thijs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mms Instellingen Htc Desire.

Ik krijg het niet voor elkaar om een mms bericht te versturen met mijn HTC Desire. Ik heb een tweetal APN instellingen op mijn telefoon. Het mobiele internet werkt overigens wel.Vodafone:Naam: vodafoneAPN: live.vodafone.comProxy: 192.168.251.150Poort: 8799Gebruikersnaam: vodafoneWachtwoord: vodafoneServer: niet ingesteldMSC: http://mmsc.vodafone.nlMMS Proxy: niet ingesteldMMS Poort: Niet ingesteldMMS Protocol: WAP 2.0Verificatietype: PAP of CHAPAPN type: defaultVodafone MMS:Naam: vodafone MMSAPN: live.vodafone.comProxy: niet ingesteldPoort: niet ingesteldGebruikersnaam: vodafoneWachtwoord: vodafoneServer: niet ingesteldMSC: http://mmsc.vodafone.nlMMS Proxy: 192.168.251.150MMS Poort: 8799MMS Protocol: WAP 2.0MCC: 204MNC: 04Verificatietype: CHAP (ook PAP, geen en PAP of CHAP geprobeerd)APN type: mmsWie o wie kan mij helpen??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dennis_s

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 5Oplossingen
  • 2Likes
Wat ik het meeste tegen kom is de apn-type die het probleem geeft bij de instellingen. Als je eens probeerd een * in te vullen ipv. default of internet of mms bij de apntype. Dan zou het zomaar eens kunnen werken probeer het uit door een MMS naar je eigen nummer te sturen dan zie je meteen of je kan versturen en ontvangen.

Instelingen> Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten> (kies je apn en dan onderaan) APN-type: * > Menu > opslaan en dan controleren of achter de naam van je instellingen het zilveren bolletje gevuld is.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Marcod

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is een algemeen probleem waar Vodafone nog steeds geen sluitend antwoord op geeft, HELAAS.Op Tweakers.net ( http://gathering.twe...ssages/1404946 ) is het door vele mensen aangegeven dat de MMS niet werkt, en door velen is al contact opgenomen met Vodafone, zo ook ik vanochtend.Het maakt niet uit of je een simlockvrij toestel hebt of een branded van Vodafone, bij beide opties werkt de MMS niet.Op mijn vraag vanochtend of het probleem bekend is word ontkennend geantwoord, en verder wordt er verwezen naar de instellingen, die je dan per mail kan krijgen.Als dit niet zou werken, zou je je moeten vervoegen in een Vodafonewinkel om jouw toestel te laten checken.Ik vind het een onlogische actie, daar het een algemeen probleem lijkt te zijn. En, duhhh, die algemene instellingen die werken niet, maar dat wisten we allemaal al.Als je verder speurt op het internet kom je het vaak tegen, maar ook, de Engelse website van Vodafone. Hier is een administrator van de site in het probleem gedoken en heeft volgens eigen zeggen de oplossing voor de instellingen MMS op de Desire.  http://forum.vodafon...showtopic=56720Daar het hier vermeldingen zijn die deels op het Engelse netwerk slaan kunnen wij die niet gebruiken.Wellicht is het voor voor de moderator om hier wat mee te doen richting Vodafone zelf!!???Zodat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost!!!
rvjacobs

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem zit hem in de software-versie van de HTC desire. Er lopen er (geloof ik) twee rond, namelijk versie 1.15.161.4 en versie 1.15.405.4. De eerste ligt in de Vodafone Winkels en is door Vodafone getest en akkoord bevonden. Op deze werkt out of the box het MMS'en dus ook. Tenzij je de (Vodafone NL) APN wijzigt of per ongeluk wist en opnieuw aanmaakt. Dan werkt het niet meer. Het probleem zit hem namelijk in het stukje verificatie. Die staat bij versie 1.15.161.4 out of the box op . Zodra je deze op pap of chap zet, zit je met een probleem, want je kunt hem alleen terugzetten naar geen en nooit naar .

Op de desire met software versie 1.15.405.4. is er standaard bij aanzetten out of the box een keuze voor je carrier. Hier kun je dan kiezen tussen Vodafone en Vodafone Business. Als je voor een van beide kiest (en je MOET een keuze maken), dan zet hij als een soort wizard standaard 2 APN's in het systeem, namelijk Vodafone en Vodafone MMS. Bij de eerste staat de verificatie standaard op pap (en die kun je dus niet wijzigen naar en het APN-type staat op 'default'. Het APN-type moet sowieso een * (sterretje) zijn. Bij de MMS APN staat er van alles verkeerd, namelijk de proxy, die staat op 192.168.251.151 en deze moet op 192.168.251.150 staan. En ook de poort staat standaard op 8081 en deze moet op 8799 staan.

Echter, zelfs als je de proxy en de poort wijzigt en het apn-type op * (sterretje) zet, dan nog kan er niet ge-mms't worden. Omdat dit dus vasthangt op de verificatie die gewoon simpelweg niet gewijzigd kan worden in , maar alleen op pap, chap of geen kan worden gezet.

Het leukste is nog dat ik hierover uren in de weer ben geweest met Vodafone Data-support en dat we na uren testen hier dus achter kwamen.
rvjacobs

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PROBLEEM IS OPGELOST!!!

Ik heb de oplossing gevonden voor het probleem. Na ontdekt te hebben dat er 2 softwareversies zijn waarvan er 1 out-of-the-box wel werkt (als je er dus niks aan hebt veranderd) en de ander niet. Heb ik via een app in de Android Market, met de naam "APN Backup & Restore" (van de maker Ritesh Sahu), de instellingen van de werkende variant ge-exporteerd naar een XML-bestand. Vervolgens heb ik diezelfde app geinstalleerd op mijn eigen (niet MMS-ende) Desire en heb via deze app het xml bestandje (en dus de juiste settings) weer geimporteerd. Dit xml-bestandje kan ik je mailen als je me via dit forum even een PM of berichtje stuurt.

Vervolgens ben ik gaan internetten (omdat dit dezelfde APN betreft) om eerst zeker te weten dat het internetten nog werkte en dat werkte. Daarna heb ik mezelf en een vriend van mij een MMS gestuurd en heb ook een MMS van een vriend ontvangen en alles werd verzonden en ontvangen. Oftewel, het probleem is dus opgelost.
Oplossing:
- Installeer de gratis app "APN Backup & Restore" van Ritesh Sahu vanuit de Android Market.
- Zet het xml-bestandje die ik je dus kan mailen (eventueel onder een map die je "ApnBackupRestore" noemt.
- Verwijder nu eerst ALLE APN's via het instellingenmenu!!!
- Open de app en klik op restore. Hij zou nu de Vodafone.XML settings moeten zien en deze restoren.
- Hierna zou je één APN moeten hebben met de naam Vodafone NL. Open deze niet en wijzig niets. Je zou nu moeten kunnen MMS'en.
Narfie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ontvang graag dat xml bestandje, alleen zie ik niet hoe ik je hier een prive bericht kan sturen.
nvaltena

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ontvang ze ook graag. Mailen kan via mijn profiel
rvjacobs

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas kan ik niemand via het profiel mailen met een attachment eraan gekoppeld. Ook kan ik het bestandje niet op dit forum plaatsen. dus als er interesse is voor dit bestandje, stuur mij dan een mail via mijn profiel op dit forum waarin je je eigen mailadres kenbaar maakt. Dan zal ik jhe vervolgens een mail sturen met daarin de uitleg nogmaal en het xml bestandje als attachment.
Marcod

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas kan ik niemand via het profiel mailen met een attachment eraan gekoppeld. Ook kan ik het bestandje niet op dit forum plaatsen. dus als er interesse is voor dit bestandje, stuur mij dan een mail via mijn profiel op dit forum waarin je je eigen mailadres kenbaar maakt. Dan zal ik jhe vervolgens een mail sturen met daarin de uitleg nogmaal en het xml bestandje als attachment.



Ik heb je inmiddels een mailtje gestuurd, hoop het bestandje te ontvangen van je.Gaaf dat je de oplossing hebt gevonden.
rvjacobs

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het bestandje plus de uitleg van hoe je het probleem kunt oplossen is intussen volledig te vinden op het forum van tweakers. Door de zoekwoorden Desire, MMS en Vodafone te gebruiken kom je direct bij het juiste topic uit. Daarin staat precies wat je moet doen en daar kun je ook het hierbij benodigde xml bestandje downloaden.
paul5000000

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het bestandje plus de uitleg van hoe je het probleem kunt oplossen is intussen volledig te vinden op het forum van tweakers. Door de zoekwoorden Desire, MMS en Vodafone te gebruiken kom je direct bij het juiste topic uit. Daarin staat precies wat je moet doen en daar kun je ook het hierbij benodigde xml bestandje downloaden.



Hoi, Tweakers heeft je link onbereikbaar gemaakt. Zou je je xml bestandje naar me kunnen mailen? Op voorhand enorm bedankt!

markberrill

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
forgive the use of English, my Dutch is not up to this technical conversation. However I have a new Desire and find this ridiculous!! All I want to do is send MMS and have paid for the privilege and the latest technology wont let me! Anyway seems that Glowy has a solution. How can I get the necessary information from you? email me if possible.Presumably this issue does not exist on other networks? Cheers.
rvjacobs

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Paul
Hoi paul, sorry voor mijn late reactie. Ben ff uit de running geweest. Het kan zijn dat ik je al gemaild heb (dat weet ik namelijk niet meer), maar als je er nog behoefte aan hebt, mail me dan even door op mijn naam te klikken en geef dan je email adres door. Dan stuur ik je het bestandje + uitleg alsnog.

@Mark
Please give me your email addres and send it to me by mail. You can do that by clicking on my name on this forum. When I have your mail address I will send you the file that you need including a short howto in english.
lejeune

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,ik ben net nieuw hier en wilde Glowy een berichtje sturen voor het XML bestandje om de mms van mijn HTC legend werkend te krijgen, maar ik weet dat het niet slim is om hier mijn mailadres te zetten.Hoe kan ik een berichtje sturen naar Glowy zonder dat iedereen het ziet?Groetjes Lejeune
kdse

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

PROBLEEM IS OPGELOST!!!

Ik heb de oplossing gevonden voor het probleem. Na ontdekt te hebben dat er 2 softwareversies zijn waarvan er 1 out-of-the-box wel werkt (als je er dus niks aan hebt veranderd) en de ander niet. Heb ik via een app in de Android Market, met de naam "APN Backup & Restore" (van de maker Ritesh Sahu), de instellingen van de werkende variant ge-exporteerd naar een XML-bestand. Vervolgens heb ik diezelfde app geinstalleerd op mijn eigen (niet MMS-ende) Desire en heb via deze app het xml bestandje (en dus de juiste settings) weer geimporteerd. Dit xml-bestandje kan ik je mailen als je me via dit forum even een PM of berichtje stuurt.

Vervolgens ben ik gaan internetten (omdat dit dezelfde APN betreft) om eerst zeker te weten dat het internetten nog werkte en dat werkte. Daarna heb ik mezelf en een vriend van mij een MMS gestuurd en heb ook een MMS van een vriend ontvangen en alles werd verzonden en ontvangen. Oftewel, het probleem is dus opgelost.
Oplossing:
- Installeer de gratis app "APN Backup & Restore" van Ritesh Sahu vanuit de Android Market.
- Zet het xml-bestandje die ik je dus kan mailen (eventueel onder een map die je "ApnBackupRestore" noemt.
- Verwijder nu eerst ALLE APN's via het instellingenmenu!!!
- Open de app en klik op restore. Hij zou nu de Vodafone.XML settings moeten zien en deze restoren.
- Hierna zou je één APN moeten hebben met de naam Vodafone NL. Open deze niet en wijzig niets. Je zou nu moeten kunnen MMS'en.

kdse

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je uitleg is super. Ben totaal niet handig met telefoons, maar na veel gezeur met me HTC legend, kan ik nu eindelijk mssen.thnx
roelandjansen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je uitleg is super. Ben totaal niet handig met telefoons, maar na veel gezeur met me HTC legend, kan ik nu eindelijk mssen.thnx



fantastisch idd, alleen ik heb de xml niet, dus de mms settings fixen is er even niet bij.... 😞
roelandjansen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
H E L P anyone??
Dennis_s

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 5Oplossingen
  • 2Likes
Wat ik het meeste tegen kom is de apn-type die het probleem geeft bij de instellingen. Als je eens probeerd een * in te vullen ipv. default of internet of mms bij de apntype. Dan zou het zomaar eens kunnen werken probeer het uit door een MMS naar je eigen nummer te sturen dan zie je meteen of je kan versturen en ontvangen.

Instelingen> Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten> (kies je apn en dan onderaan) APN-type: * > Menu > opslaan en dan controleren of achter de naam van je instellingen het zilveren bolletje gevuld is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic