Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
eazy4me

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
mensen die zeggen dat ze een sms hebben gekregen met daarin dat ze donderdag de iphone 5 kunnen verwachten.. Is niet helemaal waar.. Ik heb die sms namelijk ook gehad maar er staat het volgende: Je kunt de levering OMSTREEKS donderdag verwachten. Kortom het kan ook vrijdag zijn... of misschien nog later..
DJS

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Bas,
 
Wat je zegt klopt toch echt niet, ook al zeggen de diverse afdelingen dit misschien wel tegen je. Er is echt iets niet goed gegaan met de bestellingen van woensdag 26 september. Ik heb een zwarte iPhone , 64Gb besteld. Volgens de vodafone medewerker was ik een van de eerste die dit model besteld had en zou ik zeker afgelopen vrijdag een toestel ontvangen.
 
Dat dat niet lukt maakt me niks uit maar het blijft vreemd om in dit forum telkens weer te mogen lezen dat mensen hetzelfde toestel op zaterdag of zelf afgelopen maandag hebben besteld en deze al hebben of deze week gaan ontvangen volgens de ontvangen smsjes.
 
Groet,
 
Dennis
ConeDman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Allen,
Ik heb donderdag een zwarte 32Gb besteld, alleen de order bevesting binnen, geen sms.
Nu maakt dat mijn niet zoveel uit, ik ga een lang weekendje weg, dus zie volgende week wel verder.
 
Echter wat ik mis in deze discussie, is de marketing techniek van Apple.
Apple creeert altijd een schaarste, om zo de discussie en verwachtingen van ons consumenten te doen stijgen.
Ze creeren hierdoor een hype, dat is ook een van de redenen waarom iedereen een Iphone wilt. Het hoort bij het bemachtigen van een Iphone, en daardoor is het extra geweldig als je hem eindelijk ontvangt, en ben je er extra blij mee.
Wil je hier als consument niet aan meedoen, bestel dan een ander merk.
 
Het beste!
Coen
 
BramK

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even een update van mij aangezien ik net met de ks aan de lijn heb gehangen.
 
na donderdag ochtend verlengd te hebben en de iphone 5, 16gb zwart te hebben besteld werd er mij beloofd dat de telefoon vrijdag / zaterdag al zou komen, ik zat bij de eerste levering. nou ja, niet dus. de telefoon kwam niet binnen. (geen probleem kan gebeuren maar zeg dan ook niet dat ie vrij/zat al komt)
 
daarna gebeld naar de KS op maandag.
Er werd mij verteld dat mijn order goed was doorgekomen en op de avond van donderdag 27 september geboekt zou zijn. (dat vond ik al vreemd aangezien ik het contract die ochtend al had verlengd.) de telefoon komt eind deze week naar u toe.
 
ietwat later die dag ontvang ik een sms waarin staat dat er beperkte voorraad is en dat ik op de hoogte word gehouden. (iets wat overigens dus ook totaal niet gebeurd..)
 
ik lees nu eerder vandaag een bericht op t forum over een kerel tegen wie wordt verteld dat het zo'n 3 weekjes gaat duren. Dat valt niet helemaal goed bij mij, dus besluit de KS maar weer eens te verblijden met een belletje. (iets wat ze dus niet naar klanten doen, maar het moet altijd vanuit jezelf komen) Er wordt mij (na eerst een keer eraf gegooid te zijn) verteld dat de order pas VRIJDAG 29 SEPTEMBER er in is gezet, maar dat hij nog NIET is doorverwerkt en dat dat handmatig moet gebeuren.
dit is nieuw voor mij. in alle eerdere communicatie vanuit vodafone is mij hier niks over verteld. heerlijk om er dus op zo'n manier achter te komen.
 
deze week leveren gaat dus echt niet meer lukken. volgende week zou de order verwerkt moeten zijn, en er wordt dan een telefoon aan gekoppeld, dus hij zou er dan ook echt VOLGENDE week uit moeten gaan en dan zou ik hem dus binnen moeten krijgen.
 
iets wat mij mateloos stoort in het gehele verhaal, is het feit dat ik van ieder persoon, iedere keer weer andere informatie door krijg.
 
ik heb de telefoon "ge-preordered", dat zou toch iets moeten betekenen? meestal (naar mijn weten)  houd dat dus in dat je de telefoon redelijk snel na launch krijgt.. 😞 vandaar het stukje "pre"
 
het soort mij daarnaast ook, dat de KLANT (in dit verhaal ik) naar jullie moet komen voor informatie. WIJ zouden op de hoogte worden gehouden (dat werd ons namelijk via eerdere vage "communicatie" verteld, (mail/sms)) en vodafone zou dit eigenlijk op zich moeten nemen.
 
daarnaast wel vriendelijk geholpen door de 2e dame die ik vandaag aan de telefoon had en zij zou even voor mij navragen wat er mis is gegaan en mij dan ook een email/sms hierover sturen zodat ik in ieder geval nog iets hoor over de status van mijn levering.
 
 
Stevie, of andere mods, als jullie hier nog iets op te zeggen hebben hoor ik het graag...
 
mvg,
 
Bram
 
 
 
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
De klantenservice geeft aan dat het nog een aantal dagen of weken kan duren, nou lekker is dat hoor na al die beloftes hier. De eerste keer Vodafone voor mij in 10 jaar, en het is direct al een puinhoop in mijn ogen. Ze kunnen dan ook allemaal leuk zeggen dat ze op volgorde leveren, maar ik zie op het tweakers forum en hier toch een hele grote groep die na mij hebben besteld en allemaal hun telefoon al binnen hebben. Het irritante vind ik ook dat ik overal zelf achteraan moet gaan, hoe moeilijk kan het zijn om een mailtje of smsje te versturen met je huidige status. Een leuke tegemoedkmoing van Vodafone zou dan ook zijn dat iedereen die een pre-order heeft geplaatst zijn 10GB voor niks krijgt. 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

goeiemorgen, daar ben ik weer....
Waar zullen we het vandaag eens over gaan hebben? iPhone 5?
Kunnen we het niet over iets anders hebben? haha nee, sorry flauw grapje...

Ik heb gisteren een aantal vragen opgesteld en die heb ik vanmorgen voorgelegd aan een collega. Dit is wt ik jullie zover kan zeggen:


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue wordt intern doorgezet, we gaan kijken of we ergens een logische verklaring kunnen vinden hiervoor. We gaan dit dus uitzoeken om te kijken waar jullie orders zijn. To be continued....


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.

Ik weet dat het nog niet veel is, en de belangrijkste informatie er nog niet is, maar nu weten jullie tenminste wel dat er actie wordt ondernomen, dat jullie klachten zijn doorgegeven en worden onderzocht. Hopelijk betekent dat al iets.

Wel wil ik graag even inventariseren:

Wie heeft op 26/09 besteld?
Welk kanaal? telefonisch of online?
Welk toestel?
Was het een verlenging of een nieuw abonnement?
In het geval van een nieuw abonnement, was het nummerbehoud?

Val jij onder deze groep, laat me dit dan even weten!
Dan ga ik even jullie gegevens verzamelen! Hoe meer ik heb hoe duidelijker ik de case kan maken.

Dankjewel alvast en tot de volgende update.
basutrecht

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Stevie, fijn dat er actie ondernomen wordt, bij mij:

besteld op 26/09 ochtend

online

iphone zwart 16gb

verlenging (geen F&F)

groet Bas
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
zomer86 schreef:
De klantenservice geeft aan dat het nog een aantal dagen of weken kan duren, nou lekker is dat hoor na al die beloftes hier. De eerste keer Vodafone voor mij in 10 jaar, en het is direct al een puinhoop in mijn ogen. Ze kunnen dan ook allemaal leuk zeggen dat ze op volgorde leveren, maar ik zie op het tweakers forum en hier toch een hele grote groep die na mij hebben besteld en allemaal hun telefoon al binnen hebben. Het irritante vind ik ook dat ik overal zelf achteraan moet gaan, hoe moeilijk kan het zijn om een mailtje of smsje te versturen met je huidige status. Een leuke tegemoedkmoing van Vodafone zou dan ook zijn dat iedereen die een pre-order heeft geplaatst zijn 10GB voor niks krijgt.
Heb je dit al gelezen? http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Nu-opeens-iPhone-5-met-onbeperkt-internet/...
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Stevie, 
 
Ik val onder die groep, dus hierbij de antwoorden:
- 26-9 besteld
- Online
- 16GB zwart
- Verlenging
 
Ik hoop dat het duidelijk wordt. Zo niet, ga ik de boel echt annuleren. Ben er een beetje zat van
Muurtegel

Stamgast
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hey Stevie, allereerst erg bedankt voor je inzet op dit forum. Goede zaak!
 
Ik heb een vraag omtrent iPhones besteld met de F&F actie. Ik heb namelijk op 27 september een iPhone 5 zwart 16gb besteld. Ik heb begrepen dat de F&F weg een apart systeem heeft dan de reguliere weg en dat de iPhone 16gb zwart erg populair is.
 
Mijn vraag is nu of er iets bekend is over de levertijd van de iPhones besteld met de F&F actie? En of er eventueel een manier is, voor ons, om het proces van de bestelling bij te houden.
utrecht035

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
26/09

Welk kanaal? telefonisch of online?

online

Welk toestel?

iphone zwart 16gb

Was het een verlenging of een nieuw abonnement?

verlenging 

In het geval van een nieuw abonnement, was het nummerbehoud?

-

groet bob
eazy4me

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Stevie, 

besteld op 26/09 ochtend

telefonisch

iphone zwart 16gb

verlenging (geen F&F)
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
@Muurtegel

F&F is een apart systeem, maar het zit indezelfde stroom als de iPhones die met een normaal abonnement zijn afgesloten.
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
@ Stevie
 
Op 26/9 in de ochtend besteld
Online
16GB zwart
Verlenging
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Muurtegel schreef:
Hey Stevie, allereerst erg bedankt voor je inzet op dit forum. Goede zaak!

Ik heb een vraag omtrent iPhones besteld met de F&F actie. Ik heb namelijk op 27 september een iPhone 5 zwart 16gb besteld. Ik heb begrepen dat de F&F weg een apart systeem heeft dan de reguliere weg en dat de iPhone 16gb zwart erg populair is.

Mijn vraag is nu of er iets bekend is over de levertijd van de iPhones besteld met de F&F actie? En of er eventueel een manier is, voor ons, om het proces van de bestelling bij te houden.

Heey heey,

check even deze post: http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/Leveringen-iPhone-5-iPhone-D-Day/m-p/32238...
Marvyman

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Stevie,
 
Wie heeft op 26/09 besteld? ik
Welk kanaal? telefonisch of online? online
Welk toestel? iphone 5 🙂 16g zwart
Was het een verlenging of een nieuw abonnement? verlenging
In het geval van een nieuw abonnement, was het nummerbehoud? nvt
Nico_AMS

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Stevie,
 
Nu de 10GB bundel gelukkig is opgelost (nog bedankt!) heb ik een nieuw probleem.

Op 26 september heb ik mijn VF abonnement verlengd met een iPhone 5 (16GB zwart). Afgelopen maandag heeft GLS dit toestel bij mij thuis proberen af te leveren. Omdat ik er overdag niet was, kreeg ik een niet-thuis bericht in de bus. Ik heb ze vervolgens gebeld met de afspraak het pakje vanmorgen op te halen bij hun depot.

Tot mijn stomme verbazing begreep ik van GLS vanmorgen dat Vodafone op diezelfde maandag al een retouropdracht voor mijn pakje heeft gemaild naar hun depot. Hier wist ik niets van. Vervolgens met klantenservice gebeld die me doodleuk vertelde dat ik zelf hiertoe opdracht zou hebben gegeven. Terwijl ik afgelopen maandag alleen bij de KS heb geïnformeerd naar de opties ivm de nieuwe onbeperkte databundels die die maandag waren ingegaan. Zonder mijn toestemming is dus het pakje vervolgens retour gegaan.

KS zegt nu dat de verwerking van de retourzending minimaal 5 werkdagen duurt, waarna het nog maar afwachten is hoe het daarna met de voorraad zit. Kortom: het kan maar zo ruim een maand duren, als het allemaal goed gaat...
 
Daarnaast is de orderafdeling bij de bestelling 'vergeten' een vinkje te zetten bij mijn persoonlijke korting voor het toestel, terwijl de korting wel duidelijk in de bandopname tijdens het ordergesprek is bevestigd. Hier heb ik een paar keer over gebeld, waarna het aangepast zou worden. Tot mijn frustratie zag de KS medewerker vanmorgen hier niets over in het systeem staan. Ik heb er een hard hoofd in dat het nu wel goed gaat ;-(
 
Kortom: iets waar ik niet om vraag, wordt meteen gedaan en iets waar ik meerdere keren om vraag, is nergens terug te vinden. Hoop dat jij wat voor me kan doen, want dit lijkt wel een bureaucratische nachtmerrie!!!
Pier076

Stamgast
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
Stevie schreef:
 
 

  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.
Dit antwoord is niet helemaal bevredigend. Jij vraagt duidelijk hoe het kan als er 2 dagen na elkaar hetzelfde besteld wordt, de latere bestelling eerder wordt geleverd. Er vanuit gaande dat dit ook via hetzelfde kanaal is gebeurd.
Als antwoord krijg je dat het aan de verschillende kanalen ligt. Hm..
Maar nog steeds blijft de vraag hoe het kan dat als er via het exact dezelfde kanaal 2 bestellingenworden gedaan voor verlenging met hetzelfde toesteltype, maar op verschillende dagen dat de latere bestelling eerder beschikbaar is?
DAT is hetgene wat de '26/9 groep' zou willen weten.
Budgy30

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
26/9 besteld
Online pre
16gb zwart
Verlenging
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@ Pier076 Dat is inderdaad geen antwoord op de vraag. Terwijl we dat nou juist wilde weten. 
 
Wat ik ook irritant vind is de reactie van BasT een paar pagina's terug (ook Vodafone) die doodleuk het volgende beweert:
"Je krijgt hem natuurlijk wel eerder dan iemand die hetzelfde model als jij heeft bestelt, maar dat later heeft gedaan."
 
Tja, dan zakt mij de broek echt af hoor. Dan heb je het dus echt niet begrepen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic