Mijn vrouw en ik zitten beiden al jaren bij Vodafone en Ziggo. Beiden hebben wij een RED-abonnement, zij een RED Essential en ik een RED abonnement. Beiden hebben we voor ieder onze eigen iPad een MULTI SIM kaart. Het contract van mijn partner kan vanaf november vorig jaar al verlengd worden en nu was het tijd om daar eens over na te denken. Een RED Together-abonnement leek aantrekkelijk, maar dan moest eerst het contract van mijn partner overgedragen worden naar mij. Als dat eenmaal zou zijn gebeurd, dan was het overzetten van het abonnement zo geregeld. Omdat er contractueel dan nog niets gewijzigd werd, hiermee akkoord gegaan. We bleven onze eigen abonnementen dus nog gewoon houden, en altijd makkelijk alles op 1 rekening.
Afgelopen weekeinde is de contractoverdracht van haar naar mij geregeld. De abonnementen zijn dus nu nog ongewijzigd, alleen de rekening komt nu in 1 keer bij ons binnen.
Echter, het blijkt dat in deze contractovername mijn Multi Sim dort Vodafone is uitgeschakeld. Ik heb daarover dinsdag tot drie maal toe gebeld, de eerste keer zou het weer aangezet zijn en zou ik na een kwartiertje mijn iPad moeten herstarten en dan zou die het weer moeten doen. Helaas na tig keer herstarten nog geen internet op mijn iPad. Internet op de iPad van mijn vrouw (via haar Multi Sim) loopt nog wel gewoon door.
Tot twee maal toe hierover na een periode van drie en vier uur met Vodafone gebeld, tot twee keer toe zou het uitgezocht worden (blijft u aan de lijn?) maar wordt de verbinding na 12 en 15 minuten spontaan verbroken. En helaas nog steeds zonder resultaat. Vanmorgen wederom tweemaal moeten bellen (ook nu werd de verbinding na 10 minuten in de wacht verbroken), met het uiteindelijke resultaat: het kan niet meer aangesloten worden, want de Multi Sim wordt niet meer geleverd. Bestaande abonnementen blijven voor de duur van hun abonnement nog ongewijzigd, maar bij nieuwe abonnementen kan dat niet meer. Ik heb aangegeven dat mijn abonnement nog niet is veranderd, alleen dat het contract van mijn vrouw is samengevoegd met mijn contract, en dat er in zowel mijn als haar contract dus niets is gewijzigd. Ik kan praten als Brugman, maar ik kom er niet doorheen. Het staat blijkbaar uit en kan niet meer aangezet worden.
Ik betaal nu 45,59 samen voor beide abonnementen, wel wordt voorgesteld om over te stappen op RED Together, maar dan zou ik minimaal 70 euro kwijt zijn, Ik ga hier niet mee akkoord, ik heb tenslotte mijn abonnement helemaal nog niet gewijzigd, maar bij wie kan ik bezwaar maken? Ik kreeg het advies om na een aantal dagen nog maar eens terug te bellen, misschien dat er dan een oplossing zou zijn, maar dat kun je toch niet maken? Vodafone kan toch zo maar niet eenzijdig de contractvoorwaarden van mijn huidige abonnement aanpassen? Wie o wie kan mij duidelijkheid geven?