RobinhoAjax

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mobiel Tv Bekijken

Ik kan op mijn HTC Magic geen toegang krijgen tot de live-website van Vodafone om er mobiele TV te bekijken.

Als ik via m.vodafone.nl naar Live wil komen schakelt hij terug naar m.vodf..., direct het adres intypen geeft aan dat er een probleem is.

Instellingen staan zoals ze moeten staan volgens de website.

Wat doe ik dan verkeerd?
9 Reacties 9
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
heb je wel de proxy aanstaan?
Tom

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Om er naartoe te browser via Vodafone live, moet Vodafone live wel werken.

SMS internet naar 1300 en ontvang instellingen hiervoor


Ik kan op mijn HTC Magic geen toegang krijgen tot de live-website van Vodafone om er mobiele TV te bekijken.

Als ik via m.vodafone.nl naar Live wil komen schakelt hij terug naar m.vodf..., direct het adres intypen geeft aan dat er een probleem is.

Instellingen staan zoals ze moeten staan volgens de website.

Wat doe ik dan verkeerd?

RobinhoAjax
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb je wel de proxy aanstaan?



Hoe zet je de proxy aan? Ik heb de stappen gevolgd om alles in te stellen zoals het moest met live.vodafone.com enz. Dat sms'je pakt hij niet, ik krijg dan dat hij hem niet ondersteund, terwijl mijn Magic uit de Vodafone-winkel komt
Bernard

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ergens bij de internetinstellingen kan je kiezen of je gsm als PDA of desktopcomputer herkent moet worden als je een site bezoekt.
Mijn H1 geeft mobile sites niet correct weer als ik via de laatste optie surf. Mobile tv doet het dan ook niet. Echter toen ik deze instelling aanpaste, werkte VF live en Mobile TV zonder problemen.
djanssen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ergens bij de internetinstellingen kan je kiezen of je gsm als PDA of desktopcomputer herkent moet worden als je een site bezoekt.
Mijn H1 geeft mobile sites niet correct weer als ik via de laatste optie surf. Mobile tv doet het dan ook niet. Echter toen ik deze instelling aanpaste, werkte VF live en Mobile TV zonder problemen.



Bij mij hielp het volgende. In de APN instellingen stel je de standaard proxy van vodafone is: 192.168.251.150 en poort: 8799. Daarna ga je naar live.vodafone.com in toestelbrowser en werkt het wel.

Hou er wel rekening mee dat het alleen werkt als je op het 3G netwerk aangemeld bent.
RobinhoAjax
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij hielp het volgende. In de APN instellingen stel je de standaard proxy van vodafone is: 192.168.251.150 en poort: 8799. Daarna ga je naar live.vodafone.com in toestelbrowser en werkt het wel.

Hou er wel rekening mee dat het alleen werkt als je op het 3G netwerk aangemeld bent.



Bedankt voor het snelle antwoord, het werkt!

Ik had deze instellingen alleen bij de MMS-proxy en MMS-poort staan en zoals op Vodafone.nl staat die andere twee leeg gelaten.
rvjacobs

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Robindoajax o.i.d.

Ik open dit topic ff opnieuw (onder de naam deel 2) omdat ik erg benieuwd was naar jouw opmerking dat het mobile tv kijken op je HTC ineens werkte. Ik begreep uit jouw verhaal dat je een magic hebt en die is niet voorzien van een WAP-browser. En dit is een vereiste om Mobile TV te kunnen kijken bij Vodafone onder het 3G netwerk. Ik zit namelijk zelf met een iPhone en als jij het op een HTC maigic werkend hebt gekregen zou het dus op alle toestellen die geen WAP-browser hebben moet kunnen werken. Graag hoor ik hier wat meer over.
Thorgar

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Op de Magic kun je Opera Mini installeren.
die kun je instellen herkenbaar als mobiel (wap) of herkenbaar als desktop(http)
RobinhoAjax
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben zo dom geweest om mijn telefoon opnieuw in te stellen zonder de instellingen te noteren. Kan iemand de precieze gegevens nog eens geven? Bij voorbaat heel erg bedankt.


@Robindoajax o.i.d.

Ik open dit topic ff opnieuw (onder de naam deel 2) omdat ik erg benieuwd was naar jouw opmerking dat het mobile tv kijken op je HTC ineens werkte. Ik begreep uit jouw verhaal dat je een magic hebt en die is niet voorzien van een WAP-browser. En dit is een vereiste om Mobile TV te kunnen kijken bij Vodafone onder het 3G netwerk. Ik zit namelijk zelf met een iPhone en als jij het op een HTC maigic werkend hebt gekregen zou het dus op alle toestellen die geen WAP-browser hebben moet kunnen werken. Graag hoor ik hier wat meer over.



Dat slaat nergens op. Je hebt geen wap-browser nodig, je moet gewoon de instellingen goed hebben staan. Op een iPhone is het onmogelijk om mobiele tv te kijken omdat het formaat waarin wordt uitgezonden niet kan worden weergegeven. Bij een HTC Magic op Android kan dat wel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic