen aanbieden en eventueel een vergoeding of een kostenloze opzegging aan te bieden. Het feit dat het allemaal weer werkt ben ik en mijn werkgever blij mee. Ben ik na al die weken blij met vodafone? Nee, en ik wil nog steeds van ze af. Dus dat is mijn volgende stap omdat het vertrouwen weg is. Dus dit is mijn volgende stap. D meijer 1187 vd
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Cornollio,

Ik vind het erg jammer om te horen dat je er op deze manier over denkt. Je moet vanuit onze kant ook begrijpen dat wij niet te snel kunnen communiceren dat de problemen zijn verholpen. We krijgen het wel te horen van onze technische dienst maar degenen die echt kunnen vaststellen of problemen zijn verholpen zijn onze klanten. Het zou namelijk erg jammer zijn als wij zouden communiceren dat het opgelost zou zijn terwijl jullie nog steeds problemen zouden ervaren. Dat zou erg ongeloofwaardig overkomen.. Toch?

Hopelijk kunnen we het vertrouwen in de toekomst weer herstellen zodat je uiteindelijk toch niet besluit om ons te verlaten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic