maud2013

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiel internet Duitsland

Ik heb nog nooit gebruik kunnen maken van mobiel internet in Duitsland. Waar kan dit aan liggen? Het is niet eenmalig. Ik kom al jaren regelmatig in Duitsland. Mijn roaming staat aan. Dat is allemaal het probleem niet. Zodra ik de grens met bijv. Oostenrijk of Zwitserland over ga lukt het wel om daar mobiel internet te gebruiken. Ook kan ik in Duitsland geen enkel ander netwerk kiezen dan vodafone.de
7 Reacties 7
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @maud2013

Duitsland is groot dus zou je iets specifieker kunnen zijn? Ben je meestal op dezelfde plekken in Duitsland? Of ben je meestal op één bepaalde plek? Als je dit op één bepaalde plek merkt dan kan het een lokaal probleem zijn en dan zou het ook goed kunnen dat er op die bepaalde plek alleen verbinding met Vodafone DE mogelijk is.
maud2013
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben regelmatig in de gehele zuidelijke helft. In hotels, in dorpen, in steden, langs snelwegen. Beieren, Rheinland-Pfalz, Saarland, Baden-Wurtenberg etc. Zoals ik schrijf, mobiel internet werkt bij mij niet in Duitsland. Niet alleen in dat ene hutje op de hei. Het houdt op zodra ik overga op vodafone.de en begint weer te werken in een ander land. Ook kan ik geen enkele andere provider kiezen hoewel de telefoon die wel aangeeft. Ik kan daar niet op inloggen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Maud,

Dit is eerlijk gezegd voor het eerst dat ik zo'n klacht hoor. Het zou best kunnen dat internet in het buitenland niet werkt maar dan zou het ook in Oostenrijk en Zwitserland niet moeten werken. Ook is het erg raar dat je in Duitsland op geen enkele plek geen enkel ander netwerk kunt kiezen. Ken je mensen die ook Vodafone hebben die hetzelfde probleem ervaren?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Probeer eens een paar keer achter elkaar op T-Mobile DE in te loggen. Dus 3x achter elkaar bijvoorbeeld. Goede kans dat het dan wel kan.

Dit is trouwens typisch een probleem waarbij je goede kans hebt dat je het kunt oplossen door je sim-kaart om te wisselen in een Vodafone-winkel. Dat kan eventuele problemen die specifiek te maken hebben met je simkaartnummer in het buitenland oplossen, en aangezien het bij mij altijd probleemloos werkt in Duitsland op Vodafone.de denk ik dat dat een goed idee is.

Laat achteraf even weten of je hier iets aan hebt gehad!
maud2013
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kan ik mijn simkaart kostenloos omwisselen? Het is ontzettend lastig dat ik tijdens mijn routes door Duitsland bijvoorbeeld geen actuele file informatie kan raadplegen.

En hoe zit het trouwens met de status van dit forum? Voorheen kon je via myvodafone berichten sturen aan de klantenservice maar nu kan ik alleen maar dit forum vinden.
maud2013
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En RuudNL ik zal dat binnenkort eens proberen, 3x achter elkaar inloggen.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
maud: je kunt inderdaad kosteloos een nieuwe simkaart krijgen bij een Vodafonewinkel. Als ze daar moeilijk doen, verwijs ze dan door naar dit topic.

Goeie kans dat je op een ander netwerk wel kunt inloggen en dat het probleem beperkt is tot vodafone.de, alleen bij die andere moet je dus een paar keer proberen. Maar het zou wel fijn zijn als het probleem met vodafone.de wordt opgelost, en goeie kans dat dat lukt met die nieuwe simkaart dus 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic