Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Coco123 schreef:
Net maar weer vodafone gebeld dit keer wéér een ander verhaal. Hij kon niks over de status zeggen alleen of de 5s wel of niet besteld was.
Vervolgens komt hij met het verhaal dat het wel een langer als 2-3 weken kon gaan duren.
Ik zei al is dit dan 'de eerste' zijn snachts
Ja mevrouw u bent ook een van de eerste..
Nou mooi niet!
Daarna werd het verhaal nog leuker. Want het wordt dus niet op bestelvolgorde gedaan maar op stad!
Grote steden zoals Amsterdam Rotterdam Utrecht krijgen voorrang omdat het makkelijker is 800 iPhones tegelijk naar 1 stad te brengen dan verspreid.
Heel leuk dit. Voor mij geen vodafone meer hierna
De medewerker aan de tel vertelde jou dat het per stad ging? Lijkt me onwaarschijnlijk.
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Per stad. Dat denk ik niet. De iPhone's zullen van af VF naar het distributiecentrum van Post NL gaan. Begin steeds meer argwaan te krijgen dat het inderdaad wel eens 2 tot 3 weken kan gaan duren. Laten we op Bas wachten, die zou vanmiddag de levertijden bekend gaan maken.
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
@Wessy en Timothy, gefeliciteeeeerd!

@Jan, het klinkt een beetje alsof er maar wat gezegd wordt om wat gezegd te hebben en van de beller af te komen. Hoe anders zijn alle verschillende verhalen te verklaren?
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Kristelvotterlo schreef:
@Wessy en Timothy, gefeliciteeeeerd!

@Jan, het klinkt een beetje alsof er maar wat gezegd wordt om wat gezegd te hebben en van de beller af te komen. Hoe anders zijn alle verschillende verhalen te verklaren?
Sowieso is alles uitbesteed. Een groot deel van de telefonische klantenservice is gewoon een groot call centre met verschillende vestigingen door heel nederland. Deze hebben tot een groot deel toegang in VF maar ja niet alles, zoals een actuele voorraadstatus of verzendstatus. 
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Ik ben het eens met AnthonyL, we hebben nu al zoveel verschillende verhalen gehoord met zoveel verschillende leverdata dat ik niet meer weet wat ik moet geloven.
Laten we op Bas wachten op een accurate leverdatum.
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik vrees dat bas ons ook geen accurate leverdatum gaat geven. Eerder wederom iets globaals. Het zou zo en zo lang moeten als je dan en dan hebt besteld. Maar het kan hier van afwijken. Zoiets krijgen we te horen denk ik!
Maar goed ik ben positief gestemd vandaag dus Bas vertelt dalijk gewoon dat iedereen zijn iphone vandaag nog krijgt! 😉
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Vandaag gaat hem niet worden. Anders had je gisterenavond al een mail van VF moeten krijgen dat je pakketje verzonden wordt. 
 
Wat zo vervelend in mijn situatie is. Ik werk vanuit huis en rond deze tijd komt Post NL meestal langs. Elke keer als ik een auto voorbij hoor rijden, ben ik afgeleid. Oh en dit forum werkt ook niet mee. 😉
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Ik begreep dat er vandaag pas door Vodafone weer iPhones worden verstuurd dus dan zouden ze op z'n vroegst morgen aankomen.
 
Er zijn overigens ook een hoop mensen die een iPhone hebben ontvangen zonder verzendbevestiging, en die dus blij verrast waren. Dat Vodafone zegt dat je een mailtje krijgt voordat de iPhone verzonden wordt moet je dus met een flinke korrel zout nemen.
 
EDIT: Nee, ik lees op tweakers.net dat iemand vandaag zijn iPhone heeft ontvangen die hij had besteld om 00:15 bij een nieuw contract. Blijkbaar worden ze vandaag dus toch wel uitgeleverd. Aan mensen die later hebben besteld. En nog geen klant zijn.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Haha inderdaad anthonyL zo zat ik ook maar ik weet dat ik hem niet krijg vandaag aangezien postnl al voor me deur stond met een pakketje....kreeg zowat een hartaanval! Ik dacht zal het! Maar nee....vrouwtje had wat besteld en koste bijna mn hart -.-
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@Franklin Ik heb hem om 00:14 besteld. Dus misschien krijg ik hem dan vandaag ook wel! 😄
FlighTom

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey, 
 
ik ben gisteren in de winkel geweest voor een 64GB 5S space grey. De verkoper zei dat de telefoons niet op voorraad waren in de winkel en dat het tegenwoordig via een bestel systeem werkt. Naja goed, lang genoeg gewacht op een nieuwe iPhone dus een paar dagen kunnen er opzich wel bij. Maarja, ongeduldig als ik ben..
 
Tijdens de verkoop en bestelling in de winkel had de verkoper er een scherm voor staan waarop stond dat de 16 en 32GB versies een verlengde levertijd hebben. Bij de 64GB versie stond 'op voorraad'. Betekent dit dat ik vandaag of morgen de telefoon op kan halen in de winkel? Als het toch via een bestel-systeem werkt lijkt me dat de voorraad aantallen en de bestelaantallen bekend zijn en op basis daarvan die desbetreffende pagina wordt bijgewerkt?
 
Mensen ervaring hiermee?
 
Bvd, 
 
Tom
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@franklin; Sja dat bevestigt dus wat ik elders heb gelezen; dat nieuwe klanten voorrang krijgen. Ikzelf heb om 0:03 u besteld en nog verder niks gehoord.... Hoop dat je gelijk hebt en dat er deze week volop geleverd gaat worden. Overigens was jou toch ook gezegd dat jij die van jou vandaag zou krijgen? Hoop het echt voor je!
 
**Edit: En ik hoop dat AnthonyL en alle anderen ook snel hun gadget krijgen (en uiteraard ikzelf ook)
 
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@Jkbgrd: Nee, mij was verteld dat ie 'waarschijnlijk' vandaag verstuurd zou worden en dan woensdag of donderdag zou arriveren maar dat kon ze ook niet garanderen.
Coco123

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@jan

Ja dit is toch echt wat mij verteld werd.
Meneer zei dat het makkelijker was om 800 iPhones in een stad ineens te leveren dan 800 verspreid over het land.
Het klinkt ongeloofwaardig maar dit werd me gezegd.
Hij vroeg nog waar ik woonde en toen hij dat hoorde zei hij al dat het in mijn geval nog wel langer kon duren.

Het was geen bestelvolgorde kwestie maar een logistieke kwestie
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hoor alleen maar negatieve dingen dus dit mag ook wel eens gezegd worden:
Zondagochtend iPhone 5S 64GB Space Grey besteld i.c.m. Vodafone Red Super E. Gelijk de bevestiging gekregen, en vandaag een mail om een afspraak te maken met de koerier.
Top geregeld Vodafone!!:D
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Ik weet niet of het heel positief is voor ons om te horen dat je pas zondag hebt besteld en nu al zicht hebt op levering ...
 
Ik wens je wel veel plezier met je nieuwe iPhone!
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@franklin inderdaad en zo te zien is eddy een nieuwe klant die dus voorrang krijgt??....
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Denk vooral omdat het hier om een 64GB gaat, daarom zal de levering wel snel zijn.
Maar kijk maar eens naar het topic toen de iPhone 5 uitkwam, zat ik in het zelfde schuitje als jullie hoor...;)
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Eddyonline schreef:
Hoor alleen maar negatieve dingen dus dit mag ook wel eens gezegd worden:
Zondagochtend iPhone 5S 64GB Space Grey besteld i.c.m. Vodafone Red Super E. Gelijk de bevestiging gekregen, en vandaag een mail om een afspraak te maken met de koerier.
Top geregeld Vodafone!!:D
Online of telefonisch bestelling? Gaat het om een nieuw abbo of verlenging?
Uiteraard wel top voor je!
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@Wessyvb, deze "nieuwe" klant heeft voor de familie al 4 abonnementen, dus zo nieuw ben ik niet hoor. Maar ik hoop dat jullie hem snel krijgen, toen met de iPhone 5 duurde het ongeveer een week, de meeste hadden hem toen binnen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic