Tieske

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na update naar iOS 5 geen 3G Data verbinding meer

Hallo,
 
na de upgrade naar iOS 5 gisteren, blijkt nu dat de 3G verbinding niet functioneert. Is dit weer dezelfde fout als een paar maanden geleden bij iOS 4.3, dat de #7 simkaarten ook dit probleem hadden?
 
1. Wat is de oplossing?
2. Zijn er meer mensen met dit probleem?
 
Gr
 
Thijs
17 Reacties 17
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Thijs,
 
Ik herken het probleem, het blijkt dat de iOS 5 net als een soort reset werkt en verwijderd dan de APN van het toestel. Gewoon deze terug zetten en even op vliegtuigmodus (mwha 1 minuutje?) zetten moet het probleem oplossen! Als je APN niet weet, bel even de klanten service en hun geven je APN 😃
 
Groetjes
 
RaWolf
Tieske
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ha RaWolf,
 
op de een of andere manier staat het adres voor de dataverbinding opeens op office.vodafone.com... 
 
nu op live.vodafone.nl gezet en no problemo!
 
Bedankt!
 
gr
 
Sjoerdv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook net geüpdate.
Alles opnieuw ingesteld en nog steeds geen verbinding. Vliegruigmodus en aan en uit zatten geprobeerd. Iemand nog suggesties?

Gr.
Sjoerd
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Tieske: Graag gedaan 😃
 
Sjoerdv: Mmm ik had al eerder aangegeven dat de IOS5 voor een soort whipe zorgt in een toestel. Nu vraag ik me af wat je precies dan opnieuw heb ingesteld. Misschien probeer het volgende eens: Instellingen> Algemeen> Toestel herstel (onderaan)> Netwerk herstel, kijk wat die dan doet 😃
 
Groetjes
 
RaWolf
Marc1977

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem, hoor graag een oplossing......
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@Marc1977, het antwoord staat al in het topic
 
Heb je zoals RaWolf zei de volgende stappen doorgenomen:
 
Instellingen> Algemeen> Toestel herstel (onderaan)> Netwerk herstel
Verder kun je eens kijken welke APN er in je toestel is ingesteld, dit kan of live.vodafone.com zijn of office.vodafone.nl
 
Weet je niet welke APN je moet gebruiken, bel de Klantenservice ff, die kunnen je dit zo doorgeven.
 
Greetz,
 
Nez
 
 
 
 
MaartenPinxten

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem.
- Netwerk instellingen resetten helpt niet
- APN stond al op live.vodafone.com. Ik heb ook office.vodafone.com nog geprobeerd maar werkt ook niet
- Flight mode uit/aan helpt ook niet, net als restarten etc.
 
Ondertussen nog steeds geen mobiel data netwerk... meer oplossingen?
MaartenPinxten

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ah, office.vodafone.nl werkt dan weer wel 🙂
ari-atari

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb na de update geen 3G verbinding meer. Heb de APN instellingen al heen en weer gewijzigd naar live en office, heb de netwerkinstellingen geteste, maar het mag niet baten. Iemand nog een idee? Ik heb een superduur en extra snel Vodafone ABO, dus verwacht wel dat ik er ook iets mee kan....
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Ari,
 
Mmm heel kort vraagje over jouw vraag, toen je apn had geswitch naar live of office had je hem daarna 1 minuutje op vliegtuigmodus gezet?
 
Groetjes
 
WhiteWolf
ari-atari

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, heb hem een minuut op vliegtuigmodus gehouden. Maar het mag niet baten, helaas :@
Vodafone had de vorige keer ook al problemen na de update...hoop dat ze het snel oplossen.
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Mmm ook al via instellingen> algemeen> stel opnieuw in (onderaan)> herstel netwerk, heb je dat ook al geprobeert?
ari-atari

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, herstel netwerk ook al gedaan. Heel irritant allemaal 😞
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Ehh dan zou ik even met klantenservice bellen, misschien staat er iets verkeerd?
Spikemieker

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Aaargh!!!
Hierbij de oplossing.
Flightmodus: ff doen
Netwerkinstellingen opnieuw: ff doen
Office of live? Afhankelijk van je zakelijk of privé abonnement.

Dé tip; het moet .nl zijn ipv .com!

Dus office.vodafone.nl

Standaard worden de instellingen gereset op .com
ari-atari

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou Spikemieker, bij mij is dat niet de oplossing, hoor. Bij mijn reset hij bovendien standaard niet naar .com, maar naar .nl,
Dus dat is het probleem niet.
Het lijkt erop, dat het net als de vorige keer (bij de upgrade naar de vorige versie bedoel ik) een soort toevalstreffer is hoe het uitkomt na de upgrade, en dat Vodafone gewoon weer keihard achter de schermen aan het werk moet om e.e.a. op te lossen. Ga morgen idd wel eens met de helpdesk bellen.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

ari-atari schreef:
Nou Spikemieker, bij mij is dat niet de oplossing, hoor. Bij mijn reset hij bovendien standaard niet naar .com, maar naar .nl,
Dus dat is het probleem niet.
Het lijkt erop, dat het net als de vorige keer (bij de upgrade naar de vorige versie bedoel ik) een soort toevalstreffer is hoe het uitkomt na de upgrade, en dat Vodafone gewoon weer keihard achter de schermen aan het werk moet om e.e.a. op te lossen. Ga morgen idd wel eens met de helpdesk bellen.
Ari-atari,

Wat Spikemieker hier doorgeeft klopt wel, hij heeft een zakelijke aansluiting waarbij de APN ingesteld moet worden op office.vodafone.nl
Ben je een particuliere klant moet de APN live.vodafone.com ingesteld worden.

Bovendien is het een bekend feit dat de instellingen verloren gaan bij iedere update die je uitvoert met het toestel. Dit probleem hebben meerdere providers.

Groet,

Chris

Moderator
Vodafone Forum


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic