Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Ster

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Stevie, bedankt voor de snelle reactie.
Ik ben zojuist gebeld door VF voor een afspraak voor de levering, nou dat is geweldig nieuws.:D
Dus Stevie het is opgelost.
bk

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Stevie,

Ik weet dat jij en je team jullie uiterste best hebben gedaan om twee keer een lijst te maken van de nog niet afgeronde orders. Ik had de hoop dat het nu eindelijk iets zou opleveren en heb daarom even geen contact opgenomen met Vodafone.
Wat een spijt heb ik daarvan! Zojuist heb ik dus wel een lang gesprek gehad met de orderstatus afdeling (werd vrijwel direct te woord gestaan, compliment). De meneer aan de telefoon kon zien dat er handmatig iets aangemaakt was, maar vervolgens niet dat er iets mee gebeurd is. Hij vertelde mij dat het waarschijnlijk nog wel even zou gaan duren voordat ik mijn iPhone binnen kan krijgen, omdat er opnieuw een handmatige case aangemaakt moet worden. Helaas geen verklaring wat er constant fout gaat. Maar heel fijn dat ik eindelijk eens eerlijk hoor dat het nog lang gaat duren, want sinds 29 september heb ik tientallen keren gehoord dat ik binnen een aantal dagen mijn telefoon thuis zal hebben. Nogmaals een compliment dus!
Verder ook nog niet het beloofde telefoontje gekregen over de factuur die niet klopt (50% korting actie is niet doorgevoerd). Die meneer zou mij binnen een week terug bellen, dat was voor vandaag.
Als ik binnen 1 week niet de iPhone binnen krijg, moet ik dus weer een extra internetbundel betalen voor december (anders heb ik geen internet op bb). Bovendien komt er dan weer een veel te dure factuur voor een telefoon die ik nog niet eens heb. Ik ben bang dat dit me heel veel tijd en energie gaat kosten om eventueel terug te kunnen vorderen. Zuur, want de afgelopen 8 weken heeft dit gedoe me al zoveel geld, energie en tijd gekost 😞 
Is er echt niks wat je nog voor mij kunt doen Stevie?
 
Groetjes Bianca
 
henrijet

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 5-11 een nieuw abo afgesloten met Vodafone incl iPhone 5, 32 GB. Deze heb ik online besteld en ook betaald...
 
Nu ruim 2 weken later staat in mijn orderstatus nog steeds dat de betaling niet verwerkt is. Ik heb 1,5 geleden al een keer gebeld, maar hier werd aangegeven dat ik geduld moest hebben en dat het een puinhoop was met de iPhone bestellingen. Dat kan! Heb er ook geen moeite mee dat ik een paar weken moet wachten, maar dat er verder geen enkele terugkoppeling op de betaling of op bijv de nummerportering komt vind ik wel raar. Ben ik m'n geld kwijt of zit ik toch nog ergens in de pijplijn. En moet ik als de telefoon komt eerst nog een maand wachten tot m'n nummer is overgezet? Vreemd allemaal.
 
In ieder geval een slechte start met vodafone 😞
mva

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 4-10 een iPhone 5, 32GB zwart besteld en de enige communicatie is vanuit mij geïnitieerd. Ik heb zelfs nog geen bestelbevestiging gehad... De 32GB is momenteel niet te leveren, dus ben benieuwd wanneer jij 'm krijgt!
CasperH

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na een lange tijd dit forum gevolgd te hebben, steeds mijn bedenkingen gehad om iets te posten wat betreft mijn bestelling. Eerst niet gedaan, omdat ik goede hoop had dat het in mijn geval wel goed zou gaan. Helaas! Volgende week zou ik mijn iphone 5 gaan ontvangen met nummerbehoud, waardoor dit de datum werd voor de levering van alles.
Niets gehoord van vodafone hieromtrent, dus toch maar contact opgenomen vandaag. Blijkt dat mijn aanvraag voor nummerbehoud was afgewezen. Hier zelf niks van gehoord van Vodafone, maar ze beloofde mij opnieuw die aanvraag te gaan doen.
Ik zie dit niet gebeuren voor komende vrijdag. Lekker, want op 1 december loopt mijn andere abonnement af.
Hopen dat ze het wel fixen!
henrijet

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat voorspeld weinig goeds, zucht!
Kika

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Na ruim 6 weken van ellende tijdens mijn bestelling van mijn witte iphone (29 sep besteld) wilde mijn broertje er toch ook wel een, ook vodafone klant dus ik had hem van te voren gewaarschuwd.. 😉
 
Wat denk je? Wo middag telefonisch besteld en vrijdagmiddag voor 1en had ie hem thuis! (zwart 16 g) 
beetje zuur wel, maar zo kan het dus ook!
Mijn les: ik wacht de volgende keer wel een aantal weken langer, scheelt een hoop stress!
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Ster schreef:
Stevie, bedankt voor de snelle reactie.
Ik ben zojuist gebeld door VF voor een afspraak voor de levering, nou dat is geweldig nieuws.:D
Dus Stevie het is opgelost.

Goed om te horen!

Bedankt voor de update 😉
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
bk schreef:
Beste Stevie,

Ik weet dat jij en je team jullie uiterste best hebben gedaan om twee keer een lijst te maken van de nog niet afgeronde orders. Ik had de hoop dat het nu eindelijk iets zou opleveren en heb daarom even geen contact opgenomen met Vodafone.
Wat een spijt heb ik daarvan! Zojuist heb ik dus wel een lang gesprek gehad met de orderstatus afdeling (werd vrijwel direct te woord gestaan, compliment). De meneer aan de telefoon kon zien dat er handmatig iets aangemaakt was, maar vervolgens niet dat er iets mee gebeurd is. Hij vertelde mij dat het waarschijnlijk nog wel even zou gaan duren voordat ik mijn iPhone binnen kan krijgen, omdat er opnieuw een handmatige case aangemaakt moet worden. Helaas geen verklaring wat er constant fout gaat. Maar heel fijn dat ik eindelijk eens eerlijk hoor dat het nog lang gaat duren, want sinds 29 september heb ik tientallen keren gehoord dat ik binnen een aantal dagen mijn telefoon thuis zal hebben. Nogmaals een compliment dus!
Verder ook nog niet het beloofde telefoontje gekregen over de factuur die niet klopt (50% korting actie is niet doorgevoerd). Die meneer zou mij binnen een week terug bellen, dat was voor vandaag.
Als ik binnen 1 week niet de iPhone binnen krijg, moet ik dus weer een extra internetbundel betalen voor december (anders heb ik geen internet op bb). Bovendien komt er dan weer een veel te dure factuur voor een telefoon die ik nog niet eens heb. Ik ben bang dat dit me heel veel tijd en energie gaat kosten om eventueel terug te kunnen vorderen. Zuur, want de afgelopen 8 weken heeft dit gedoe me al zoveel geld, energie en tijd gekost 😞
Is er echt niks wat je nog voor mij kunt doen Stevie?

Groetjes Bianca



Beste Bianca,

Wat vervelend dat je iPhone 5 nog niet is bezorgd en niet alles even vlekkeloos verloopt.

Onze collega's doen natuurlijk hun best om eventuele problemen zo goed mogelijk op te lossen. Soms kunnen we echter niet meer doen dan afwachten omdat we afhankelijk zijn van systemen of er een fout in de order is geslopen waardoor de boel is vertraagd. Ik wil je daarom adviseren het nog even af te wachten. Ik ga ervan uit dat het nodige zo snel mogelijk in orde wordt gemaakt.

Jammer dat mijn collega je nog niet heeft teruggebeld over de korting van je abonnement. Als het goed is dan kunnen andere collega's in het systeem precies zien wat er gedaan moet worden. Ik raad je aan maandag even te bellen om dit na te vragen en ook het BlackBerry internet aan te kaarten. Onze collega's zullen je vast een gepaste oplossing aanbieden.

Ik hoor graag van je hoe het is verlopen! Succes.
CasperH

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag eerst gebeld met mijn huidige provider, die zeiden dat ze nog niks in behandeling hadden, maar dat mijn vorige aanvraag waarschijnlijk was afgewezen door een fout met het simkaart nummer. Ik dus daarna met Vodafone gebeld en kreeg te horen dat ze de aanvraag net eruit hadden gestuurd, wederom met het verkeerde simkaart nummer. Ik vroeg dus of zij niet een nieuwe aanvraag konden doen met het juiste nummer, maar het antwoord was dat ik volgende week MOEST terugbellen om het zelf nog een keer te gaan regelen. Ik moet dus onderhand zelf mijn eigen bestelling gaan doen, ipv dat ze bij Vodafone gewoon zorgen dat er een nieuwe aanvraag z.s.m. uitgaat.
Nu moet ik bij mijn huidige provider weer een maand langer zitten (aangezien het een maandcontract is), omdat het met de overgangsdatum te maken heeft ofzo...

Stevie, kan jij niet iets betekenen in die aanvraag? Wacht namelijk al 3 weken met smart op die telefoon met Vodafone!!
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
CasperH schreef:
Vandaag eerst gebeld met mijn huidige provider, die zeiden dat ze nog niks in behandeling hadden, maar dat mijn vorige aanvraag waarschijnlijk was afgewezen door een fout met het simkaart nummer. Ik dus daarna met Vodafone gebeld en kreeg te horen dat ze de aanvraag net eruit hadden gestuurd, wederom met het verkeerde simkaart nummer. Ik vroeg dus of zij niet een nieuwe aanvraag konden doen met het juiste nummer, maar het antwoord was dat ik volgende week MOEST terugbellen om het zelf nog een keer te gaan regelen. Ik moet dus onderhand zelf mijn eigen bestelling gaan doen, ipv dat ze bij Vodafone gewoon zorgen dat er een nieuwe aanvraag z.s.m. uitgaat.
Nu moet ik bij mijn huidige provider weer een maand langer zitten (aangezien het een maandcontract is), omdat het met de overgangsdatum te maken heeft ofzo...

Stevie, kan jij niet iets betekenen in die aanvraag? Wacht namelijk al 3 weken met smart op die telefoon met Vodafone!!
Hoi CasperH,

Helaas kunnen we je via het forum niet verder helpen. We kunnen de aanvraag helaas niet veranderen totdat deze is afgewezen door je huidige provider. Maar we zouden je simkaartnummer natuurlijk wel al kunnen doorgeven zodat deze met de volgende aanvraag wel wordt aangepast.
Ik adviseer je om hierover contact op te nemen met de klantenservice http://www.vodafone.nl/klantenservice/. Heb je geen zin om dit telefonisch te doen dan zou je ervoor kunnen kiezen om dit via bijvoorbeeld facebook of twitter te doen ;).

mvbakker

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ach, ik verwacht die hele telefoon al niet meer.. Volgens mij komt-ie nooit.. Ik betaal inmiddels al bijna een maand abonnementskosten en heb m'n telefoon nog steeds niet.. Ook nog bij vodafone Delft besteld, blijkbaar is dat een raar soort eigen winkel die zelf zijn telefoons besteld, helemaal een hel dus.. Heel veel succes allemaal en vodafone, ga je schamen!
rubenj

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb niet echt een klacht, maar ik wil graag weten hoe het informeren van de levering gaat. Ik heb de iPhone 5 16gb zwart vanochtend bij de verlenging van mijn contract besteld. Ik heb netjes wijzigingen over mijn abonnement ontvangen (wat ik wel gek vond aangezien ik nog geen telefoon heb, maar dat terzijde), maar over de levertijd van mijn iPhone weet ik niks laat staan een bevestiging van mijn aankoop. 

Alvast bedankt! 
 
P.S. Zijn de iPhone 16gb nog op voorraad of kan ik daar nog een paar weken op wachten?
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hoi rubenj,

Op welke wijze heb je besteld? Normaliter krijg je een orderbevestiging met een ordernummer. Voor meer informatie over de status van je bestelling kun je hier kijken: http://voda.fo/ne/2ll30

We zetten je abonnement al om zodat je meteen gebruik kunt maken van alle nieuwe diensten. We proberen je toestel zo snel mogelijk te leveren.
rubenj

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Besteld via internet met verlengen abonnement. Kan via de status pagina wel wat zien, maar daar staat binnen 24 uur geleverd, dat kan ik eigenlijk niet geloven als ik dit forum lees(plus dat het bij mijn huidige telefoon ook niet overeenkwam). Plus dat in mijn orderbevestiging staat dat ik nog een e-mail ontvang over de levering van mijn toestel.
Alvast bedankt voor de snelle reactie.
 
 
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hoi rubenj,

De voorraad is op dit moment stabiel en de reguliere levertijden zijn op dit moment van toepassing.

Ik kan je gegevens niet inzien en kan je daardoor geen specifiek antwoord geven. Als je graag meer informatie wilt dan raad ik je aan om telefonisch contact op te nemen. Je kunt dan bellen naar 0800-0200043. Zij zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur bereikbaar.
henrijet

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer komt de iPhone 5 32 gb weer binnen?? Jammer dat er na je bestelling geen enkele terugkoppeling van VF komt, het geld van de telefoon is natuurlijk al wel afgeschreven.
bk

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@ Melanie
 
Het spijt me zeer maar de voorraad is stabiel? Ik snap dan echt niet waarom jullie niet gewoon een zelfde toestel naar mij kunnen versturen?! Ze zijn op voorraad, ik betaal er al 4 weken voor en wacht bovendien al 9 weken! De klantenservice blijft mij maar afraden om mijn order te annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen zodat ik heb wel gewoon binnen 3 dagen heb. Wat mij 29 september overigens ook beloofd is, maar via dit forum zie ik dat het nu wel kan. Maar dat is dus niet verstandig, want dan zal ik geen recht meer hebben op die 2 maanden creditering van abonnementskosten, die wel voorbij zullen zijn voordat ik het toestel heb. Waarom niet opsturen en dan in alle rust (nog rustiger dan het tot nu toe al gebeurde) uitzoeken wat er wel niet allemaal fout is gegaan? 😞 
Peter1985

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
BK,
 
Heb je een 32gb of een 16gb besteld? Ik had een 16gb besteld en deze was na 2 dagen binnen, het lijkt erop dat de 32gb en 64gb er gewoon niet zijn! Erg slecht gecommuniceerd van Vodafone overigens.
 
Iedereen nog succes met wachten en proberen wat van de abbo kosten terug te krijgen!
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé bk,

We doen wat we kunnen om te zorgen dat je iPhone zsm geleverd wordt. Ik heb intern overlegd, we gaan je gegevens nogmaals doorzetten voor onderzoek. Zoals eerder aangegeven, kun je bellen met de klantenservice zodat de eerste maand kosten van je abonnement gecrediteerd worden. Meer kan ik op dit moment niet doen. Ik laat het je weten als ik meer weet over je order uiteraard :D.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic