mvanslooten

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Multisim 4G ddns

Goedendag,

Ik heb een multisim van vodafone. Nu probeer ik aan mijn multisim een ddns te hangen.
Heb probleem is echter dat de router een ip adres in de 10.x.x.x range geeft, maar als ik een ip lookup doe via het internet ik een 62.x.x.x adres krijg.
Hoe krijg ik mijn ddns nu werkend?

alvast bedankt

Maarten
4 Reacties 4
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
allereerst welkom op het Vodafone Forum! Waar gebruik je de MultiSim in? Waar zou je de ddns voor willen gebruiken? Kun je iets meer informatie geven over de opzet hiervan? Dan kunnen we iets gerichter voor je gaan kijken 🙂
mvanslooten
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Nadia, Dank je.

ik heb een multisim die in een D link DWR-921 router.

Ik heb de ddns nodig voor een ip camera die gekoppelt is aan de DLink router.
En dan kan ik ook makkelijk monitoren of de internet verbinding actief is of uitgevallen is.
Al vast bedankt!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
mvanslooten , ik neem aan dat je vanaf een andere verbinding contact wilt maken met je IP camera? Welke APN gebruik je nu voor je verbinding? Als je bijvoorbeeld nog de live.vodafone.com of office.vodafone.nl gebruikt heb je een grote kans dat het niet werkt. De firewall zal deze verbinding niet toelaten. Je kunt wel contact opnemen met de klantenservice en een APN aanvragen waarmee je wel verbinding kunt maken van buitenaf. Zo bestaat er een open.vodafone.nl APN. Houd er wel rekening mee dat je vanaf dat moment minder goed beschermd bent voor internet verkeer van buitenaf. Je bent dan zelf meer verantwoordelijk voor een beveiliging van je verbinding.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
mvanslooten , is het nog gelukt met de tips van Marc? Omdat we niets meer gehoord hebben, zullen we dit bericht over 48 uur sluiten. Je kunt er daarna niet meer op reageren. Ik hoop dat het inmiddels gelukt is om een ddns aan de MultiSim te hangen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic