Ik heb sinds 3 weken hetzelfde probleem, maar in mijn woning in den Haag nabij HS, postcode 2515 MX. 3G of HSDPA werkt ongeveer overal waar ik kom (op mijn werk in Delft, reizend door het land) met mijn Galaxy S2, zakelijk abonnement via werk. Maar in mijn straat: njet, nada, zilch. Sinds 2 dagen zelfs alleen GSM, zelfs geen 2G meer.Het is begonnen na een grote storing van het VOdafone netwerk 3 weken terug. Uiteraard alle raadgevingen opgevolgd: toestel uitgezet, batterij eruit, SIM kaart eruit en erin enzovoorts. Maar daar kan het niet aan liggen - het toestel werkt immer ongeveer overal als het moet, maar alleen thuis heb ik geen mobiel internet.
Een verklaring is mogelijk het volgende. Op het dekkingskaartje van Vodafone zie je overigens dat rond den Haag HS alleen maar GPRS mogelijk zou zijn. Met die 30 kbps kun je nagenoeg niets. Ook onbegrijpelijk dat je rond zo'n knooppunt alleen maar GPRS zou aanbieden - we zitten in dichtbevolkt gebied, niet op de Veluwe. Vodafone, graag uitleg - is er sinds 3 weken een mast weggehaald oid? Ik vind het uiteraard onbestaanbaar dat mijn werkgever voor een data-abonnement betaalt maar dat ik dat zeg 12 uur per dag of meer feitelijk niet kan gebruiken, juist als je dat het meeste nodig hebt (op mijn werk is uiteraard vast internet). Antwoord dus heel dringend gewenst.
Dank Arnold