Hallo,
Klinkt niet als een modem of software fout, probeer 't anders ff met een ''leen''-stick bij de Voda-winkel.. Om het netwerk zo optimaal mogelijk te benutten en de toenemende druk aan te kunnen schakeld de verbinding naar behoefte automatisch tussen een hoge- en ultra-hoge- snelheidslijn (HSUPA/UMTS, de optionele érg trage GPRS mode zou je niet moeten wíllen gebruiken of alléén als je niet anders kán, uitzetten dus!), dit is volkomen normaal.. Anders wordt het als je een slechte verbinding hebt met 't dichtst bijzijnde paaltje door opstakels of afstand, dan werkt dit systeem niet zo geweldig meer.. Het modem gaat dan:
- 'Raar' switchen, niet meer naar behoefte maar random (Da's waarom ik weg ben bij T, lol.. ^x^ !)
- Verlies van verbinding, algehele traagheid (Terug switchen naar GPRS!), geen contakt kunnen maken met 'n site, etc
Het kán zijn dat je met 'n defect paaltje te maken hebt, ze kunnen 'm dan bij Voda op afstand 'resetten' of.. repareren (Only God knows WHEN or IF.. @.@ .. !!! Ken ff duren dus!). Ook is het zo dat rond 1 fisieke paal vaak diverse providers zitten met even-krachtige zendvermogens, als verbinding met T. al een probleem was, beloofd dit niet veel goeds voor Voda, hoewel.. T. hád / heeft technishe problemen met een groot deel van z'n netwerk, ik heb de indruk dat Voda hier wat degelijker werkt, ben tenminste online.. Ook zou je ff kunnen proberen of de ontvangst verbeterd als je de stick via een USB verleng kabel aansluit zodat de 'ie wat verder / hoger van de PC komt te liggen en je 'm des-noods tegen een raam kan plakken.. .. Jaja, oude T. veteraan hier, een JAAR aan 't lijntje, mèh!!
Wat ik bij T. heb geleerd is dat het signaal wél op je (contrakt!) woon-adres afgeleverd dient te worden, juridiesch gesproken is 't de taak van de leverancier zich op de hoogte te stellen óf een dienst wel geleverd kán worden, indien dit niet (meer) mogelijk is dient 't contrakt kostenloos ontbonden te worden, m'ja.. Ik neem aan dat je geen dubbele lasten wil met 'n extra landlijn..
Success!