Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
JKorner

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Naast alle vragen over de bestelling/levering ben ik op dit moment meer geintresseerd naar een eventuele
toekoming richting de klanten van vf, misschien dat daar ook richting Apple gecomuniceerd kan worden.
Dit zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat uw klanten een klein tegoed krijgen aangeboden voor de appstore.
Als we even opsommen wat er zoal is mis gegaan: slechte communicatie met klantenservice, late leveringen toestellen,
de zoekgeraakte orders, de weinige communicatie over leveringen, de levering van beschadigde toestellen en dat bij elkaar
opgeteld is toch vrij veel voor 2 bedrijven van grote statuur.
Het gaat ook niet zozeer om een bedrag maar meer om te laten zien dat VF en Apple wel degelijk zijn klanten waardeert "He beste klant ons excuus we hopen dat u nu eindelijk kan genieten van uw nieuwe telefoon voor de gemaakte fouten bieden we u 5,- gratis tegoed aan in de app store, Veel plezier ermee" kan al genoeg zijn om mij volgend jaar weer voor Vodafone en evt. Apple te kiezen.
Eddyonline

Stamgast
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
ttimo schreef:
Weet je wat ik niet begrijp... We zijn al weken bezig hiermee...vodafone ook. En nog steeds geen oplossing voor de "forgotten orders", nog steeds geen compensatie en een vooruitzicht.

Deze mensen hebben langer moeten wachten dan mensen die later hebben besteld. Ik denk dat compensatie hier wel op z'n plaats is Stevie!!
En ik denk dat je daarmee ook nog enige tevreden klanten houdt.
Het is belachelijk dat hier niet over gesproken wordt binnen vodafone.
Blijkbaar is klant tevredenheid hier niet echt belangrijk en denken jullie alleen maar aan de winst.
 
Ach, ik ben een keer bezig geweest met KPN om mijn internet abonnement op te zeggen..., heeft 9 maanden geduurd, nog geen sorry of compensatie achteraf, over klant tevredenheid gesproken. Wat ik daar mee wil zeggen is dat het gras niet altijd groener is aan de overkant. ..😉
ttimo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil ook niet zeggen dat het gras aan de overkant groener is.
Heb het ook niet gehad over het naar een andere provider gaan.
Ik bedoel meer dat je best wat mag doen om je klanten tevreden te houden.
 
Igor

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Wat ik vooral vervelend vind is dat je als klant leuk een ordernummer krijgt waar je vervolgens niets mee kunt. Ik bedoel, jullie hebben pagina's om je bestelling status te kunnen bekijken, een nummerbehoud status pagina, maar geen van deze zijn te gebruiken.

Ik vind het als klant erg vervelend om niet snel even te kunnen checken hoe het er voor staat. Dit is volgens mij een prima oplossing als jullie je klanten niet 2 keer per week willen sms'en (wat ik trouwens totaal geen probleem zou vinden). Hiermee heb je voor de mensen die het wel willen weten de mogelijkheid om altijd even te checken of er iets veranderd aan je status, en voor de mensen die niet op die smsjes/berichten zitten te wachten kijken gewoon niet.

Jullie hebben een systeem, maar waarom werkt dit dan niet? Lijkt mij op zijn minst een goede mogelijkheid om de klanten die erg geïnteresseerd zijn een inzicht in hun bestelling te geven.

Ik wacht nu ook al bijna 2 weken, en heb enkel 1 email gehad met 'Momenteel ontvangen we zeer beperkte voorraad van Apple...'. Ik heb 1 keer gebeld naar de klantenservice, en die konden mij wel vertellen dat het waarschijnlijk tot eind oktober kon duren. Waarom krijgen we dit soort berichten niet per mail/sms en moeten we hier zelf achteraan? Al is het maar een geschatte datum.
 
Ik ben het er mee eens dat het bij andere providers ook zo kan gaan. Maar waarom zou bijvoorbeeld Vodafone geen onderscheid willen/kunnen maken door het wel goed en duidelijk te doen?

Ik hoop komende week in ieder geval even op de hoogte gehouden te worden. Anders kan ik er zelf weer achteraan bellen...
tiggelmania

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nieuwe week, nieuwe kansen! Ik ben benieuwd wat deze week gaat brengen!
wbtje

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
haha idd maak ons blij met voldoende voorraaden.
e-nova

Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Stevie, als de klantenservice aangeeft dat het toestel op 4 oktober aangeboden is voor uitlevering, wat bedoelen ze hier dan precies mee. Volgens de klantenservice kan het dan tot 10 werkdagen duren eer het toestel uitgeleverd wordt aan de consument.
 
Ik snap dat je niet op individuele gevallen in gaat, maar misschien kun je wel de terminologie toelichten.
Wat houdt "Het toestel is aangeboden" in?
Klopt het dat doorgaans 10 werk dagen na "aanbieden" de uitlevering gebeurd?
 
 
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben ook benieuwd naar updates!
Valinor

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Yay weer een week voor teleurstellingen....als ik hem deze week niet ontvang dan cancel ik mijn order en neem ik wel een LG optimus G of Nokia lumia 920.
 
Van mij hoeft het niet meer, arrogantie van apple en Vodafone. Het lijkt wel alsof ze zeggen, blijf rustig, je moet blij zijn wanneer we je een iphone geven, verder mondje dicht. Ipv dat zij ook blij zijn dat ze een klant erbij krijgen......
 
Stuurde een email afgelopen week met een algemene vraag wat er met de maandelijkse kosten gebeurd als de F&F 2 jaar abonnement afloopt, blijf je dan korting houden of ga je dan meer betalen. En of datalimiet 10gb blijft na 2 jaar.
"u ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie"
5 dagen later eindelijk reactie: Omdat het hier om persoonlijke informatie gaat kunnen wij hier geen antwoord op geven. Graag inloggen en de vraag nogmaals sturen.
WTF, is gewoon een algemene vraag, heeft niks met mijn order te maken en het is iets wat je toch wilt weten voordat je bestelt..... En inloggen gaat een beetje moeilijk wanneer je geen logingegevens hebt aangezien er net pas is besteld...
 
Iemand misschien antwoord hierop?
 
SwordFish

Stamgast
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
De 10GB bundel vervalt dan en wordt de 1GB bundel. Wat betreft de abbokosten weet ik niet.
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Valinor schreef:

Stuurde een email afgelopen week met een algemene vraag wat er met de maandelijkse kosten gebeurd als de F&F 2 jaar abonnement afloopt, blijf je dan korting houden of ga je dan meer betalen. En of datalimiet 10gb blijft na 2 jaar.

Iemand misschien antwoord hierop?

Hi Valinor,

Over het algemeen stopt de korting tegelijk met de einddatum van je contract. Na die datum betaal je het bedrag voor het abonnement zonder korting. De 10GB bundel is actief gedurende de looptijd van het contract. Als de contractduur van het abonnement is verlopen dan verloopt ook de bundel van 10 GB.
Mack10a

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou Stevie, hier weer een bizar verhaal...
 
Op 27 september telefonisch een Iphone black 16 GB besteld. Net de klantenservice gebeld om te vragen hoe alles ervoor stond.
Blijkt dat de medewerker die mij destijds hielp wel een 'notitie' in het systeem heeft gezet over mijn bestelling maar deze is vergeten door te voeren in het Vodafone-systeem. Waarna ik kreeg te horen: 'Helaas kan ik nu ook geen nieuwe bestelling voor u plaatsen meneer, aangezien ik nu geen Iphone orders mag aannemen op dit moment'. Je begrijpt dat de sfeer er niet beter op werd. Heb je op tijd je bestelling geplaatst omdat je je Iphone snel wilt hebben, wordt je door de incapabelheid van een medewerker weer helemaal achteraan in de rij gezet. (eigenlijk nog niet eens in dé rij, aangezien er geen Iphone orders kunnen worden geplaatst). Verder opperde de meneer die mij hielp dat ik aan het einde van de week zelf maar nog een keer moest bellen of er nog nieuws was. Toen ik daarop reageerde waarom Vodafone geen contact met mij opnam of er nieuws was, aangezien ik dit de omgekeerde wereld vind, werd mij verteld dat dit alleen kon via e-mail maar je raadt het al....de Vodafone email service was stuk deze week.
 
M'n mond viel toen echt open van verbazing.
 
Toen ik na 5 minuten door een automatisch gegenereerd telefoontje door Vodafone werd opgebeld en hoorde: 'Dit is een automatische enquete over een tevredenheidsenquete onder Vodafone-klanten'', begrijp je dat ik meteen de hoorn erop heb gegooid.
 
Amber

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Is er al weer meer nieuws over de levertijden? De laatste update is van de 15e. Ik zou zeggen tijd voor een nieuwe update!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
e-nova schreef:
Stevie, als de klantenservice aangeeft dat het toestel op 4 oktober aangeboden is voor uitlevering, wat bedoelen ze hier dan precies mee. Volgens de klantenservice kan het dan tot 10 werkdagen duren eer het toestel uitgeleverd wordt aan de consument.

Ik snap dat je niet op individuele gevallen in gaat, maar misschien kun je wel de terminologie toelichten.
Wat houdt "Het toestel is aangeboden" in?
Klopt het dat doorgaans 10 werk dagen na "aanbieden" de uitlevering gebeurd?


Voor zover ik weet betekend dit dat het pakketje bij GLS of een andere koerier (beetje afhankelijk van kanaal) is aangeboden. Dus dat het naar het koeriersbedrijf is en vanuit daar zal de levering verder worden afgehandeld.
Flex

Stamgast
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Is het makkelijk om een order te annuleren? Telefoontje naar de ks?
Ik ga namelijk vanavond even naar de winkel en als hij daar gewoon op voorraad is verleng ik in de winkel wel 🙂
 
Mijn abo is nog niet omgezet trouwens.
dirigent58

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik nu mijn abonnement met een Iphone 5 wil verlengen, kan ik dat dan via de klantenservice doen? Of moet ik wachten tot er weer een nieuwe voorraad is? Ik heb nu zoveel dingen gelezen dat ik niet meer weet wat ik moet doen? Online bestellen lukt niet, dus kan iemand me hiermee verder helpen? Ik zie namelijk bij T-mobile onnline dat ik  wel een bestelling kan plaatsen met een wachttijd tussen 5-6 weken. Hoe werkt dit nou bij Vodafone....
mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Flex schreef:
Is het makkelijk om een order te annuleren? Telefoontje naar de ks?
Ik ga namelijk vanavond even naar de winkel en als hij daar gewoon op voorraad is verleng ik in de winkel wel 🙂
 
Mijn abo is nog niet omgezet trouwens.
Ja, telefonisch is dat zo geregeld. Ik heb zojuist ook mijn bestelling geannuleerd omdat ik de reguliere order niet naar F&F om kon zetten. Mocht je nummerbehoud hebben aangevraagd moet je er wel rekening meer houden dat het ca. 48 uur kan duren voordat je een nieuwe bestelling (incl. nummerbehoud) kunt plaatsen.
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Amber schreef:
Is er al weer meer nieuws over de levertijden? De laatste update is van de 15e. Ik zou zeggen tijd voor een nieuwe update!
Klopt, maar momenteel is de situatie nog onveranderd :(.
4 weken levertijd word aan vastgehouden, wel krijgen wij deze week nieuwe voorraad waardoor we opnieuw kunnen gaan uitleveren. Momenteel zullen voornamelijk de 32 GB en 64GB uitgeleverd worden in kleine hoeveelheden, echter krijgen we deze week ook weer 16GB versies binnen! Het zijn nog altijd geen vrachtwagens vol, maar er komt weer wat binnen de komende weken voor zover we kunnen voorspellen. Dit betekent dat we dan ook weer verder kunnen met uitleveren.
Op dit moment staat wel nog de verkoop tijdelijk stop via telesales en online om het aantal backorders niet verder te laten oplopen. In de winkel is het wel mogelijk dat er nog voorraad is, hier heb ik helaas geen zicht op.

Morgen is een vergadering over de backorders e.d., dan wordt ook het voorstel besproken of we geen overzicht kunnen maken met globale indicaties dat als je bijvoorbeeld in week X hebt besteld het toestel komt in week Y, zoals in DE, dat pasgeleden als voorbeeld voorbij kwam. Vrijdag had ik aangegeven dat die meeting vandaag zou zijn, maar die is dus morgen....
Daarna hoop ik meer info te hebben en duidelijker in te kunnen gaan op de leveringstijden en vragen.


Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Flex schreef:
Is het makkelijk om een order te annuleren? Telefoontje naar de ks?
Ik ga namelijk vanavond even naar de winkel en als hij daar gewoon op voorraad is verleng ik in de winkel wel 🙂

Mijn abo is nog niet omgezet trouwens.
Is makkelijk, duurt minimaal 24 of zelf 48 uur voordat je order volledig gecanceled is en je op een ander de verlenging kunt doorvoeren.
Dat betekent ook in een ander kanaal.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
dirigent58 schreef:
Als ik nu mijn abonnement met een Iphone 5 wil verlengen, kan ik dat dan via de klantenservice doen? Of moet ik wachten tot er weer een nieuwe voorraad is? Ik heb nu zoveel dingen gelezen dat ik niet meer weet wat ik moet doen? Online bestellen lukt niet, dus kan iemand me hiermee verder helpen? Ik zie namelijk bij T-mobile onnline dat ik wel een bestelling kan plaatsen met een wachttijd tussen 5-6 weken. Hoe werkt dit nou bij Vodafone....
Op dit moment kun je via telesales en via online geen bestelling plaatsen voor een iPhone 5.
Je zou wel naar een Vodafone winkel of Belcompany kunnen gaan om daar je abonnement af te sluiten.
ZIj regelen dan ook alles voor je m.b.t. nummerbehoud e.d.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic