Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Tomvantreeck schreef:
begin er nu echt genoeg van te krijgen.
Wacht nu al vanaf 2 okt. zie iedereen hem binnen krijgen zelfs mensen die later dan mij besteld hebben.
Ik heb geduld maar dit gaat te ver. echt belachelijk gewoon. Dit is toch geen manier van doen? De KS verteld mij dat ik me witte 16GB vandaag bezorgd kreeg en WEER klopt hier geen ene reet van, stelletje prutsers.

@ Stevie snap best dat jij hier niks aan kan doen en dit bericht is ook niet voor jou bedoeld maar dit is echt onmogelijk gewoon, ik bestel EXACT op de zlefde manier (telefonische verlenging, 16GB wit) en nog niks binnen.
Vodafone heeft me echt goed teleurgesteld dat kan ik je wel vertellen..
Dat begrijp ik heel goed.
Ik heb zojuist de lijst doorgestuurd met gegevens die ik van mensen heb ontvangen gisteren en vanmorgen.
Geloof me intern zijn we hier er hard aan aan het trekken om duidelijkheid te krijgen over de uitleveringen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Tomvantreeck schreef:
Hee jongens, bedankt voor de helpende hand, zal morgen eens bellen!
Nick, wat een gedoe ook he, belachelijk dit. Ik snap dondersgoed dat je zwaar geirriteerd raakt, dit had ik ook toen ik thuis kwam van werk en dacht dat er een iPhone op me aan t wachten was, maar weer niks, geen bericht van GLS niks..
Af en toe krijg je weer hoop door mailtje,s antwoorden van de KS enz, maar blijken dit weer valse beloftes te zijn.
Dat machteloze gevoel en maar afwachten wat er gebeurd gaat je gewoon mateloos irriteren.
Kan gewoon niet geloven dat Vodafone zo faalt in dit gebeuren...is het dan zo dat de directeur van vodafone zich totaal niet bezig houdt met de manier waarop de KS zijn klanten informeerd?! Of loopt hij de boel gewoon zelf te verzieken? Is het echt zo moeilijk om een iphone aan een bepaald order nr. te koppelen en ervoor te zorgen dat dit een beetje eerlijk verloopt? En het is toch raar dat op het moment dat de iphone bij GLS is ze je niks anders vertellen dan gewoon af te wachten? Een grote grap dit gebeuren.
Nogmaals voel je niet aangesproken Stevie, jij bent volgens mij de enigste van heel vodafone die EERLIJK antwoordt.
Dit waardeer ik natuurlijk, ik krijg liever te horen dat ik nog een maand moet wachten ipv dat ik me elke keer verheug op een iPhone die niet bezorgd wordt.



Kan ik me voorstellen, maar als je toestel bij GLS ligt dan kan onze klantenservice je niets meer vertellen over de levering, dat ligt dan echt bij GLS. Heb je ze al gebeld? OF moet ik gewoon nog even verder lezen en kom ik mijn antwoord dan vanzelf tegen? 😉
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Muurtegel schreef:
Ik probeer het niet eens meer om de klantenservice te bellen. Ik heb allemaal hele vriendelijke mensen aan de lijn gehad, maar ik merkte gewoon dat zij het zelf ook gewoon niet weten..

Ik hoop dat dit probleem vandaag opgelost wordt met de info die Stevie verzameld heeft, want dit is gewoon te gek voor woorden.

Jammer dat Vodafone de enige provider is die (op de plaatsen waar ik regelmatig kom) een goed netwerk heeft. Anders was ik al lang weg geweest. Misschien dat er binnenkort een nieuw telecombedrijf bij komt, ik hoop dat die een beter alternatief kan bieden..

Het is ondertussen wel meer dan duidelijk dat het bij Vodafone allemaal niet soepel loopt en dat het ondertussen niet meer aan productieproblemen bij Apple ligt. Dus wat dat betreft mag Vodafone (naar mijn mening) wel iets voor klanten doen die nu nog zitten te wachten. Het geeft mij een bijzonder slecht gevoel dat ik straks maandelijks een vrij groot bedrag betaal aan een bedrijf wat mij zo behandeld..
Ik heb zojuist de informatie doorgestuurd van de mensen die mij een privébericht hebben gestuurd. Ik zie hier echter nog een aantal mensen praten over de leveringen e.d. waar ik geen gegevens van heb ontvangen volgens mij, dus dat is wel erg jammer :(.
Ik hoop snel antwoord te krijgen hierop en jullie meer informatie te geven. Ik kan helaas niet veel anders voor jullie doen :(, het liefste sprong ik ook in een vrachtwagen vol iPhones om jullie deze hoogstpersoonlijk te komen leveren, maar ja.....
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ivanbrkic schreef:
Na het goede nieuws smsje, order en abo bevestiging gisteren zelfs de factuur in de bus gehad, uiteraard nog geen telefoon gezien! Na 5 weken vond ik t toch maar tijd om een belletje te plegen...KS had totaaal geen id waar die was, moest vrijdag maar weer bellen als er nog niks geleverd zou zijn 😄 volkomen absurd maar okay!

toen maar even GLS gebeld, wat blijkt...de chauffeur kon de 31e het adres niet vinden dus ligt m'n telefoon ergens in een pakketje zonder dat iemand dat ook laat weten of überhaupt tracht iets op te lossen!

Dit is zo ontzettend amateuristisch dat ik niet eens echt boos kan worden maar er gewoon om moet lachen...iemand moet zich echt diep schamen bij zowel VF als GLS!

einde bericht 😉


Maar heb je nu je toestel wel ontvangen? Of komen ze het vandaag uitleveren o.i.d.?
-mick-

Liefhebber
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
"Geen paniek als ik een dag niet aanwezig ben."
 
Stevie je bent onze enige hoop, dus dan is er zeker paniek. Ik zelf snap gewoon niet dat ik een sms krijg met daarin dat er een iPhone voor me klaar lig en na anderhalve week nog geen iPhone in mijn bezit heb. Het slaat ook nergens op dat als iemand afgelopen vrijdag besteld en hem nu al in zijn/haar bezit heeft terwijl er nog genoeg mensen op hun mobiel zitten te wachten..
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
CVar schreef:
Nickster schreef:
Helaas is het vaak zo dat de "hoge" heren hier niets vanaf weten, waarbij ik niet wil zeggen dat ik het goedpraat hoor.

Er mag idd wel het e.e.a. verander worden wat betreft de interne/externe communicatie bij VF.
Helaas is dit bij veel bedrijven merk ik regelmatig, dus VF is geen uitzondering op de regel.
Klopt, maar waar de 'hoge' heren wel gevoelig voor zijn is negatieve publiciteit.
Als de i5 deze week nog niet geleverd is ga ik de consumentenbond en Tros Radar wijzen op o.a. dit forum en op de manier waarop Vodafone met z'n (bestaande) klanten omgaat.
Misschien dat Vodafone eens een verfrissende koude douche moet ontvangen om ze in beweging te krijgen...
Op dit forum wordt geloof ik toch best goed met de klanten omgegaan of niet dan?
Ik probeer jullie zoveel mogelijk te helpen.
En geloof me deze geluiden gaan door het hele bedrijf wat er speelt, maar sommige processen zijn niet in 1 nacht ijs om te schakelen, neem aan dat je dat ook begrijpt. Een iPhone launch is echt een event op zich, en altijd erg moeilijk en ingewikkeld in te regelen, heel anders dan launches van andere toestellen. Wij doen ons uiterste best, maar er gaat soms iets fout wat we dan achteraf moeten fixen. Daar zijn we druk mee bezig.
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Hoi Stevie,
 
Zoals beschreven, mij wordt verteld dat mijn iPhone bij GLS ligt. Dit klopt dus gewoon NIET.
Als dit het geval was zouden ze een pakket kunnne vinden dmv mijn postcode of 5000 nummer.
Deze waren allebij niet bekend. Vind het gewoon erg betreurend dan de KS liegt tegen mij.
Echt onacceptabel.
 
 
 
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
-mick- schreef:
"Geen paniek als ik een dag niet aanwezig ben."

Stevie je bent onze enige hoop, dus dan is er zeker paniek. Ik zelf snap gewoon niet dat ik een sms krijg met daarin dat er een iPhone voor me klaar lig en na anderhalve week nog geen iPhone in mijn bezit heb. Het slaat ook nergens op dat als iemand afgelopen vrijdag besteld en hem nu al in zijn/haar bezit heeft terwijl er nog genoeg mensen op hun mobiel zitten te wachten..
Haha jullie enige hoop valt reuze mee ;).... nee maar het kan voorkomen dat ik af en toe gewoon niet de mogelijkheid heb om aanwezig te zijn. Wees maar blij dat ik nog niet ziek geworden ben in het begin 😉 Ik doe mijn best jullie orders onder de aandacht te brengen, door bijvoorbeeld lijsten met jullie gegevens door te sturen, overal aan te geven dat de uitleveringen van bepaalde mensen nog niet gedaan zijn, aangeven dat anderen wel hun toestel krijgen etc. Geloof me ik ben dagelijks bezig met pushen m.b.t. de orders die nog niet zijn uitgeleverd. Er wordt hier echt hard gewerkt, maar ook ik kan soms niets en moet geoon afwachten.

Btw: Mochten jullie me deze week toch nog een dag missen, dan kan het zijn dat ik wel ziek ben, want de griepepidemiebacillen hebben ook mij bereikt heb ik het idee.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Tomvantreeck schreef:
Hoi Stevie,

Zoals beschreven, mij wordt verteld dat mijn iPhone bij GLS ligt. Dit klopt dus gewoon NIET.
Als dit het geval was zouden ze een pakket kunnne vinden dmv mijn postcode of 5000 nummer.
Deze waren allebij niet bekend. Vind het gewoon erg betreurend dan de KS liegt tegen mij.
Echt onacceptabel.




klopt, heb je mij je gegevens nogmaals gestuurd gisteren of vanmorgen?

twannes360

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@BasT
 
Snap best dat het aan het leveren van apple lag, alleen ik heb 28sept mijn order gedaan, en dan even wachten is niet erg. maar nu krijgen mensen precies het model dat ik toen besteld en betaald had al binnen, terwijl zij hem net pas besteld hebben.. dat zal niet aan de levering van apple liggen.
twannes360

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
maar goed, ik wacht wel weer gewoon af.. heb gister mn bericht naar stevie gestuurd, dus zal wel goud komen..
Nickster

Gedreven Liefhebber
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@BasT

De koude douche is ook niet voor jullie moderators, callcentermedewerkers enz., maar voor de hele gang van zaken en de slechte communicatie.
Jullie zijn ook aan handen gebonden en kunnen niets meer doen dan je best, dat weten we en we highly appreciate it!!
Mijn toestel was Maandag al aangeboden maar na het maken van een nieuwe afleverafspraak door een slimmerik van een chauffeur gister naar Eindhoven gebracht ipv. naar mij...????
Na telefonisch contact vanmorgen en het goede werk van de medewerkster daar alsnog door een koerier afgeleverd.
Ik heb bijna 5 weken moeten wachten en was ook verrast dat GLS Maandag langs was geweest.

Laten we met z'n allen hopen dat VF betreffende de interne/externe communicatie hier van geleerd heeft voor de volgende iPhone....????
CVar

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
 
"Op dit forum wordt geloof ik toch best goed met de klanten omgegaan of niet dan?
Ik probeer jullie zoveel mogelijk te helpen.
En geloof me deze geluiden gaan door het hele bedrijf wat er speelt, maar sommige processen zijn niet in 1 nacht ijs om te schakelen, neem aan dat je dat ook begrijpt. Een iPhone launch is echt een event op zich, en altijd erg moeilijk en ingewikkeld in te regelen, heel anders dan launches van andere toestellen. Wij doen ons uiterste best, maar er gaat soms iets fout wat we dan achteraf moeten fixen. Daar zijn we druk mee bezig."
 
 
Het gaat mij niet over de trage levering van de i5, dat kun je alleen aan Apple toe schrijven. Je kan ook nog steeds de Apple Store niet inlopen en een losse i5 kopen zonder abonnement.
 
Ieder jaar is het hetzelfde met een iPhone launch, jullie hebben dus al jaren de tijd gehad om jullie interne processen hier beter op af te stemmen. Het gaat er bij mij om dat jullie order verwerking en communicatie daarover in dit geval aan alle kanten te kort schiet.
Snap dat jij met de middelen die je hebt daar nog het beste van probeert te maken en dat doe je op zich ook prima maar je moet ook gegrijpen dat de informatie die we van KS/SMS etc. krijgen bij sommige van ons van geen meter klopt en toezeggingen ronduit niet nagekomen worden. Tevens is het zo dat, in mijn geval, KS me nog steeds niet kan vertellen wanneer de bestelde i5 geleverd gaat worden.
 
Heb je op de valreep vanochtend de gegevens gestuurd en hoop dat jij eindelijk iets concreets kan terugkoppelen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Nickster schreef:
@BasT

De koude douche is ook niet voor jullie moderators, callcentermedewerkers enz., maar voor de hele gang van zaken en de slechte communicatie.
Jullie zijn ook aan handen gebonden en kunnen niets meer doen dan je best, dat weten we en we highly appreciate it!!
Mijn toestel was Maandag al aangeboden maar na het maken van een nieuwe afleverafspraak door een slimmerik van een chauffeur gister naar Eindhoven gebracht ipv. naar mij...????
Na telefonisch contact vanmorgen en het goede werk van de medewerkster daar alsnog door een koerier afgeleverd.
Ik heb bijna 5 weken moeten wachten en was ook verrast dat GLS Maandag langs was geweest.

Laten we met z'n allen hopen dat VF betreffende de interne/externe communicatie hier van geleerd heeft voor de volgende iPhone....????
Je hebt het toestel nu wel ontvangen?
En hij is onbeschadigd, alles in orde?
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
nick. wanneer had jij ook al weer besteld dan? kan me niet voorstellen dat als jij op de zelfde manier besteld hebt hem wel al hebt, gun het je van harte hoor maar je hebt wel een paar dagen na mij besteld toch?
net van de KS gehoord dat mijn toestel in het magazijn van vodafone ligt. dus ik vraag waarom ligt hij daar dan ipv dat die verzonden wordt na GLS? waarop ze geen antwoord dat weet ik niet maar hij ligt er wel al vanaf vrijdag. Mijn iPhone ligt dus een beetje te veroesten in het magazijn van Vodafone. stelletje prutsers, nu begin ik het wel een beetje zat te worden hoor, wat een puinhoop daar.
Fijn stevie dat je dit probleem aanpakt hoop dat er snel wat aan gedaan wordt heb echt geen zin om nog een week te wachten, we gaan zo al richting de 6 weken...:8 Ook komt hier nog eens bij dat mijn nieuwe (duurdere) abbo al is ingegaan. Kan ik hier ook nog achterna gaan, fijn hoor.
 
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
CVar schreef:

Op dit forum wordt geloof ik toch best goed met de klanten omgegaan of niet dan?
Ik probeer jullie zoveel mogelijk te helpen.
En geloof me deze geluiden gaan door het hele bedrijf wat er speelt, maar sommige processen zijn niet in 1 nacht ijs om te schakelen, neem aan dat je dat ook begrijpt. Een iPhone launch is echt een event op zich, en altijd erg moeilijk en ingewikkeld in te regelen, heel anders dan launches van andere toestellen. Wij doen ons uiterste best, maar er gaat soms iets fout wat we dan achteraf moeten fixen. Daar zijn we druk mee bezig.


Het gaat mij niet over de trage levering van de i5, dat kun je alleen aan Apple toe schrijven. Je kan ook nog steeds de Apple Store inlopen en een losse i5 kopen zonder abonnement.

Ieder jaar is het hetzelfde met een iPhone launch, jullie hebben dus al jaren te tijd gehad om jullie interne processen hier beter op af te stemmen. Het gaat er bij mij om dat jullie order verwerking en communicatie daarover in dit geval aan alle kanten te kort schiet.
Snap dat jij met de middelen die je hebt daar nog het beste van probeert te maken en dat doe je op zich ook prima maar je moet ook gegrijpen dat de informatie die we van KS/SMS etc. krijgen bij sommige van ons van geen meter klopt en toezeggingen ronduit niet nagekomen worden. Tevens is het zo dat, in mijn geval, KS me nog steeds niet kan vertellen wanneer de bestelde i5 geleverd gaat worden.

Heb je op de valreep vanochtend de gegevens gestuurd en hoop dat jij eindelijk iets concreets kan terugkoppelen.
Heb je gegevens inderdaad ontvangen en bijgevoegd in de lijst.
We hebben in totaal (dus incl. gegevens vanuit mij) een volledige lijst nu opgesteld die handmatig afgewerkt zal worden.
Iedere order zal handmatig worden nagekeken door iemand, dus dit kan wel even duren, ik zal vanavond dus bijv. hier nog niets over kunnen zeggen. Maar dan weten jullie in ieder geval wel dat we eraan het werken zijn.
Nickster

Gedreven Liefhebber
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Stevie

Ik heb hem idd ontvangen, maar niet dankzij die prutser van een chauffeur ????.
Of ie in goede staat is weet ik niet, ben nog aan het werk. ????
I'll let U know en als ik tijd/zin heb probeer ik een unboxing filmpje te maken????
Nickster

Gedreven Liefhebber
  • 68Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@Tom

Ik heb 4 Oktober om 09.56 telefonisch besteld, ik geloof 2 dagen later dan jij besteld hebt.
Hoop voor jou dat de iPhone snel richting NL, dus naar jou, komt.
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Hee nick, thnx. jij veel plezier ermee.
En dan zeggen ze dat mensen hem eerder ontvangen omdat ze via andere kanalen besteld hebben?
Niet dus, jij bestelde precies op de zelfde manier als ik alleen 2 dagen later, maar hebt hem wel al binnen.
Ik snap er echt HELEMAAL niks emer van 😛 wat een gedoe.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey mensen, ik heb eigenlijk jullie hulp even nodig. Stevie doet haar uiterste best voor jullie maar ik zie haar gewoon ziek worden hier, en wat er voor vandaag gedaan kan worden is al gedaan. Hopelijk werpt dat binnenkort voor de betreffende mensen zijn vruchten af.

Maar nu luistert ze dus niet naar me als ik haar naar huis stuur 😄

Probeer eens of ze wel naar jullie luistert aub. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic