Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes
Iris75 F&F is Friends and Family. Hier kun je als "vriend of familielid" bestellen bij Vodafone. Dat wist ik toen niet. Omdat ik er 27 oktober totaal niet door kwam, heb ik een chat gestart met de helpdesk. Die stuurde me toen die link, Als een soort omweg om toch te kunnen bestellen. Nu blijkt dat ze bij zo'n bestelling dingen moeten aanpassen of zo. Vandaar mogelijk latere LVT.

Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Oke ... weer wat geleerd Ruud001 hahaha ... thnx!

En we wachten geduldig af! ???????? .. fijne dag
goudbezie

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Het geklaag op dit forum heeft er wel gezorgd dat het probleem zichtbaar is geworden en VF inderdaad actie heeft genomen om het probleem op te lossen 🙂
Mast

Stamgast
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 115Likes
Mij bestelling geplaatst op 27 oktober om 10:00 met ingevulde bkr check.. savond om half 7 mail ontvangen of ik de ontbrekende gegevens nog wilde invullen omdat ik dat had aangegeven(wat dus niet zo is). Nu staat mijn bestelling dus helaas pas op 18:30 maar gelukkig nog wel op de 27ste.
mistervis007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
goudbezie schreef:
Het geklaag op dit forum heeft er wel gezorgd dat het probleem zichtbaar is geworden en VF inderdaad actie heeft genomen om het probleem op te lossen 🙂
Dat idee heb ik dus ook!
Want vanmorgen gebeurde het onherstelbare, ja ik kreeg een mail van VF om om een leverdatum te selecteren.
Uiteraard meteen gedaan en als het goed is wordt mijn iPhone X SG 64GB zaterdag geleverd.

Nummerportering is voltooid en daarom wordt het toestel nu ook uitgeleverd.
Hier ook besteld via F&F waardoor de levertijd dus iets langer werd.
Bestelling de 27ste om 09:04 bevestigd gekregen.
Op zich niet erg, 1 week na de release is acceptabel, maar communiceer dat dan vooraf met de klant dat bestellingen via F&F langer duren.

Al met al is de levertermijn acceptabel maar de communicatie is zeer ondermaats, dit kan echt beter.
Ik heb dan ook de indruk dat mijn *geklaag* hier op het forum wel geholpen heeft.

Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
goudbezie dat bedoel ik dus .... en wij vragen wat duidelijkheid. Volgens mij schrijven we er ook duidelijk bij dat we begrip hebben maar dat we wat meer duidelijkheid willen
is dat klagen? .... tsja, misschien een beetje maar we betalen er ook voor ????

ik begrijp je instelling wel hoor GeorgeHovhan ...
en we weten ook echt wel dat ze druk bezig zijn!
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
mistervis007 helemaal top geregeld voor je! .. fijn dat er bij jou nu schot in zit! ????????
en wat je schrijft sta ik ook helemaal achter .... ????????

Enne jij 9:04 .... ik 9:16
???? .. zal het vandaag dan toch gaan gebeuren dat ook ik een bevestiging ga krijgen ...
???? #spannend Hahahha
mistervis007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Iris75 schreef:
@mistervis007 helemaal top geregeld voor je! .. fijn dat er bij jou nu schot in zit! ????????
en wat je schrijft sta ik ook helemaal achter .... ????????

Enne jij 9:04 .... ik 9:16
???? .. zal het vandaag dan toch gaan gebeuren dat ook ik een bevestiging ga krijgen ...
???? #spannend Hahahha
Iris75 ik hoop het voor je!
Ik had vanmorgen om 06:39 uur al het mailtje dat mijn bestelling binnen was.
Succes ????????
disss

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mijn status staat nu op uitleveren!! Wauw
disss

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Maar heb verder geen enkele mail of iets gehad van vf
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
disss ... wauwww wat super! ???????? ... weer een stapje verder (denk ik)

Ik werd net gebeld door VF ... ik denk: dat is mooi, ze bellen me op maar wat denk je....
ze kwam met de vraag of ik tijd had om naar mijn huidige abbonement te kijken en of ik eventueel wilde verlengen ????????????
nou toen kon je mij oprapen ....

we wachten dus maar weer af ????????
rmr

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Mijn bestelling staat ook op uitleveren sinds vanochtend! Het gaat om een iphone x 256gb die ik op 27-10 om 9.10 besteld had maar door de BKR fout naar 30-10 was gezet.
Bedankt Serkan dat jij, in tegenstelling tot je collega's aan de telefoon, ons serieus genomen hebt en uiteindelijk tot een oplossing bent gekomen!

ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Ik kreeg van de week ook een mailtje dat ik kon verlengen!
Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
Leuk voor de mensen waarbij het geregeld is. Maar hier ook nog geen sms of mail en ook geen status verandering...
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hallo allemaal,

Polken65 nickven mistervis007 disss rmr Fijn om te lezen dat jullie toestel eraan komt!

Ik wil nog even het een en ander verduidelijken:

First in First out
We leveren de bestellingen op basis van 'First in First out'. Hier zijn echter twee uitzonderingen op: bestellingen die via 'Friends and Family' zijn gedaan en bestellingen die geraakt zijn door het ontbreken van de inkomen- en lastentoets gegevens.

Friends and Family
Zoals eerder aangegeven in dit topic (en zojuist ook door Ruud001) dienen bestellingen die via Friends and Family zijn besteld, via een alternatieve weg in het 'bestelsysteem' te worden doorgevoerd. Hierdoor kan het langer duren alvorens je bestelling door het systeem wordt verwerkt.

Inkomen- en lastentoets
Zoals jullie weten zijn we druk bezig om deze bestellingen terug te zetten in de initiële wachtrij. Dit zelfde geldt voor jullie privéberichten. Er gaat echter wat werk aan te pas alvorens ik jullie van een reactie kan voorzien. Daarnaast heeft het daarna ook nog tijd nodig om de bestellingen na te kijken en te herstellen. Het kan hierdoor zijn dat je bestelling een andere status krijgt in My Vodafone of dat je afwijkende info ziet.

Thanks in ieder geval voor jullie geduld en ook de positieve reacties 😄
Shaq

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Serkan Al meer bekend over mijn bestelling ?
Ruud001

Raadgever
  • 901Posts
  • 1Oplossingen
  • 877Likes
SerkanBedankt voor je uitleg hierboven. Je melde ons gisteren, dat er waarschijnlijk vandaag nog een vrachtje toestellen bij jullie binnen zou komen. Zijn die al binnen, of verstuurd (zie meldingen op dit forum), of is er nog hoop voor alle andere wachtenden? Of misschien pas volgende week weer? Dan weten we allemaal waar we aan toe zijn en houden we op met zeuren. 😄
lievemandie

Gedreven Liefhebber
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 107Likes
Ik heb nog geen reactie gehad over mijn PB. Maar ik ga niet klagen want het heeft geen zin.
Iris75

Stamgast
  • 327Posts
  • 0Oplossingen
  • 246Likes
Serkan thnx weer voor je respons.
We hebben echt wel geduld maar hoop dat je ook begrijpt dat het soms frustie is dat mensen die later hun pre-order gedaan hebben nu wel al hun iPhone krijgen

verder sluit ik me aan bij de vraag van Ruud001 ....

nogmaals ... we weten dat jij je voor de volle honderd procent in zet. En kijken jou er ook zeker niet persoonlijk op aan.

Groeten Iris
DjJodka

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Serkan I was wondering if I could get an inquiry about when I will be able to pick up my iPhone X 64 GB?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic