Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Leveringen iPhone 5 - iPhone D-Day



iPhone D-Day!

In Amsterdam is hij al uitverkocht, maar voor ons is het zover! De Iphone is er en leverbaar bij Vodafone! De winkels zijn er klaar voor, online is er klaar voor, telesales is er klaar voor, laat maar komen!

Natuurlijk zijn we sinds woensdag al aan het pre-orderen, maar vandaag is het officieel; de verkoop van de iPhone 5 bij Vodafone!

Heb jij al een order geplaatst en een orderbevestiging gekregen? Dan is het nog even afwachten tot jouw toestel komt.... wie weet vandaag al :S! De eerste klanten krijgen vandaag, of anders uiterlijk maandag hun toestel.
Of heb jij niet gepre-ordered, maar ben jij één van de die hards die in de rij staat bij één van onze winkels? Maak dan wat foto's van de drukte en stuur deze door!!

Ik wens jullie allemaal veel plezier met je nieuwe iPhone, of het verkrijgen ervan en als jullie vragen hebben dat zijn jullie van harte welkom op het forum!

PS: We zullen via het forum ook status updates blijven geven over leveringen, voorraden etc. To be continued....



Update:

Om vooraan het topic ook alle updates te tonen pas ik deze post aan en zal hieronder ook alle updates plaatsen.


  • Vraag 1: Meerdere mensen die 26/09 hebben besteld, hebben nog geen idee van levering van het toestel. Orderbevestiging is wel goed gegaan bij jullie toch? Mensen die later hebben besteld, hebben vaak het toestel wel al, is er iets met deze groep?
  • Antwoord 1: Deze issue is intern doorgezet en nagekeken. We hebben toen aangegeven dat er door handmatige doorvoering e.d. de orders op afgesloten stonden terwijl de toestellen nog niet verzonden waren. Hierdoor kregen jullie geen updates per mail of sms. Vervolgens zijn de uitleveringen begonnen, op dit moment krijgen geloof ik alle 26/9 bestellers hun toestel druppelsgewijs binnen. Zo zal het vanaf nu ook doorgevoerd worden met 27/09 orders, 28/09 etc. etc.


  • Vraag 2: Orderbevestigingen komen over het algemeen wel binnen? Of hebben hier nog steeds meer mensen problemen mee?
  • Antwoord 2: Iedere ochtend zal een batch orderbevestigingen uit worden gestuurd naar diegene die een nieuwe bestellingen hebben geplaatst de dag ervoor, dus bijv. op donderdag besteld, op vrijdag orderbevestiging. Let op: bij een foutief e-mailadres zullen wij geen orderbevestiging kunnen sturen, controleer dus goed op spelfouten e.d. bij telefonische aanvraag, spel je mailadres o.i.d. zodat je zeker weet dat het goed wordt genoteerd. Soms kan het iets langer duren dan 24 uur door verwerkingen van orders in het systeem.


  • Vraag 3: Hoe kan het dat toestellen die tegelijkertijd zijn besteld en hetzelfde toestel zijn apart worden geleverd? OF Hoe kan het dat iemand die een dag later heeft besteld het toestel eerder heeft (hangt samen met punt 1)?
  • Antwoord 3: Verschillende kanalen (online, telefonisch), verschillende aanvragen (nieuw of verlenging), verschillende toestellen, aangeleverde voorraad vanuit Apple, besteldatum en tijdstip, handmatige verwerking of via het automatische systeem, dit zijn allemaal factoren die van invloed zijn op de levering. Daardoor lijkt het alsof het niet FIFO is, maar wordt wel zoveel mogelijk gedaan met de beschikbare voorraad. Echter doet ieder kanaal dit apart. Dus daardoor kunnen er verschillen ontstaan tussen bestellingen die online of telefonisch worden geplaatst. Dit is even apart van de groep die we in vraag 1 hebben beschreven.


  • Vraag 4: Ik heb geen ordernummer ontvangen OF ik heb een ordernummer maar kan mijn status niet tracken?
  • Antwoord 4: Normaal krijg je een ordernummer op basis van jouw individuele persoonlijke bestelling. Momenteel worden er duizenden orders tegelijkertijd door het systeem gehaald waardoor we niet in staat zijn momenteel om gepersonaliseerde ordernummers mee te sturen, dit geldt voor klanten die een verlenging hebben aangevraagd online of telefonisch of telefonische nieuwe aanvragen. Nieuwe aansluitingen die via internet zijn aangevraagd zullen wel een ordernummer ontvangen (I know, raar, maar dat is een anders systeem), deze kunnen via de status ordertool (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) opgezocht worden. Ik geef echter eerlijk toe dat deze tool niet altijd adequaat werkt en updates vaak niet tijdig worden verwerkt, waardoor je niet altijd op de hoogte zult worden gehouden van je order zoals gewenst.


Update

Voorraad

Op dit moment is de voorraad beperkt, zoals deze bij Apple ook beperkt is. Uitleveren zal (helaas) minimaal 4 weken duren met de huidige voorraad en het aantal backorders dat we hebben en die er continu bijkomen. Nog altijd is dit wel afhankelijk van het toestel dat je hebt gekozen. Zoals je ook op het forum kon lezen, gaat het bijvoorbeeld hard met de zwarte iPhone 5 16GB, witte toestellen, toestellen met meer geheugen zullen beter leverbaar zijn. Echter is de voorraad in het algemeen beperkt.


Tijdelijke stop

Om het aantal orders die in de wacht staan te beperken en de levertijd niet te ver laten oplopen hebben we ervoor gekozen om een tijdelijke verkoopstop in te lassen. Zodra de voorraad weer wordt aangevuld zullen we verder gaan met de verkoop.


26/09 groep

We hebben de status gecheckt van een aantal mensen uit de lijst die ik gisteren heb gegenereerd van mensen die op 26/09 hebben besteld maar nog geen iPhone hebben. Steekproefgewijs hebben we een aantal nummers gecheckt. Deze stonden allemaal klaar voor uitlevering, wat betekent dat er een toestel klaar ligt bij GLS en deze enkel nog jullie kant op hoeft te komen. Ik zie op het forum inderdaad ook een aantal mensen die aangeven dat ze het toestel hebben ontvangen n.a.v. een bestelling op 26/09.

Aan de hand van de voorraad die we ontvangen worden orders uitgeleverd die in backorder staan. Dit zien we nu ook gebeuren (gelukkig!), zo zal de tendens verder gaan naar de bestellers van de volgende dag, en dan de dag erna, dag daarna etc. etc.

Hou mij op de hoogte of jullie je toestel ontvangen!


Nummerbehoud

Goedkeuring van nummerbehoud wordt gecommuniceerd per sms.



Update (10/10/2012):


  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 🙂 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...



Update (17/10/2012):


We zijn aan het wachten op een nieuwe levering van Apple. Er staat een levering gepland met een (relatief) aanzienlijk aantal toestellen. Echter zijn wij nog steeds in afwachting wanneer de levering komt en hoeveel stuks het daadwerkelijk zijn. Zodra ik een bevestiging heb van deze levering zal ik dit doorgeven aan jullie. Vervolgens worden de aantallen verdeeld over de kanalen, dit zal gebeuren n.a.v. het aantal orders per kanaal. (Dit betekent niet dat de Vodafone winkels het meeste krijgen zoals sommige beweren, online en telesales hebben ook een groot aandeel in het aantal geplaatste orders.) Vervolgens zullen de toestellen worden uitgeleverd en wordt zoveel mogelijk en zo goed mogelijk de volgorde van besteldatum aangehouden.

Wanneer de uitlevering naar jullie, onze klanten precies gaat plaatsvinden durf ik nu nog niet te zeggen, daar zal ik weer meer informatie over ontvangen op het moment dat wij zelf voorraad hebben en de orders verwerkt gaan worden.

Sorry dat ik momenteel geen beter nieuws heb of niet meer, maar het komt eraan!


Update (18/10/2012):

Voor degene die nog geen sms hebben ontvangen, geen zorgen.
We sturen vandaag 2 bulken berichten uit naar klanten met openstaande orders.

De eerste bulk hebben we zojuist gestuurd, dit was een test groep met ongeveer 250 klanten erin.
De volgende groep zal later vandaag volgen.

Dan even over de voorraad:

Vandaag hebben we de levering ontvangen.
Deze voorraad zal worden verdeeld naar kanaal (zoals e-nova heel mooi heeft uitgelegd op de vorige pagina) en dan beetje bij beetje worden uitgeleverd. Dit kan echter even duren, omdat de toestellen nog moeten worden verdeeld, verwerkt, orders koppelen, weer verwerken, naar GLS, die moeten ze weer verwerken en uiteindelijk uitleveren.

Daarnaast is het zo dat er tijdens het weekend een wereldwijde technische update plaatsvind binnen één van de systemen van ons ordersysteem. Dit ter verbetering van het systeem. Dit kan evt. ook invloed hebben op uitleveringen van bestellingen, verwacht echter geen mega impact op het iPhone 5 gedeelte, maar vond het wel zo netjes het te melden.


Update (18/10/2012):

Ik krijg wat vragen van mensen die een mail hebben gekregen zojuist. Omdat we vandaag weer voorraad hebben gekregen is weer het één en ander in gang gezet in onze systemen. Hierdoor kan het dat je een mail krijgt o.i.d. Dit betekent dat je order door het systeem aan het lopen is.

Momenteel zijn wij orders dus aan het verwerken, als jouw order door het systeem heen gaat dan krijg je hier bevestigingsmails van. Morgen kan ik zien hoeveel orders zijn verwerkt en of dan alle orders uit september bijvoorbeeld zijn verwerkt. We zijn daar nu dus mee bezig, maar omdat ik niets wil communiceren voordat ik zeker weet dat alles goed in het systeem staat wacht ik even tot morgen voordat ik jullie een bevestiging geef van "ja, er is een iPhone beschikbaar voor deze orders", hopelijk begrijpelijk.

Er zijn drie batches smsjes uitgegaan vandaag, deze staan echter niet in relatie tot levertijd of allocatie van toestellen, deze zijn enkel ter informatie over de beperkte voorraad en onze excuses hiervoor.


Update 23/10/2012:

Eén van onze forum gebruikers Igor heeft een zeer goed initiatief gestart.
Hij heeft een gedeeld document opgezet waarin iedereen zijn gegevens kan plaatsen omtrent zijn of haar iPhone 5 order om zo een overzicht te krijgen van de leveringen van Vodafone: welke datum is grotendeels uitgeleverd, welke toestellen etc.

Vul dit formulier in om jouw gegevens ook in het gedeelde document te zetten.
Voor de resultaten hiervan kun je hier kijken.

Hopelijk helpt het!

Update 26/10/2012:

Hi allemaal,

Ik mag jullie goed nieuws brengen: Vodafone heeft een nieuwe voorraad iPhone 5 ontvangen en begint zo spoedig mogelijk met uitlevering van de toestellen! De groep klanten waar een iPhone 5 voor klaarligt zal een sms of e-mail ontvangen met daarin een bevestiging.
Let op: klanten die nieuw zijn bij Vodafone en hun contract hebben afgesloten via telesales ontvangen geen mail of sms. Deze klanten krijgen wel een telefoontje van de koerier voor het maken van een afleverafspraak.

Op het moment dat er een iPhone 5 aan jouw order is toegewezen en je een sms of mail hebt ontvangen dan verwachten wij binnen een week het toestel te kunnen uitleveren.

We kunnen niet aangeven om hoeveel toestellen het exact gaat of hoe de verdeling van toestellen ligt (hoeveel 16GB, 32GB, 64GB, zwart of wit), dus wacht even af of je een sms of mail krijg dat jouw toestel geleverd zal worden. Net zoals in vorige rondes zullen de smsjes in fases worden uitgestuurd, dus niet schrikken als je niet bij de eerste ronde zit.
Heb jij aan het einde van de dag echter geen sms of e-mail van ons ontvangen, dan zit jouw toestel helaas niet bij deze levering.

Update 30/10/2012:

Orders waarbij de klant vrijdag een sms heeft ontvangen over zijn/haar levering:
Ik zie een aantal mensen die vragen hebben over hun order n.a.v. een sms die ze vrijdag hebben ontvangen dat hun iPhone 5 bij de laatste levering zat. Als je deze sms hebt ontvangen is er sowieso een toestel voor jou beschikbaar! Ik heb dit zojuist nogmaals gecheckt. Jullie behoren tot een geselecteerde groep orders waar een toestel aan is gekoppeld, of waar dit momenteel gebeurd in het verwerkingsproces. We verwachten dat deze toestellen binnen een week kunnen worden uitgeleverd. Er zit wat vertraging in de verwerking eventueel door de storing in onze systemen die afgelopen weekend heeft plaatsgevonden, maar nogmaals, heb je een sms ontvangen, dan is er een toestel voor jou!

Witte iPhone 5:
We hebben een beperkte voorraad witte iPhone 5 mogen ontvangen. Deze toestellen zullen worden verwerkt, gekoppeld aan orders en vervolgens uitgeleverd. Hier geldt hetzelfde als voor de andere toestellen: ze worden gealloceerd over de verschillende kanalen en dan vanuit die kanalen uitgeleverd, zoveel mogelijk vasthoudend aan besteldatum. Het kan echter dat iemand uit een ander kanaal met een latere besteldatum het toestel eerder ontvangt, wederom, dit ligt aan het bestelkanaal.

Met vragen, jullie weten me te vinden!
3.305 Reacties 3.305
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
peswyk schreef:
Dus maakt het allemaal niet uit wat er op het forum wordt geschreven, situatie veranderd niet. Gewoon afwachten of cancelen!
Dat klopt, ik kan met mijn berichtjes helaas niet toveren, anders hadden jullie al allemaal je iPhone gehad. Enige wat ik kan is jullie updates geven. Dus bij deze....

Update:

Heel veel nieuws heb ik niet...



  • Op dit moment hebben we geen voorraad, er komt wel weer nieuwe voorraad binnen, maar dan moet je je bedenken dat het om 100 toestellen gaat voor bijvoorbeeld een aantal dagen. Deze worden volledig toegeschreven aan backorders, er komen momenteel geen nieuwe bestellingen binnen, hier hebben we via de Online shop en Telesales een tijdelijke stop op gezet.


  • De gemiddelde levertijd bedraagt nog altijd 4 weken, gelijk aan bestellen bij Apple zelf via de online shop. Zo heeft Apple ook hun online reserveringen pagina dichtgegooid; er kunnen geen reserveringen worden gemaakt vanwege zeer beperkte voorraad. Als de leverancier zelf al dergelijke maatregelen moet nemen, kunnen jullie je voorstellen dat er echt een tekort is.
  • Levertijd is nog altijd afhankelijk van het type toestel, we krijgen niet overal even veel nieuwe voorraad van, de ene keer is het voornamelijk 16GB, dit keer 32GB bijvoorbeeld.

  • Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.


  • Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.
Verder zijn er niet veel nieuwtjes. Ik weet dat het niet veel is, maar het is moeilijk om veel te vertellen over toestellen die niet leverbaar zijn 😉 en waarvan je niet concreet weet wanneer ze komen. Hopelijk hebben jullie er iets aan...
MaartenW

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Stevie
 
Bedankt voor je update, duidelijk!
Is het toevallig aan te geven tot welke datum Vodafone "bij" is met leveren...? of is dat niet te zeggen ivm verschillende types toestellen.
Indicatie mogelijkheid per type toestel?
Rudra

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Duidelijk antwoord.. Balen wel want ik heb 64GB besteld.. 😞
maasie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.

dit kan kloppen want ik heb mijne 03 okt besteld en krijg hem morgen geleverd
pinda

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb hem net binnen, 
 
27e sept besteld (online) verlening
08 okt  bevestigen binnen
10 okt telfoon geleverd (16GB Wit)
barend

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie schreef:
Nummerbehoud wordt direct in behandeling genomen zodra dit wordt aangevraagd. Hoe lang dit duurt is mede afhankelijk van de oude provider. Op het moment dat het is goedgekeurd ontvang je een sms en zal je order volledig worden verwerkt waarna je order aan een toestel word gekoppeld en het word uitgeleverd.

Heb net weer gebeld met de KS van Vodafone F&F en kreeeg weer het verhaal te horen dat er eerst een toestel beschikbaar moet zijn voordat het nummerbehoud in behandeling wordt genomen... Ik snap er echt niets meer van.
 
Erikje

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Duidelijk..het ligt voornamelijk ff bij Apple (Foxconn).
Er komen kleinere voorraden uit die fabrieken en iedereen heeft daar last van.
 
Enige wat jullie misschien wel kunnen doen Stevie (weet niet of dat mogelijk is omdat het door elkaar heen loopt), is om te zeggen bij welke datum jullie ongeveer zijn met uitleveren van toestellen.
Als ik het een beetje lees zijn jullie nog steeds bezig om de mensen van 26/9 - 28/9 te voorzien van toestellen.
 
Denk dat als jullie eventueel kunnen laten weten met welke data jullie ongeveer bezig zijn dat dat voor veel mensen vragen wegneemt en een stukkie duidelijkheid geeft.
 
Ach, ik lees ook dat Apple nu meer toeziet op de kwaliteit van de toestellen hoe ze uit de fabrieken komen (omdat er regelmatig toestellen uitkwamen die beschadigt zijn). 
Ik wacht dan liever iets langer dat ik een goed toestel krijg dan dat ik nu te snel 1 krijg die vol met krassen zit ofzo.
 
In elk geval bedankt voor weer een beetje duidelijkheid Stevie. Dan weten we in elk geval hoe het er nu voor staat en dat er op dit moment dus veel 32 GB toestellen binnen zijn gekomen. Ook dit is voor velen mooi om even te lezen en schept tenminste weer een beetje duidelijkheid.
Nise

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stevie bedankt voor de info!

Ik hoop dus wel dat ik deze x erbij zit, omdat ik de 26/9 groep ben en de zwarte 32gb heb besteld. Ik heb vandaag nog de ks eraan gehad en alweer konde ze mij niet helpen. Dus ik moet maar ongeduldig wachten. En ja t klopt, ook ik zal dit als klant onthouden voor als de iPhone 6 uitkomt. Vind t allemaal erg jammer!

Mvg Denise
farhaa

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
"Nieuwe klanten krijgen GEEN voorrang op bestaande klanten, alles is gelijk getrokken. Echter kan het omdat nieuwe klanten worden afgehandeld en uitgeleverd via Dynafix en niet intern via Vodafone, dat zij eerder een toestel krijgen omdat Dynafix sneller levert. Dit zijn echter speculaties en kan geen garantie aan worden verleend.

dit kan kloppen want ik heb mijne 03 okt besteld en krijg hem morgen geleverd"
 @maasie
 
Welke uitvoering heb je besteld? Ik heb namelijk de 4de besteld!
RO1

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kan ook aan mij liggen hoor maar ik heb em de 27e besteld, een 32GB, maar als jij jouw toestel morgen krijgt terwijl jij de 3e hebt besteld, klopt Stevie d'r verhaal ook niet.

Dan kan Vodafone hoog en laag springen door te beweren dat ze (nieuwe) klanten GEEN voorrang geven maar dan mag Stevie van mij alle pagina's van dit forum printen en als huiswerk meegeven aan de directie.

x
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
"
Enige wat jullie misschien wel kunnen doen Stevie (weet niet of dat mogelijk is omdat het door elkaar heen loopt), is om te zeggen bij welke datum jullie ongeveer zijn met uitleveren van toestellen.
Als ik het een beetje lees zijn jullie nog steeds bezig om de mensen van 26/9 - 28/9 te voorzien van toestellen.
 
Denk dat als jullie eventueel kunnen laten weten met welke data jullie ongeveer bezig zijn dat dat voor veel mensen vragen wegneemt en een stukkie duidelijkheid geeft."
 
 
 
 
ALS dat mogelijk is inderdaad in brilliant plan!
willkan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste lezers,
 
Ik heb mijn iphone 5 besteld op 3 oktober via de website.
Zoals u op de eerste pagina kan lezen staat er dat mensen die op internet hebben besteld een bevestiging email zouden krijgen, deze heb ik helaas nooit gehad. 
Vandaag even gebeld met Vodafone kortaf werd er gezegd dat mijn order wel is door gekomen, maar deze vriendelijke vriend vertelde mij dat ik de komende tijd kan fluiten naar mijn iphone 5 zwart 16gb, voor dat ik om wat duidelijkheid kon vragen werd mijn gesprek afgekapt en opgehangen.
 
Ik vind het echter geen probleem dat mijn bestelling wat langer duurt, maar kom op geef minstens een orderbevestiging via mijn mailadres of stuur een normale mail met wat uitleg, in plaats van een forum die ik moeilijk vind om te begrijpen, terwijl ik gespecialiseerd ben in computers.
 
Voor de rest vind ik de gang van zaken raar gaan, mensen die de zelfde dag als mij besteld hebben lopen al met hun moöie Iphonetje te pronken, terwijl ik nog niet eens een ORDERBEVESTIGING heb gehad!
 
Misschien kan je interpreteren dat ik boos ben dat is niet zo hoor, alleen wat duidelijkheid zal fijn zijn.
Bij voorbaat dank.
 
 
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Morgen krijg ik mijn iPhone tussen 08:00 - 13:00 
 
Op 27 september besteld via F&F, nieuw contract + nummerbehoud. Misschien niet het snelst, but who cares. 
Kelebek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier weer een ontevreden klant. Eerst de feiten, 28-9 besteld, 32 GB/wit en verlenging online. Telefonisch vantevoren gevraagd naar de levertijd van de iPhone 5, er werd mij tot twee keer toe verzekerd dat dit 3 tot 4 dagen zou zijn. Daarna online verlenging geregeld. De bevestiging per e-mail (zonder ordernummer) ("nog even geduld en dan ben je in het bezit van de nieuwste iPhone" :D) met de belofte je op de hoogte te houden en de sms over de beperkte voorraad ontvangen (1-10). Verder niets. Meerdere malen de klantenservice gebeld, van elk gesprek namen genoteerd en elke verhaal voor mezelf opgeschreven, maar alles en iedereen spreekt elkaar tegen. Gisteren nog werd mij verzekerd dat mijn iPhone uiterlijk vrijdag zou komen, vanavond werd dat weer tegengesproken. Verder werd mij vriendelijk gevraagd om naar het juiste telefoonnummer te bellen voor orderstatus. Alleen is dit nummer niet bereikbaar 's avonds en wat moet je doen om een iPhone te kunnen betalen; juist ja, hard werken en dan lange dagen 😄 Dus geen tijd om overdag te bellen naar het speciale nummer voor orderstatus en pas 's avonds tijd en dan zitten ze dicht.
 
Oh ja, afgelopen zaterdag nog even een VF winkel binnengelopen, gevraagd naar de voorraad van de Iphone. De medewerker vroeg mij eerst of het om een nieuw contract zou gaan of om een verlenging gaat. Op mijn vraag of dit wat uitmaakt het antwoord; "voor nieuwe klanten wordt soms een uitzondering gemaakt"  :S
 
Eerlijk is eerlijk, de medewerkers blijven vriendelijk! Ook ik blijf vriendelijk, boos worden heeft geen zin! En ik snap ook wel dat de iPhone op dit moment zeer moeilijk leverbaar is. Ik ben dan ook alleen gefrustreerd over de slechte informatievoorziening!! 
 
Vodafone, kom eens met de juiste informatie! En het zou jullie sieren als jullie in ieder geval de openingstijden van de klantenservice voor het opvragen van de orderstatus in deze drukke tijden zouden verruimen!
 
 
 
 
 
 
TheBroker

Stamgast
  • 86Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
zomer86 schreef:
Morgen krijg ik mijn iPhone tussen 08:00 - 13:00 
 
Op 27 september besteld via F&F, nieuw contract + nummerbehoud. Misschien niet het snelst, but who cares. 
Zo zo, eindelijk zomer!!!!! Veel plezier ermee en tot volgend jaar september!!! 😄
JKorner

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Even een vraagje richting de forummods, aangezien de verkoop momenteel op stop is gezet en dus
alle aanvragen binnen liggen is het niet een mogelijkheid dat alles word geordend en een mooie lijst
per telefoon (kleur & geheugen) met naam word gemaakt en word gerangschikt zodat iedereen kan zien
hoeveel personen hij/zij nog voor zich heeft. Het lijkt me dat daar al een soort lijst van is bij vf maar misschien idee
om deze openbaar te maken. Regelmatig bijhouden en je klanten hebben een mooi overzicht.
zomer86

Gedreven Meedenker
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Dan ga ik weer voor een SIM-lock vrije, dus dan zie je me niet weer. 😄
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
JKorner schreef:
Even een vraagje richting de forummods, aangezien de verkoop momenteel op stop is gezet en dus
alle aanvragen binnen liggen is het niet een mogelijkheid dat alles word geordend en een mooie lijst
per telefoon (kleur & geheugen) met naam word gemaakt en word gerangschikt zodat iedereen kan zien
hoeveel personen hij/zij nog voor zich heeft. Het lijkt me dat daar al een soort lijst van is bij vf maar misschien idee
om deze openbaar te maken. Regelmatig bijhouden en je klanten hebben een mooi overzicht.
Dat mogen ze niet, zomaar namen openbaar maken... Lijkt me logisch...
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Mooi om te horen Zomer! veel plezier ermee!
Tomvantreeck

Stamgast
  • 138Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Hee Willkan,
 
Het kan zijn dat je een fout email adress hebt doorgegeven, dit is al vaker voorgekomen.
Wat je het beste kunt doen is even de klanten service bellen! die zullen opnieuw een email adress vragen 
Nr: 0800-0560
Tip: spel je email adress om fouten te verkomen!
 
P.s. Check je "spam box" het kan zijn dat je mail box vodafone als "spam" ziet.
 
Succes!
 
Groetjes,
 
Tom
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic