hansgroot57

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mijn Multi Data Sim verwijderd na contractoverdracht van mijn vrouw naar mij

Mijn vrouw en ik zitten beiden al jaren bij Vodafone en Ziggo. Beiden hebben wij een RED-abonnement, zij een RED Essential en ik een RED abonnement. Beiden hebben we voor ieder onze eigen iPad een MULTI SIM kaart. Het contract van mijn partner kan vanaf november vorig jaar al verlengd worden en nu was het tijd om daar eens over na te denken. Een RED Together-abonnement leek aantrekkelijk, maar dan moest eerst het contract van mijn partner overgedragen worden naar mij. Als dat eenmaal zou zijn gebeurd, dan was het overzetten van het abonnement zo geregeld. Omdat er contractueel dan nog niets gewijzigd werd, hiermee akkoord gegaan. We bleven onze eigen abonnementen dus nog gewoon houden, en altijd makkelijk alles op 1 rekening. 

Afgelopen weekeinde is de contractoverdracht van haar naar mij geregeld. De abonnementen zijn dus nu nog ongewijzigd, alleen de rekening komt nu in 1 keer bij ons binnen.

Echter, het blijkt dat in deze contractovername mijn Multi Sim dort Vodafone is uitgeschakeld. Ik heb daarover dinsdag tot drie maal toe gebeld, de eerste keer zou het weer aangezet zijn en zou ik na een kwartiertje mijn iPad moeten herstarten en dan zou die het weer moeten doen. Helaas na tig keer herstarten nog geen internet op mijn iPad. Internet op de iPad van mijn vrouw (via haar Multi Sim) loopt nog wel gewoon door.

Tot twee maal toe hierover na een periode van drie en vier uur met Vodafone gebeld, tot twee keer toe zou het uitgezocht worden (blijft u aan de lijn?)  maar wordt de verbinding na 12 en 15 minuten spontaan verbroken. En helaas nog steeds zonder resultaat.   Vanmorgen wederom tweemaal moeten bellen (ook nu werd de verbinding na 10 minuten in de wacht verbroken), met het uiteindelijke resultaat: het kan niet meer aangesloten worden, want de Multi Sim wordt niet meer geleverd. Bestaande abonnementen blijven voor de duur van hun abonnement nog ongewijzigd, maar bij nieuwe abonnementen kan dat niet meer. Ik heb aangegeven dat mijn abonnement nog niet is veranderd, alleen dat het contract van mijn vrouw is samengevoegd met mijn contract, en dat er in zowel mijn als haar contract dus niets is gewijzigd. Ik kan praten als Brugman, maar ik kom er niet doorheen. Het staat blijkbaar uit en kan niet meer aangezet worden. 

Ik betaal nu 45,59 samen voor beide abonnementen, wel wordt voorgesteld om over te stappen op RED Together, maar dan zou ik minimaal 70 euro kwijt zijn, Ik ga hier niet mee akkoord, ik heb tenslotte mijn abonnement helemaal nog niet gewijzigd, maar bij wie kan ik bezwaar maken? Ik kreeg het advies om na een aantal dagen nog maar eens terug te bellen, misschien dat er dan een oplossing zou zijn, maar dat kun je toch niet maken? Vodafone kan toch zo maar niet eenzijdig de contractvoorwaarden van mijn huidige abonnement aanpassen?  Wie o wie kan mij duidelijkheid geven?  

   

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De toestelkosten zorgen dan voor een flinke stijging in de kosten. Deze kon ik natuurlijk niet inzien omdat ik geen gegevens kan inzien. Enige wat je kan doen is een hotspot open zetten voor de tablet of een Duo Sim aanschaffen. Met Duo Sim ben je met twee verschillende telefoons op hetzelfde nummer bereikbaar zonder van simkaart te wisselen. Handig wanneer je een carkit gebruikt, of bijvoorbeeld voor in je tweede telefoon. Beide kunnen niet tegelijk gebruikt worden. De kosten van beide simkaarten komen gewoon op dezelfde rekening. Hierdoor gebruikt de tablet de data van je abonnement. De andere optie is het Red Together abonnement @hansgroot57
Bij het overdragen van je abonnement staat duidelijk aangegeven dat extra opties komen te vervallen. Dit staat ook in de voorwaarden. Maar mijn collega's hadden dit ook moeten vertellen aan je. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @hansgroot57 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oei, dit klinkt heel vervelend en eigenlijk is hier maar 1 antwoord op te geven. Het klopt wanneer je van je oude contract, met een Multi Simkaart, naar een nieuw contract overstapt, je geen Multi Simkaart meer kan gebruiken. Deze bestaan niet meer, alleen nog voor de oude abonnementen, dus als je overstapt, is het jammer genoeg niet meer mogelijk deze te gebruiken. Ik weet dat als je eenmaal bent overgestapt, het niet meer mogelijk is om terug te gaan naar je oude abonnement (misschien dat nog wel), maar niet meer naar je Multi Simkaart, omdat deze gewoon niet meer te activeren is. 

Hoe het verder gaat heb ik geen idee over. Want je zegt zelf nog niet actief te zijn met je nieuwe abonnement maar ze hebben wel alles al samengevoegd en dus de aansluiting inmiddels in gang gezet. Daarom denk ik dat het niet meer mogelijk is om deze nu stop te zetten. Uiteraard kan ik je daar niet zoveel over melden want ik kan niet in het systeem kijken van Vodafone, ben ook een klant. Maar gelukkig zijn er mensen van Vodafone die met je mee kunnen kijken. Maar hou aub in je achterhoofd dat het niet meer ongedaan kan worden gemaakt. Ik hoop het natuurlijk nog wel, maar dat moet iemand van Vodafone voor je bekijken.

@Louis & @Cecilia zijn hier vaak online en die helpen je graag verder. Heb nog even geduld. 

hansgroot57
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie, maar daar gaat het dus om: ik heb nog geen nieuw contract, de oude contracten, van zowel mijn vrouw als die van mij, zijn nog ongewijzigd,  ze staan nu alleen op 1 rekening, maar dat is dan ook alles. 

hansgroot57
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nog afgezien van het feit dat deze consequentie ook niet aan mij verteld is. Dat hadden zij zeker moeten doen.  Gevolgen voor je abonnement, zeker al deze negatief zijn, moeten ze je vertellen als je iets gaat veranderen. Zeker als dat al eerder (ik kom topics tegen van augustus waarin ook al was aangegeven dat dit niet aan de klant was verteld) bekend is. Ook als het niet zou kunnen, dan nog heeft Vodafone volgens mij een verplichting naar mij om dit recht te trekken, zo voelt het in elk geval wel. Zij hebben een fout gemaakt, niet ik. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je hebt helemaal gelijk, als het niet in het gesprek is laten weten dan is dat niet netjes. Ben zelf niet bij het gesprek geweest dus ik kan daar niet over oordelen. Maar je hebt gelijk, als daar niet over is gesproken en/of is aangekaart, dan is dat zeker niet klantvriendelijk gericht. 

Maar goed, iemand van Vodafone zal je bericht oppakken en er mee aan de slag gaan. Ik heb ze al geroepen dus ik hoop dat het vandaag nog lukt en anders zijn er zeker morgen weer. Begrijp dat je het zo snel mogelijk wil oplossen, maar dat kan alleen iemand van Vodafone. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @hansgroot, 
Welkom op de Community van Vodafone. Dankjewel voor het delen van jouw ervaring. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Ik ben het zeker met je eens dat er naar de huidige gegevens gekeken had moeten worden en ook de juiste informatie had verteld moeten worden. Namens Vodafone mijn excuses hiervoor. Helaas is het niet meer mogelijk om de Multisim aan te sluiten. De multisim werkt alleen met de oude abonnementen die wij niet meer aanbieden. Daarnaast bieden wij de Multisim ook niet meer aan. Hierin kan ik helaas niks betekenen. Zodra een abonnement overgedragen wordt, vervallen extra's zoals een Multisim, BloX die aanstaan etc. Kortingen blijven wel behouden tenzij er niet meer voldaan wordt aan bepaalde voorwaarden (factuurkorting, korting vanuit Ziggo).

Ook geef je aan dat je over kon gaan naar het Red Together abonnement voor 70,00 euro per maand (ongeveer). Kun je mij vertellen hoe mijn collega's bij dit bedrag komen? Het red Together abonnement (op basis van 2 personen is):
- Red Together € 32,00 per maand.
- Red Together Extra € 17,50 per maand.
Hebben jullie thuis ook nog eens Ziggo en voldoen jullie aan de voorwaarden, dan krijg je nog eens € 7,50 (€ 5,00 voor het Red Together en per Red Together Extra € 2,50) korting 
Hierdoor kom je op een totaal van € 42,50 p.mnd.Dit is natuurlijk zonder toestelkosten. Hierin kan ik natuurlijk wel met je mee kijken. Mocht je dat willen, dan hoor ik het graag! 

hansgroot57
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag Steven VF, bedankt voor je reactie en excuses, waarmee je dus al aangeeft dat er bij Vodafone iets niet goed is gegaan. Vodafone had mij over de financieel negatieve gevolgen van deze actie moeten informeren en ze heeft dat niet gedaan.  

In jouw berekening zie ik niet terug de ipad van zowel mij als die van mijn vrouw. 
Uitgaande van jouw berekening kom ik dan op de volgende rekensom:
27 euro, voor mijn telefoon met Red Together.
15 euro voor de telefoon van mijn vrouw met RT Extra
15 euro voor de ipad van mij met RT Extra 
15 euro voor de ipad van mijn vrouw met RT Extra
72 euro is dan het totaalbedrag. En zo had jouw collega dat ook ongeveer berekend.
Ik betaal nu 45 euro afgerond samen. 
Ik krijg dan wel extra data, maar zou dan nu 27 euro per maand extra per maand moeten gaan betalen, omdat alleen het contract van ons is samengevoegd en ik over de financieel negatieve gevolgen niet van te voren ben geinformeerd, Ik verwacht dan op zijn minst een tegemoetkoming in deze extra kosten of een alternatief, waarbij ik in elk geval dezelfde mogelijkheden blijf houden.  
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

De toestelkosten zorgen dan voor een flinke stijging in de kosten. Deze kon ik natuurlijk niet inzien omdat ik geen gegevens kan inzien. Enige wat je kan doen is een hotspot open zetten voor de tablet of een Duo Sim aanschaffen. Met Duo Sim ben je met twee verschillende telefoons op hetzelfde nummer bereikbaar zonder van simkaart te wisselen. Handig wanneer je een carkit gebruikt, of bijvoorbeeld voor in je tweede telefoon. Beide kunnen niet tegelijk gebruikt worden. De kosten van beide simkaarten komen gewoon op dezelfde rekening. Hierdoor gebruikt de tablet de data van je abonnement. De andere optie is het Red Together abonnement @hansgroot57
Bij het overdragen van je abonnement staat duidelijk aangegeven dat extra opties komen te vervallen. Dit staat ook in de voorwaarden. Maar mijn collega's hadden dit ook moeten vertellen aan je. 

hansgroot57
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bittere nasmaak.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik begrijp je reactie. Ik had je graag een ander antwoord gegeven. Helaas is het niet meer mogelijk om een Multi Sim te activeren @hansgroot57 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic