mrheenen

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Netwerk storing postcode 1187 Amstelveen Westwijk?

Al weken lijkt het Vodafone netwerk hier in postcode 1187, Westwijk, Amstelveen overbelast. Bellen, sms'en en internet vaak niet mogelijk. Mobiel steeds in en uit vliegtuigmodus of reboot maar helpt niet echt. Ook vrienden en buren hier in de buurt hebben er last van. Allemaal verschillende toestellen, wel allemaal Vodafone. Zodra je de wijk verlaat is alles weer normaal. Heel vervelend want vaak onbereikbaar en onmogelijk uitbellen en sms'en.
 
Wat is hier aan de hand Vodafone?? Graag zsm actie.
 
Marcel van Rheenen
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mrheenen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nog maar een keer....

Resultaten met Network Signal Info  app

Gsm stand
Long 4.821
Lat 52.273502
Dist 455 m
GPRS -75 dBm

3G/Hspa stand
Long 0.0
Lat 0.0
Dist 5.811.670 m
!! CELL HAS WRONG VALUES OR ISN'T IN DATABASE !!
Hspa -87 dBm
UMTS -91 dBm
Sim operator 20404
Cell CID 471927 35 LAC 121
3G signaal lijkt sterk genoeg maar toch geen tel/data. Gsm werkt wel normaal
Vodaphone, wie ligt hier te slapen? Graag zsm actie!

Bekijk in context

77 Reacties 77
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey mrheenen,

Er zijn toevallig vandaag geplande werkzaamheden in die omgeving. Dus er zal dus al wat aan gedaan worden 🙂

mrheenen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hey Arina, het is al weken mis hier in de wijk. Ben vaak onbereikbaar voor mijn klanten en zelf bellen of sms'en is ook niet mogelijk. Het enige dat helpt is het toestel op hard op gsm te zetten. Dat vind ik echter geen oplossing maar een noodmaatregel. Ik heb niet voor niets een 3G abonnement. En telkens de instelling aanpassen vind ik echt te ver gaan. De oplossing moet echt van Vodafone komen. Ik heb al sinds libertel een Vodafone abonnement en heb dit zo nog nooit meegemaakt. Heel kwalijk.
Marcel van Rheenen
lvdbrom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net een medewerker op de Vodafone chat gehad hierover. Zij zegt dat het vanavond opgelost zou moeten zijn?
Ik heb al weken problemen. Vlgns de Vofafone dame is dit geen storing van weken..... hmmm toch heeft ook in mijn vriendenkring iedereen last van hetzelfde met Vodafone abonnement, AL WEKEN!
Resetten/ simkaart eruit/vliegtuig modus aan,uit.... het helpt niet!
Kan niet bellen slecht een enkele keer lukt het wel. Met vol bereik gisteren iemand 25 keer proberen te bellen, en het daarna maar opgegeven. Ook sms-jes gaan er niet door, na meermaal het rode uitroepteken aan te klikken stuur ik maar een mail of WAppje.
Advies was net op de chat, proberen G3 uit te zetten en kijken hoe het bereik dan is... schakelen tussen G2 en G3 netwerk.... lekkere klus om bereikbaar te zijn.
Geen doen als dit aanblijft wil ik van Vodafone af. Heb dit nog niet eerder meegemaakt.
mrheenen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Lvdbrom, exact hetzelfde probleem dus.@Vodafone doe er wat aan!

Marcel van Rheenen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Het is natuurlijk erg vervelend dat de problemen al langer spelen. Maar ik gaf in mijn vorige post aan dat Vodafone bezig is de problemen op te lossen. Dus 'doe er wat aan' daar zijn ze dus al mee bezig. Nog even afwachten.
DavidS

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Arina,

Ik kan de problemen die hier worden genoemd door mrheenen en lvdrom bevestigen. Ze zijn helaas ook nog niet opgelost. Mijn vrouw en een aantal buren hebben dezelfde problemen. Vooral het niet bereikbaar zijn is een grote frustratie. Wij hebben gelukkig nog een vaste telefoon, maar dat is voor veel mensen niet het geval.

Ik kan niet exact aangeven wanneer de problemen zijn begonnen, maar het lijkt media medio mei te zijn. Sinds ik een nieuwe telefoon heb kan ik zelfs zien wanneer ik niet bereikbaar ben, en krijg ik "netjes" de melding "Restricted access changed - All voice services are blocked".

Na wat onderzoek lijkt het er sterk op dat de problemen zich voordoen op het moment dat de telefoon over schakelt naar UMTS masten die in Uithoorn staan gepositioneerd. De CID en LAC code heb ik op het moment van de storing met een app (Network Info II voor Android) opgezocht: CID=47192732 LAC=121.

Ik kan helaas niets met deze informatie, mijn kennis van deze materie is ook erg beperkt. Ik hoop dat je deze informatie door kan spelen naar iemand die er wel verstand van heeft en dat we binnenkort weer met tevredenheid van jullie diensten gebruik kunnen maken.

Grtz,

Daoud
mrheenen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ook bij mij nog geen verbetering. Idd ook in uithoorn werkt het niet goed evenals het Amsterdamse bos. Telefoon op gsm zetten helpt wel maar vind ik een noodgreep en heel onhandig.

Ga ervan uit dat dit snel opgelost wordt.

Marcel
mrheenen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Resultaten met Network Signal Info  app

Gsm stand
Long 4.821382
Lat 52.273502
Dist 455 m
GPRS -75 dBm

3G/Hspa stand
Long 0.0
Lat 0.0
Dist 5.811.670 m
!! CELL HAS WRONG VALUES OR ISN'T IN DATABASE !!
Hspa -87 dBm
UMTS -91 dBm
Sim operator 20404
Cell CID 471927 35 LAC 121
3G signaal lijkt sterk genoeg maar toch geen tel/data. Gsm werkt wel normaal
Vodaphone, wie ligt hier te slapen? Graag zsm actie!

Marcel van Rheenen

JanWillemvB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem hier (zondag 16 juni 20:30), 'Geen Service', na omschakelen naar 2G kan ik weer bellen. Zover ik weet worden voor 2G en 3G aparte masten geplaatst, wil bij deze graag een extra 3G mast voor Westwijk/1187 aanvragen! (bel via MVNO Private Mobility over het Vodafone netwerk).
ghulscher

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas zijn wij al zeker 3 weken in de weer met de vodafone problemen hier in westwijk, we hebben 3x vodafone telefoons in huis ( 2x prive en 1x zakelijk). ondanks aangedrage tips van vodafone, telefoons rebooten, nieuwe simkaarten nog steeds problemen. Kost ons beide geld en tijd maar levert vooral veel ergernis en irritatie op.
ghulscher

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nu al zeker 3 weken problemen met vodafone met 3 telefoons (2x prive en 1x zakelijk), meerdere keren telefonische contact gehad met vodafone klantenservice, de aangedragen (eventuele) oplossingen toegepast ( rebooten van telefoons, voor de privenummers nieuwe simkaarten gehaald). Helaas geen enkele verbeteringen voor alle 3 toestellen( alle 3 samsungs, maar ook in nokia telefoon dezelfde problemen). Ondanks regelmatig kijken bij de vodafonesite bij de storingen staat er steeds geen storingen vermeld in amstelveen, westwijk. Toch vreemd dat vele in westwijk wel degelijk problemen hebben met bereik. De vraag is nu, hoe gaat dit verder?? Kost ons beide veel tijd en geld, je betaalt veel geld voor abo maar krijgen geen service terug. Behalve veel ergernis en irritatie!!! Aan de vodafone de vraag, hoe gaat dit opgelost worden en wat voor tegemoetkoming staat er tegenover voor niet geleverde diensten? vriendelijke groet G Hulscher
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo allemaal, gezien de klachten willen we graag het een en ander nader onderzoeken. Ik wil jullie daarom vragen om contact met onze collega's op te nemen via Facebook of Twitter met een verwijzing naar dit topic (link). Mijn collega's zullen wat privégegevens van jullie nodig hebben en dit doorspelen naar onze netwerkafdeling. Op die manier kunnen we gericht onderzoek doen. In ieder geval bedankt voor het signaal.
mrheenen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ook op facebook en twitter s dit gemeld. Er hebben zich daarna meer slachtoffers gemeld.

Marcel
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Het doorverwijzen naar dit topic zal mijn collega's helpen. Zo kunnen we de klachten tegelijk bekijken ipv individueel.
mikevers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ervaar precies dezelfde problemen, regelmatig geen netwerk in postcodegebied 1187 Westwijk Amstelveen.
In postcodegebied 1183 Bankras Amstelveen, waar ik ook vaak langere tijd verblijf, ervaar ik geen problemen met bellen/sms'en. Het lijkt dus aan deze precieze locatie te liggen.
Hoe kan ik dit koppelen aan iemand via Facebook?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Stuur via Facebook een privéberichtje met je naam, 06 nummer en postcode en kopieer als verwijzing de url van het topic erbij. Dan kunnen ze de gegevens verzamelen:
http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerksupport/Netwerk-storing-postcode-1187-Amstelveen-Westwijk/m-p/760...
cornollio

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
We zijn al drie weken bezig met Vodafone. Nog steeds geen goede verbinding in postcode 1187 vd. Vandaag had ik enige hoop maar die was snel weer verdwenen. Kan geen smsjes versturen en uiteindelijk ook niet meer bellen en gebeld worden. Nu kan ik wel weer de mobiel uitzetten en batterij + simcard eruit halen maar ben er nu klaar mee. Vodafone moet nu toch echt met een goede oplossing komen. Morgen maar weer bellen met ze. Via twitter ook een aantal berichten verstuurd en netjes antwoord gekregen. Uit eindelijk hoor je er niets meer van. Dus dat doe ik ook niet meer. Zo onpersoonlijk. We hebben nu alles gedaan wat de vodafonemederwerker heeft aan gegeven maar uiteindelijk zonder resultaat. Dat er een storing is en dat ze er mee bezig zijn heb ik alle begrip voor maar drie weken.. dat kan er bij mij niet in. Van de week gebeld en aangegen dat mijn contract ontbonden moet worden omdat vodafone zijn verplichtingen niet na komt. Dan krijg je te horen dat het kan alleen moet ik het resterende bedrag tot het einde van mij contract moet betalen. Dit is te gek voor worden. De medewerker gaf aan dat ze een onderzoek instellen en als daar uitkomt dat vodafone fouten heeft gemaakt ik een brief zou krijgen waarin staat dat ik kostenloos mijn contract kan laten ontbinden. Ik weet nu al dat vodafone zichzelf het hand boven het hoofd gaat houden en ik de pineut ben. Hoop nu echt dat ze met een goede oplossing komen anders ben ik genoodzaakt andere stappen te ondernemen.
mrheenen
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nog maar een keer. 2G ok, 3G niet ok!!

Resultaten met Network Signal Info  app

Gsm stand
Long 4.821382
Lat 52.273502
Dist 455 m
GPRS -75 dBm

3G/Hspa stand
Long 0.0
Lat 0.0
Dist 5.811.670 m
!! CELL HAS WRONG VALUES OR ISN'T IN DATABASE !!
Hspa -87 dBm
UMTS -91 dBm
Sim operator 20404
Cell CID 471927 35 LAC 121
3G signaal lijkt sterk genoeg maar toch geen tel/data. Gsm werkt wel normaal
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
All, een update.

Jullie signalen hebben ons geholpen om de oorzaak te kunnen achterhalen van deze klachten. Er is een probleem met een mast op die locatie waardoor het 3G en 2G netwerk hinder kunnen ondervinden. We doen ons best deze met de hoogst mogelijke prioriteit op te lossen. Ik reken er dus op dat het niet lang meer gaat duren. Bedankt voor het begrip en geduld.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic