Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Jyco

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook ik heb, net als velen hier, op 26-9 mijn abbonement verlengt, maar dan met een Iphone 5 32gb black.
Op 29-9 een email ontvangen dat jullie o-zo-blij zijn dat ik weer voor jullie gekozen heb 😛 en op 1-10 een sms ontvangen met het beperkte voorraad aan Iphones. Tot op heden niks meer gehoord.
Kan t kloppen dat jullie minder voorraad aan 32gb iphones hebben?
Nja ik ga morgen maar eens bellen naar de KS (voor t eerst!) voor meer duidelijkheid
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Inderdaad hulde aan Stevie, ik heb écht het gevoel dat je er alles aan doet om ons zo goed mogelijk te informeren!
Maar ook bij mij 26e online besteld, wel bevestiging, geen sms. 
fenvbogert

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij ligt het probleem ook bij gls zojuist on 23:14 tringgg sorry dat ik nog zo laat bel maar ik heb een pakketje voor u.
Geen sms en een 32 gb model maar goed hij is binnen beter laat (letterlijk) dan nooit.

sohrabrafie

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En op 27 September aub. Precies zelfde verhaal als bij de bestellingen op woensdag 26e
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik vind de gang van zaken ook maar belachelijk. 
 
Vorige week donderdag via Friends & Family een iPhone 5 abonnement afgesloten met nummerbehoud en direct betaald. 
Kort daarna een bevestiging ontvangen.
 
Sindsdien helemaal, maar dan ook helemaal niks. Ik kan mijn orderstatus niet opvragen, en op het forum wordt aangegeven dat iedereen die voor 15:00 afgelopen vrijdag heeft besteld deze week een iPhone 5 zou gaan ontvangen. 
 
En ik zie hier gewoon mensen doodleuk op maandag bestellen en hun toestel deze week ontvangen. 
 
Het is best dat het wat lannger allemaal duurt, maar ik heb geen SMS ontvangen of geen update via de email, helemaal niks. Lekker is dat dan, we leven in 2012 en van een bedrijf als Vodafone verwacht ik toch wel wat meer. 
 
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om gewoon een lijst op datum af te werken. 
 
Yeretho

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelf heb ik de 27e besteld(F&F Ambassadeur website) maar net als bij de mensen die op de 26e hebben besteld, heb ik nog geen idee wanneer het toestel geleverd word. Een orderbevestiging en een sms(over de beperkte voorraad) heb ik wel ontvangen..
 
Ik vind het top dat Stevie zich zo inzet aangezien je van de klantenservice steeds verschillende antwoorden krijgt. Vanuit het forum is de informatie veel duidelijk en ik hoop dat je vandaag duidelijkheid kan krijgen over de mensen die net als in mijn geval geen idee hebben over de levering.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Bock schreef:
@Stevie
Hulde voor je inzet nu eerst maar een borrel. Hier mijn situatie waar je mss iets mee kan. Woensdag 26e abbo telefonisch verlengt rond 11 uur. Geen orderbevestiging gehad. Wel twee SMS maandag een over de beperkte voorraad vanuit Apple en gister een dat de phone donderdag te verwachten is. Nu weet ik niet of mijn mailadres verkeerd is doorgekomen, maar ik ben al lang klant dus die zouden ze moeten hebben maar die kan ook verkeerd ingevoerd zijn bij de bestelling dat weet ik niet hoe dat gaat. Mss heb je hier iets aan. Zet um op!
Bock, Laat me even weten of je daadwerkelijk vandaag je iPhone 5 hebt ontvangen, of dat deze is aangeboden is door GLS. Dan kan ik dit ook meenemen.
tolliver1967

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ik ben tot nu toe nog rustig gebelven, maar het wordt met dag dramatischer bij Vodafone. Als ik al deze berichten lees in dit forum dan vraag ik me wel eens af wie daar de leiding heeft bij dit bedrijf. Zo langzamerhand wordt ik pisnijdig. Zoals Stevie in eerdere berichten vermeld heeft is dat een ieder die vorige week een pre-order besteld heeft deze week de Iphone5 mag thuis verwachten. Nu heb ik begrepen dat gistermiddag om 15.00 uur diverse mensen een sms'je hebben ontvangen dat ze vrijdag de Ipone 5 mogen ontvangen, aangezien GLS niet op zatredag bezorgd betekent dat Vodafone en Stevie uit hun nek lullen. Dan kan zij wel aardig updates geven maar als die niet kloppen heb je daar ook niets aan. Net geprobeerd de klantenservice te bellen maar daar krijg je het verzoek op een ander tijdstip terug te bellen ivm drukte. Hoe klantvriendelijk kun je zijn. En het is en blijft te belachelijk voor woorden dat mensen die later hetzelfde toestel hebben besteld die al in huis hebben. Er heerst een vloek op mensen die de 26ste een pre-order hebben geplaatst. 
Ik blijf me verbazen dat wij als consument dit allemaal moeten pikken!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Tomvantreeck schreef:
morgen krijg je daar antwoord op zoals stevie al eerder melden! nog eventjes geduld dus 😉

Ik ga proberen antwoorden te verzamelen.... Ga in ieder geval met de vragen die ik gisteravond heb opgesomd naar de verantwoordelijke afdelingen en dan kijken of zij mij hier antwoord op kunnen geven. Helaas kan ik zelf zo uit mijn hoofd geen antwoorden geven, er zit een mega groot team achter de iPhone 5 waarmee ik in contact sta en steeds de info vandaan haal. Dus ik ga zometeen even overleggen en kijken of ik enigzins wat info heb.

Wel even een "waarschuwing" verwacht niet dat ik echt mega concrete info kan geven zo van ja jullie krijgen hem morgen ofzo. Ik moet even afwachten in hoeverre we inzichten hebben in de leveringen. Het is weer een nieuwe dag, wereld dierendag trouwens, met verschrikkelijk weer ook, maar ik ga weer mijn best voor jullie doen!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
fenvbogert schreef:
Volgens mij ligt het probleem ook bij gls zojuist on 23:14 tringgg sorry dat ik nog zo laat bel maar ik heb een pakketje voor u.
Geen sms en een 32 gb model maar goed hij is binnen beter laat (letterlijk) dan nooit.

Wow dat is echt laat haha, maar dat geeft anderen misschien ook hoop 😉 die al een hele dag zitten wachten. Dus iedereen die een sms heeft gekregen dat ie vandaag zijn iPhone kan verwachten o.i.d. niet te vroeg gaan slapen 😉
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@zomer86

zoals Stevie al aangaf worden orders op volgorde van bestelling geleverd.
Er is daarbij wel een maar:


  • Er kan verschil in levertijd zijn tussen telefonische bestellingen en online bestellingen (omdat dat twee verschillende voorraden zijn)

  • Er kan verschil in levertijd zijn tussen de verschillende modellen. Dat wil zeggen: we leveren alle witte 16 GB iPhones op volgorde uit, we leveren alle zwarte 16 GB versies op volgorde, en hetzelfde voor de 32&64 GB versies.
Die worden echter niet allemaal in hetzelfde tempo besteld. Om de zwarte 16 GB als voorbeeld te nemen, die gaat echt óntzettend hard. We krijgen die vanuit Apple gewoon niet snel genoeg binnen.

Stel dat je die besteld hebt, dan krijg je die mogelijk later dan iemand die een minder populair model besteld heeft. Het zou een beetje flauw zijn om toestellen die we wel al kunnen leveren tegen te houden omdat een andere type er niet is 😉

Je krijgt hem natuurlijk wel eerder dan iemand die hetzelfde model als jij heeft bestelt, maar dat later heeft gedaan.
Dirk52

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
woensdagmiddag (26-09) zwarte Iphone 5 16 Gb besteld
donderdagavond (27-09) orderbevestiging gekregen
Geen sms of ander bericht meer gekregen sindsdien, net met de klantenservice gebeld. Die wisten mij te vertellen dat hij morgen verstuurd wordt en ik hem maandag kan verwachten. Jammer dat ik er zelf achteraan moet gaan om iets te weten te komen, maar als dat alles is....
 
Gewoon even geduld, het is toch nog altijd maar een telefoon
Wvanderspek

Liefhebber
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Hallo Bas, bedankt voor de uitleg. Maar zoals we er hier al achter zijn gekomen s dat laatste niet waar, er zijn dus wel degelijk mensen die op woensdag 26e een 16gb zwarte hebben besteld (zoals ik) en deze nog niet binnen hebben, en mensen die later besteld hebben en dit zelfde toestel al wel binnen hebben.

Moet zeggen dat ik het erg kan waarderen dat jullie zo goed mogelijk jullie best doen om ons te informeren. Ikzelf heb nog niet met de klantenservice gebeld aangezien ik het nog even wil afwachten. Maar zoals ik zei trek ik de manier van uitleveren wel in twijfel.
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
BasT schreef:
@zomer86
 
zoals Stevie al aangaf worden orders op volgorde van bestelling geleverd.
Er is daarbij wel een maar:
 

  • Er kan verschil in levertijd zijn tussen telefonische bestellingen en online bestellingen (omdat dat twee verschillende voorraden zijn)

  • Er kan verschil in levertijd zijn tussen de verschillende modellen. Dat wil zeggen: we leveren alle witte 16 GB iPhones op volgorde uit, we leveren alle zwarte 16 GB versies op volgorde, en hetzelfde voor de 32&64 GB versies.
Die worden echter niet allemaal in hetzelfde tempo besteld. Om de zwarte 16 GB als voorbeeld te nemen, die gaat echt óntzettend hard. We krijgen die vanuit Apple gewoon niet snel genoeg binnen.

Stel dat je die besteld hebt, dan krijg je die mogelijk later dan iemand die een minder populair model besteld heeft. Het zou een beetje flauw zijn om toestellen die we wel al kunnen leveren tegen te houden omdat een andere type er niet is 😉

Je krijgt hem natuurlijk wel eerder dan iemand die hetzelfde model als jij heeft bestelt, maar dat later heeft gedaan.
Ja maar Bas, op dit forum lees je ook dat er mensen zijn die via de website hebben besteld met contractverlenging voor exact hetzelfde toestel (zwart 16GB), alleen één persoon besteld op woensdag, de andere op donderdag.
Degene die op donderdag heeft besteld heeft zijn toestel al binnen, degene die op woensdag heeft besteld niet!
 
Leg mij dan eens uit welke volgorde je dan aanhoudt?
Er zou dan geen verschil mogen zijn, want het zijn immers dezelfde modellen.
Dit klopt niet!
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik bel net de klantenservice van Vodafone 1201 om 09.45 uur. Krijg ik te horen dat ze gesloten zijn!
Als ik op de website kijk zie ik toch dit staan.
 
Contact met een adviseur (€ 0,45 per gesprek)
1201
Maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 8.00 tot 18.00 uur

Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
tolliver1967 schreef:
ik ben tot nu toe nog rustig gebelven, maar het wordt met dag dramatischer bij Vodafone. Als ik al deze berichten lees in dit forum dan vraag ik me wel eens af wie daar de leiding heeft bij dit bedrijf. Zo langzamerhand wordt ik pisnijdig. Zoals Stevie in eerdere berichten vermeld heeft is dat een ieder die vorige week een pre-order besteld heeft deze week de Iphone5 mag thuis verwachten. Nu heb ik begrepen dat gistermiddag om 15.00 uur diverse mensen een sms'je hebben ontvangen dat ze vrijdag de Ipone 5 mogen ontvangen, aangezien GLS niet op zatredag bezorgd betekent dat Vodafone en Stevie uit hun nek lullen. Dan kan zij wel aardig updates geven maar als die niet kloppen heb je daar ook niets aan. Net geprobeerd de klantenservice te bellen maar daar krijg je het verzoek op een ander tijdstip terug te bellen ivm drukte. Hoe klantvriendelijk kun je zijn. En het is en blijft te belachelijk voor woorden dat mensen die later hetzelfde toestel hebben besteld die al in huis hebben. Er heerst een vloek op mensen die de 26ste een pre-order hebben geplaatst.
Ik blijf me verbazen dat wij als consument dit allemaal moeten pikken!
Maar GLS levert wel op vrijdag. In de sms staat dat ze hem vrijdag ontvangen. Dus daar gaat je redenatie even scheef.
De updates die ik geef zijn gebaseerd op informatie die ik doorkrijg die geldt voor een algemene groep, het grootste gedeelte van onze klanten. Er zijn altijd uitzonderingen, en ik vind het zeer vervelend dat ik voor deze mensen niet kan aangeven wat de status is, maar zoals je kunt zien heb ik gisteren samen met de gebruikers een aantal vragen opgesteld die ik vanmiddag ga neerleggen bij een aantal collega's, in de hoop hier antwoorden op te kunnen krijgen, maar ik kan niks garanderen. Wat ik wel kan zeggen is dat dit weer algemene antwoorden worden, die gelden voor onze klanten in het algemeen, specifieke informatie voor individuele klanten zal ik sowieso niet kunnen leveren. Ik wil je wel vriendelijk vragen om in de toekomst een beetje op je taalgebruik te letten en niet te persoonlijk te worden. Ik begrijp de frustratie, en door updates te geven probeer ik deze weg te nemen, maar ik kan helaas niet toegespitst naar jouw order kijken om je volledig tevreden te stellen. Dus ik doe mijn best....
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
RO1 schreef:
Ik bel net de klantenservice van Vodafone 1201 om 09.45 uur. Krijg ik te horen dat ze gesloten zijn!
Als ik op de website kijk zie ik toch dit staan.
 
Contact met een adviseur (€ 0,45 per gesprek)
1201
Maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 8.00 tot 18.00 uur

 
Had ik van de week ook toen ik m'n nanosim wilde activeren. Ligt aan de verbinding.....gewoon nog een keer proberen, dan komt ie gewoon door.   Succes.
Seatdriver

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Zojuist telefonisch contact gehad met klantenservice, Ik heb vorige week donderdag een Iphone 5 32 GB zwart besteld levertijd
3 a 4 weken werd mij verteld.
 
gr marco
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@wvanderspek: in zijn algemeenheid loopt het proces goed maar we zien uiteraard ook de meldingen dat er hier en daar mogelijk een schoonheidsfoutje ingeslopen is.

Maar daar is Stevie mee bezig. Dat geeft mij iig vertrouwen dat het goed komt!
clockw1ze

Liefhebber
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Stevie, is er ook al wat meer bekend over bestellingen die zijn gedaan via de friends & family website?

Ik heb namelijk woensdag 26 sept. mijn abonnement verlengt via de friends & family website omdat ik een code had voor de Ambassador Shop (vervroegde friends&family actie) met een iPhone Altijd 47,50 voor 33,25.

Nu heb ik het volgende gehad aan emails;
- bestelbevestiging
- orderbevestiging
- wijzigings-bevestiging

Mijn nieuwe abonnement is dus al wel ingegaan, maar elke keer als ik via de klantenservice vraag naar de status van mijn levering wordt mij telkens wat anders verteld. Dinsdag 2 oktober werd mij verteld dat er genoeg iPhones op voorraad waren en dat er die dag nog een voor mij bij de koerier zou worden aangeboden. Nu, donderdag 4 oktober heb ik nog maar eens gebeld, en nou wordt mij verteld dat ze helemaal niet op voorraad zijn en dat er niets bij de koerier is aangeboden en dat ik nu waarschijnlijk nog "een paar dagen of weken" kan wachten.

Ik vind het prima dat ik moet wachten, maar ik wil wel graag duidelijkheid, als mij telkens wat anders wordt verteld dan weet ik ook niet meer wat ik moet geloven. Ik heb inmiddels wel een 5000-track&trace nummer van GLS, maar hij is daar nog steeds niet dus daar heb ik ook vrij weinig aan. Ik heb trouwens ook helemaal geen sms gehad over de beperkte voorraad of wat dan ook. (En mijn 06-nummer is wel bekend want krijg vaak zat SMSjes van Vodafone).

Dus Stevie, zou je alsjeblieft eens na kunnen vragen hoe het zit met de voorraden en leveringen van klanten die via de friends & family shop hun abonnement hebben verlengt? 

Ik kan trouwens ook mijn orderstatus niet nakijken als ik hier mijn gegevens invul https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp dan geeft die aan dat mijn ordernummer onjuist is.
Terwijl als ik dit nummer doorgeef via de klantenservice ze wel gewoon mijn gehele order/bestelling na kunnen kijken.

Zijn er hier meerdere mensen die een verlenging gedaan hebben via de friends & family shop en hetzelfde probleem hebben?

Groetjes,
Jamie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic