Kathymamadottir

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Lollipop op de Xperia Z3 compact

Hallo, sinds gisteren, of misschien bij sommigen al langer, is Lollipop beschikbaar op de Xperia Z3 compact.

Zijn er hier mensen die hem al hebben op dit toestel? Zo ja, wat is jullie ervaring? Ik ben dan met name benieuwd of de Lollipop een negatieve invloed heeft op de accuduur.

Een paar jaar geleden had ik de Xperia S. Toen ik het toestel aanschafte, zat er Ice Cream Sandwich op. Ik was toen heel tevreden met de accuduur. Ik zat veel en dan bedoel ik echt veel op FB, Twitter en You Tube, ik maakte foto's en video's en verstuurde deze, alles kon. Ik deed niks om de accu enigszins te sparen, dat hoefde ook niet en ik kon met gemak het toestel 's avonds voor het slapengaan pas opladen. Echter, nadat er Jelly Bean op kwam, kon ik geen dag meer vooruit met de accu. Zelfs wanneer het toestel naast me lag, liep de accu sneller leeg dan voorheen met Ice Cream Sandwich. Nadat ik Jelly Bean had geïnstalleerd en de accu zo snel leegliep, verwijderde ik wat apps, zette wat functionaliteiten uit, zette het toestel meerdere keren terug naar de fabrieksinstellingen, maar het mocht niet baten :@

Ik kocht maar een powerbank en zeulde dat ding continu met me mee.... Daar baalde ik behoorlijk van, want ik koop per slot van rekening geen geavanceerd toestel om vervolgens allerlei dingen uit te moeten schakelen, zodat het toestel mee kan tot 's avonds laat. Dan kan ik beter zoeken naar een Nokia 5110 😉

In ieder geval zou ik dat nu graag willen voorkomen, dus ben ik heel benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen met de Lollipop op de Xperia X3 compact..

4 Reacties 4
Kathymamadottir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ik heb de Lollipop inmiddels en dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:

Het vergrendelscherm is veranderd. Bij KitKat kreeg je spikkeltjes te zien wanneer je 1 keer op het scherm klikte in de vergrendelde stand, zag er leuk uit, leek een beetje op vuurwerk. Nu is dat niet meer zo.

Het uiterlijk van de icoontjes, (zoals WiFi-icoontje, 3G Watchdog, de agenda, rekenmachine, enz.) is ook iets veranderd.

Nu zie je terwijl ie gelockt is de menuutjes van de apps die je zelf actief hebt zoals in mijn geval de 3G watchdog en de temperatuur. Je ziet balkjes in het scherm, eerst was dat niet zo.

Het menu van de snelle instellingen is ook veranderd. Wanneer je vanaf boven in je scherm naar beneden schuift, kon je daar een heel scala aan snelkoppelingen inzetten. Nu zijn het er een stuk minder. Het geluid aan of uit of even in de trilstand kan niet meer via dat menu. Daarvoor moet je de volumeknop aan de zijkant hebben en daarmee kan je het geluid aanpassen en de trilstand aan- of uitzetten.

Je kan nu een account voor iemand anders aanmaken op het toestel, kun je om beurten je mail checken enzo.

Wat ik niet zo mooi vind, is dat de icoontjes van de aan- en uitfunctie groen zijn geworden. Als je WiFi bijvoorbeeld uitzet, is het balletje grijs. Zet je WiFi aan, wordt het balletje groen. Die kleur verandert kennelijk niet mee met de kleur van het thema dat je zelf hebt ingesteld, in mijn geval rood. Hoe dan ook, even wennen.

Tot nu toe doet het accu het nog steeds goed, dus ik verwacht niet ineens na een dag een enorme leegloop die niet verklaard kan worden. Heb inmiddels een kleinere handtas, waarin geen ruimte is voor een powerbank 😄
Kathymamadottir
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Update: ik heb 1 bugje ontdekt:

Je kan nu meerdere gebruikers toevoegen. Na het toevoegen van meerdere gebruikers kun je heel makkelijk van gebruiker switchen door op de icoontjes te klikken. Maar na het switchen van gebruiker raakt de telefoon in de war en laat dan gedurende een minuut een wat flikkerend scherm zien met achter elkaar deze meldingen:

-com.sonymobile.touchscreen.touchfilter.tfpss is gestopt;
-Enterprise Service is gestopt;
-com.qualcomm.qcrilmsgtunnel is gestopt en tenslotte
-Het proces com.android.phone is gestopt.

En dan is het klaar en doet alles het weer naar behoren. Voordat ik in de gaten kreeg dat het werd veroorzaakt door het switchen van gebruiker, had ik de vraag voorgelegd aan Sony. Zowel Sony Nederland als Sony Mobile Nederland had geen idee wat het was.

Toevallig liet ik een paar dagen daarna iemand zien hoe ik een nieuwe gebruiker kon aanmaken en hoppa, daar kwam het flikkerende scherm weer met de rare meldingen. Nog maar een keer getest en weer hetzelfde.

Het kan dus zo zijn dat meerdere mensen dit hebben. Ben ik wel benieuwd naar.

P.S. worden deze berichten van mij überhaupt wel gelezen? Nog niemand heeft gereageerd. Er zijn toch wel meer Sony fans hier met een gaaf Sony toestel op dit forum?:D
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi Kathymamadottir

Wat een super initiatief dat je hier neemt! En wat gek dat er nog geen reacties op zijn gekomen:(. Ik ben altijd erge fan van ervaringen delen, daar is dit Forum ook echt voor! Hopelijk ben je dus niet ontmoedigt hierdoor, van mij krijg je in ieder geval kudo's voor je topic:)
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik zie trouwens dat je topic wel al 153 keer bekeken is, dat is toch heel wat! Waarschijnlijk hebben mensen er dus toch wat aan ondanks dat ze geen berichtjes achterlaten;).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic