Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
BruceD

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
troyin_iPhone5 schreef:
@Bruce

Ik belde net met KS en zij had gehoord dat er vandaag weer een levering is binnengekomen. Kun jij dat bevestigen of Stevie?

Wat betreft die lijst. Ik sta daar ook tussen maar ja wat valt er handmatig na te kijken als er geen iPhone's 5 op voorraad zijn. Dan houdt het snel op toch?!

Groetjes
Ik heb het voor je nagevraagd. Deze week komt een nieuwe levering om enkele bestaande orders te voorzien. Zodra je een e-mail krijgt dat je abonnement is gewijzigd, zal het toestel op korte termijn verstuurd worden.

ArnoldK

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik neem mijn eerdere woorden over de verkoopadviseur weer terug! Afgelopen donderdag (8 nov) telefonisch de Iphone 5 16gb besteld en hij is zojuist al geleverd! 😄
 
Wel bijzonder dat de Klantenservice toch kennelijk niet op de hoogte is van voorraad en leveringen, maar dat neem ik nu op de koop toe 😉
 
Hoop wel dat de communicatie nog flink gaat verbeteren bij Vodafone. Aan de andere wachtenden (vooral degenen die al veel langer wachten dan ik): Succes!
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
@Bruce
 
Bedankt voor je antwoord. Echter heb ik 1 november de mail gehad dat mijn abonnement is gewijzigd. 
Dat is over twee dagen twee weken geleden. Dat is toch niet op korte termijn? Met alle respect voor Stevie en alle moderators hun hulp, maar de welbekende sms dat mijn iphone tussen de levering zat (26 oktober ontvangen) was niet juist. Ik hoop dat je begrijpt dat ik daarom wat minder optimistisch ben in mijn antwoord. Ik durf van geen enkel geluid omtrent mijn iPhone 5 komt eraan enthousiast te reageren omdat het meerdere malen niet zo bleek te zijn.
 
groetjes
Isar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Stevie maakt het uit of je telefonisch bestelt of dat je het via internet doet? Want ik heb ook een iphone 5 16 gb bestelt op 7 november, via de site, maar daar hoor ik niks over.
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
@Isar
 
Soms duurt het wat langer voordat je in je mail bevestiing krijgt. Ik kreeg de bevestiging met ordernummer pas 4 weken later. Ben verlengende zakelijke klant. Als jij een witte hebt besteld heb je misschien wel geluk. Er zijn hoorde ik net 200 zoveel witte 16GB iPhone's 5 op voorraad. Zwarte staan in de min voorraad. Overigens zei de beste man dat het zou kunnen zijn dat ook die lijst die hij voor zich had niet up to date is. But then again what's new.
Isar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oké, bevestigingsmail kreeg ik meteen binnen, dus dat zit wel goed. Maar ik heb de zwarte besteld, dus waarschijnlijk moet ik daarom wat langer wachten. Bedankt voor het antwoordt, nu weet ik een beetje wat me te wachten staat.
Ik heb trouwens de iphone 7 weken geleden besteld bij t-mobile, maar dat ging fout, waardoor het duurder zou worden. Vervolgens ook zeer onbeschoft behandelt, toen zag ik het abonnement met 10 gb data... Ik kon het amper geloven zo veel, en ik kwam er op uit dat het bijna even goedkoop was als bij t-mobile, terwijl je veel meer krijgt (ook meer bellen en internet buitenland) Meteen besteld en bestelling bij t-mobile geannuleerd.
troyin_iPhone5

Gedreven Meedenker
  • 91Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
@Isar
 
Jeetje joh 7 weken geleden wow. Wat is daar fout gegaan dan? Ik ga de zevende week in nu met wachten op een iPhone 5 32GB Zwart. Ik hoop eindelijk deze week. Met andere woorden ik hoop dat het bij jou bestelling sneller gaat dan bij de mijne.
Fidel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik begin redelijk geirriteerd te raken door de gebrekkige informatievoorziening. Ik heb 7 november een zakelijk abonnement afgesloten. Telefonisch werd me verteld dat de witte iphone 5 16gb binnen een week geleverd zou worden omdat ie ruim op voorraad was. Helaas kreeg ik paar dagen later een mailtje dat de levering vertraagd was omdat de iphone niet op voorraad zou zijn. Op de site stond toen echter gewoon "beperkt leverbaar". Nu staat er zelfs "direct leverbaar", maar als ik bel met de zakelijke helpdesk beweert de lieve jongen bij hoog en laag dat er geen iphone 5's meer op de website staan. Mooi verhaal, maar in 2 verschillende browsers op twee verschillende computers zie ik toch echt DIRECT LEVERBAAR staan op deze pagina
 
http://www.vodafone.nl/zakelijk/mobiel/mobiel_bellen/abonnementen/iphone_zakelijk/
 
 
hoe zit dit nou?
nnss

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ stevie Het wordt steeds erger! Vandaag klantenservice maar eens gebeld aangezien ik als sinds 3 oktober op mijn zwarte iphone 16 gb wacht. En raad eens mijn order is op 4oktober geannuleerd! Zelf niet gedaan maar hier schijn ik een mail over gehad ik heb inderdaad een mail op 4oktober gehad dat mijn bestelling was binnen gekomen veder geen mail. Het raarste is nog dat ik op 18 oktober nog wel een sms heb gekregen van de vodafone dat ik nog even moet wachten op mijn Iphone terwijl het volgens de klantenservice mijn bestelling toen al geannuleerd was. ik snap er niks meer van en heb geen flauw idee wat te doen stevie weet jij raad? Ik weet dat je geen persoonlijke bestellingen kan nakijken maar misschien kan je iets?
Isar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@troyin_iPhone5

Ik had hem ten eerste op een dag besteld (30 september volgens mij, dus ongeveer 6,5 week nu, iets minder dus dan wat ik eerst zei) waarop alle orders die naar t-mobile gingen "zoek" waren geraakt. Na 6 dagen gebeld en ze zeiden dat er van alles fout was gegaan, maar dat ze nu alle orders weer hadden. De volgende dag bevestigingsmail ontvangen.
30 september was wel de laatste dag van een bepaalde korting, maar in de bevestigingsmail die werd gestuurd stond dat niet. Wéér bellen, "ja komt allemaal goed hoor, in het uiteindelijke contract staat het gewoon goed.
Dus na 5,5 week iphone aan de deur. Contractje lezen, blijlt ie fout te zijn. Iphone teruggestuurd en gebeld. Zeer onbeschoft behandeld, ze wisten ook opeens niks van een korting op 30 september. Na een halfuurtje weer gebeld, toen was er wel iemand die van korting wist en het ging regelen. Ze zou een mailtje sturen, maar tot vandaag niks ontvangen. Dus ging ik rondkijken naar andere goeie abonnementen. Uiteindelijk dus hier bij vodafone terecht gekomen en t-mobile geannuleerd.

Ik ga nooit meer naar t-mobile en ik raad t-mobile ook zeker niet aan.
Isar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Aaah, er staat nu idd direct leverbaar... Het einde van de tunnel is in zicht hoop ik.
Bij de orderstatus staat alleen dat ie nog wordt verwerkt, maar ik neem aan dat het een tijdje duurt voordat alles wordt doorgevoerd?
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
nnss schreef:
@ stevie Het wordt steeds erger! Vandaag klantenservice maar eens gebeld aangezien ik als sinds 3 oktober op mijn zwarte iphone 16 gb wacht. En raad eens mijn order is op 4oktober geannuleerd! Zelf niet gedaan maar hier schijn ik een mail over gehad ik heb inderdaad een mail op 4oktober gehad dat mijn bestelling was binnen gekomen veder geen mail. Het raarste is nog dat ik op 18 oktober nog wel een sms heb gekregen van de vodafone dat ik nog even moet wachten op mijn Iphone terwijl het volgens de klantenservice mijn bestelling toen al geannuleerd was. ik snap er niks meer van en heb geen flauw idee wat te doen stevie weet jij raad? Ik weet dat je geen persoonlijke bestellingen kan nakijken maar misschien kan je iets?
Nou als je order daadwerkelijk geannuleerd is, dan zou ik als ik jou was een nieuwe order plaatsen.
Bel voor de zekerheid nogmaals met de klantenservice of neem contact op met de web crew via facebook of twitter om toch nog even te checken of je order daadwerkelijk is geannuleerd. En misschien staat er een notitie bij in het systeem waarom dit is gebeurd.
Dit zijn zaken die ik helaas niet kan nakijken, maar waar ik je alleen in kan adviseren.

Languh

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone,

Ik heb afgelopen donderdag telefonisch met uw klantenservice een abonnement afgesloten.
Ik had al een abonnement maar dat was op naam van mijn vader omdat ik toendertijd nog geen 18+ was..

In eerste instantie wilde ik mijn huidige nummer overschrijven naar mijn naam, maar uw vriendelijke collega (waarvan ik de naam ben vergeten) zei dat het slimste zou zijn om een nieuwe abonnement af te sluiten, als ik niet zo heel gehecht zou zijn aan mijn nummer.
Hij garandeerde dat de levering van de IPhone 5 dan veel vlotter zou verlopen.
Ik ging daarmee akkoord omdat hij zij dat de Iphone 5 op dat moment op voorraad was. En als ik hem op dat moment zou bestellen ik hem dan op maandag gegarandeerd binnen zou krijgen. Dat heb ik ter controle meerderen malen aan hem gevraagd en hij antwoorde consequent met volle overtuiging JA.

Mijn 2 jarig vodafone abonnement die op mijn vaders naam stond, verliep dus afgelopen zaterdag (11 november).
Dit betekende dat ik voor een paar dagen niet bereikbaar zou zijn, voor het weekend was dit geen probleem en omdat ik mijn nieuwe telefoon die maandag in ontvangst zou kunnen nemen, had ik direct verder kunnen gaan met het vervullen van mijn rol binnen mijn bedrijf. (Ik vervul een cruciale rol binnen mijn bedrijf waarbij ik in contact moet staan met mijn klanten.)

Tot mijn grote schrik, las ik het mailtje dat ik van jullie had gekregen:

"Beste Dhr X X XXXXXXXX,

Je hebt op 08-11-2012 een bestelling geplaatst op de website van Vodafone onder bestelnummer: ONLINE-XXXXXXXX-XXXXXXXXXX-XX.

Het door jou bestelde artikel is op dit moment niet voorradig. Zodra we het product weer voorradig hebben, bellen we je voor het maken van een leverafspraak. Onze excuses voor het ongemak.

Heb je nog vragen? In het onderdeel Klantenservice van vodafone.nl vind je het antwoord op specifieke vragen over bestellingen en algemene vragen over producten of diensten van Vodafone.

Met vriendelijke groet,

Vodafone"

Dus uw vriendelijke collega sprak niet de waarheid!

Mijn vragen zijn:
Wanneer komt de telefoon binnen?
Hoeveelste wachtende ben ik voor de Iphone 5?
Kunt u mij tegemoet komen zodat ik in contact kan blijven met mijn klanten en ik een vrolijke vodafone gebruiker blijf.

Ik wil dit bericht beeindigen met een positief slot, waarin ik u bedank voor de goede feilloze service van de afgelopen 2 jaar, hopelijk zet u dit voort.

Met vriendelijke groet,

Languh,
Referentie:83770827
rikclaessens

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Na meer dan 6 weken wachten heb ik afgelopen maandag (12-11) eindelijk mijn iPhone kunnen ophalen bij de Vodafone winkel in Heerlen. De week ervoor was me beloofd dat de iPhone er dinsdag of donderdag zou zijn en dat ik gebeld zou worden als het toestel klaar lag. In goed vertrouwen ben ik niet donderdags langsgeweest omdat ze toch wel zouden bellen. Na het weekend had ik nog niks gehoord en toen ben ik maandag naar de winkel gegaan.
 
Toen ik zei dat ik een bestelling had openstaan voor een iPhone 5 sinds 6 oktober, ging de medewerker in het magazijn kijken en kwam terug met lege handen. Op dat moment vroeg hij pas mijn naam. Ik zei dat ik het contract al had (deze gaat in op 5-12) en dat ik alleen het toestel nog moest krijgen, de rest was geregeld. Toen was er opeens wel een iPhone...
 
Prima. Ik krijg mijn iPhone, tijdens de hele afhandeling maakt de medewerker zeer zwakke excuusjes waarom ik niet gebeld was sinds donderdag. Het was druk en veel mensen hebben vrijgenomen etc. Ook is hij de hele bezig met zijn eigen telefoon, zeer onprofessioneel.
 
Dit is iets waar Vodafone zeker kan verbeteren als bedrijf. De klant interesseert zich niet hoe jullie je bedrijf runnen en of er verschillende kanalen zijn en of dat het druk is in de winkel etc. De iPhone lag gewoon klaar op naam met mijn contract bijgesloten dus iemand is er mee bezig geweest. Deze persoon had ook even kunnen bellen of een sms kunnen sturen.
 
Ook de informatievoorziening was 0,0. Op het forum kan de status niet worden bekeken, het Twitter team kan het niet etc. De klantenservice kan telefonisch niets inzien...
Nogmaals, de stuctuur van het bedrijf moet niet uitmaken voor de klant. Je bent klant van Vodafone en niet klant van het kanaal "Vodafone Winkel" of iets dergelijks!
 
Ik ben nu wel blij met de iPhone, maar Vodafone kan hier zeker lessen uit trekken.
 
Mvg,
 
Rik
bk

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Stevie, 
 
Onderstaand bericht schreef ik maandag ochtend, zou je hier nog even naar willen kijken:
 
-----------
Ik al bijna 7,5 week  

Maar ik betaal wel meer dan 1,5 week voor mijn nieuwe abbonoment, wat 2 keer zo duur is al mijn huidige abbonoment. Bovendien werkte mijn Blackberry internet niet meer sindsdien en daarvoor heb ik dus weer met de klantenservice gebeld, prima deze meneer kon mijn Blackberry internet weer activeren. Nu zie ik mijn rekening en blijkt dat ik daarvoor gewoon 10 euro moet betalen? Ik snap er helemaal niks meer van! Klopt sowieso echt niets van mijn rekening, ik betaal meer dan 25 euro voor mijn iPhone vaak 50 (zou 50% korting hebben) 
Stevie, weet jij hier iets meer van? 
 
-----------
 
Bovendien staat mijn order inmiddels al een aantal dagen op afgerond, maar ik heb dus nog altijd geen telefoon (29 september besteld).
 
Vriendelijke groet,
Bianca  
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Languh schreef:

Mijn vragen zijn:
Wanneer komt de telefoon binnen?
Hoeveelste wachtende ben ik voor de Iphone 5?
Kunt u mij tegemoet komen zodat ik in contact kan blijven met mijn klanten en ik een vrolijke vodafone gebruiker blijf.

Ik wil dit bericht beeindigen met een positief slot, waarin ik u bedank voor de goede feilloze service van de afgelopen 2 jaar, hopelijk zet u dit voort.

Met vriendelijke groet,

Languh,
Referentie:83770827

Ik kan niet voor je nakijken wanneer een individueel toestel precies arriveert. Wat ik wel kan zeggen is dat er op dit moment een hoop iPhones de deur uit gaan, dus ik denk niet dat je lang hoeft te wachten. Ik ga er vanuit dat mijn collega aan de telefoon naar eer en geweten heeft gezegd dat je toestel er maandag zou zijn, maar soms zou ik graag willen dat mijn collega's daar iets minder stellig in waren 😉 Met de informatie die ze op dat moment hebben zal dat waarschijnlijk ook kloppen. Helaas blijkt. bijvoorbeeld uit dit topic van slechts 157 pagina's, dat de levering van een iPhone een onvoorspelbaar iets is 😛
Dus waar ze bij elk ander toestel waarschijnlijk gewoon gelijk zouden hebben, kan er bij een iPhone altijd een kinkje in de kabel komen.

Maar dat terzijde: de levering van de iPhones gaat op dit moment stukken beter dan de afgelopen tijd (we krijgen er weer wat meer) dus ik verwacht dat je deze week gebeld wordt!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
rikclaessens schreef:

Dit is iets waar Vodafone zeker kan verbeteren als bedrijf. De klant interesseert zich niet hoe jullie je bedrijf runnen en of er verschillende kanalen zijn en of dat het druk is in de winkel etc. De iPhone lag gewoon klaar op naam met mijn contract bijgesloten dus iemand is er mee bezig geweest. Deze persoon had ook even kunnen bellen of een sms kunnen sturen.

Mvg,

Rik

Ik snap je frustratie. Wachten op een toestel dat gewoon moeilijk leverbaar is, daar valt weinig aan te doen. Such is life nou eenmaal. Maar als het al een paar dagen klaarligt om opgehaald te worden en er is niet gebeld, dat is natuurlijk gewoon zuur. Nou kan ik een lang verhaal ophangen over hoe het met voorraden allemaal werkt, maar daar schiet je niks mee op. Waar het op neerkomt is dat je niet gebeld bent door degene die dat had moeten doen. Sorry daarvoor.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
bk schreef:
Hoi Stevie,


Bovendien staat mijn order inmiddels al een aantal dagen op afgerond, maar ik heb dus nog altijd geen telefoon (29 september besteld).

Vriendelijke groet,
Bianca

Ik ga even de stevie uithangen, dus denk hier maar een vrouwenstem bij;)

Het beste kun je bellen met de klantenservice. Als je order al een paar dagen op afgerond staat moet hij eigenlijk onderweg zijn. Maar het kan ook dat hij bijvoorbeeld nog verzonden moet worden, of dat de koerier al een keer aan de deur geweest is en je toestel nog een keer opnieuw bezorgd moet worden. De collega's van de klantenservice kunnen nakijken wat het nou precies is en het duwtje in de juiste richting geven als dat nodig is!
-mick-

Liefhebber
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik denk dat mijn probleem is opgelost!! Vanmiddag belde een vrouw van Vodafone mij op mijn mobiel en zei tegen mij dat de 32gb zwart nog steeds niet op voorraad was en dat dat nog wel even zou duren. Iets daarna vroeg ze of ik misschien de 64gb zwart wilde en dan helemaal niks moest bijbetalen. Nadat ik ja had gezegd heb ik nog 3x gevraagd of dit echt waar is en of het allemaal klopt. De mevrouw aan de telefoon zei dat alles klopte en dat ik de mobiel vanaf aankomende maandag kan ontvangen. Ik hoop dat het waar is en dat ik mijn telefoon aankomende week kan ontvangen..
Isar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag gebeld door vodafone, hij wordt vrijdagavond bezorgd. Ik ben erg blij dat het zo snel gaat.
Veel succes voor degene die nog wachten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic