Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
immink94

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Pij3 zo zie ik dat inderdaad ook.
In mijn opzicht moet vodafone nu gewoon uitzoeken wie er daatwerkelijk vroeg heeft besteld, maar door technische redenen geanuleerd is of later bevestigd en deze personen vooraan op de lijst zetten. Dit lijkt mij een de enige manier om de klanten tegemoet te komen.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een ochtend vrij genomen, meteen besteld toen de pre oder beschikbaar was maar pas rond kwart voor 4 de bestellen bevestigd gekregen omdat mijn eerste bestelling werdt geanuleerd.
Mikeyyy

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ligt het nu aan mij of zijn de levertijden weer aangepast?

Ik heb de 64GB SG besteld.. eerst was het 1 tot 4 weken en nu 2 tot 4 weken..

https://www.vodafone.nl/levertijd/_assets/pdf/levertijden-iphone-x.pdf


EriMar

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hij is er! en wat is die mooi!

Vodafone, hier zit weer een enorm blije klant!
jeekee84

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bij mij werd dat afgelopen maandag dus ook belooft...
Vrijdag 9:15 kwam ik eindelijk door de site heen met de bestelling. (X256gb zilver)
Toen ik geen 2e mail met order nummer kreeg en maandag nog niks onvangen had besloot ik zelf maar te bellen.

Was iets mis gegaan met de BKR.. moest opnieuw doorgevoerd worden. Nadat ze dat gedaan had vroeg ik nog of het invloed op mijn order zou hebben? Maar zij verzekerde mij dat dat niet het geval zou zijn en dat ik binnen 48uur een mail zou krijgen met het ordernummer als de BKR goed gekeurd zou zijn.
50uur later nog steeds geen mail. Weer gebeld kreeg ik dood leuk te horen dat maandag de order is gecanceld is en het niet meer terug konden vinden in het systeem...

Na 4 medewerkers gesproken te hebben en mij alle 4 vertelde hoe erg ze het voor mij vonden en alleen een nieuwe order voor mij konden plaatsen.
Was ik zo boos geworden dat ik gisteren besloten had om weg te gaan bij vodafone en ziggo en overstappen naar T-mobile sim only en NLE ipv Ziggo en het toestel gewoon los te bestellen bij apple.

Nadat ik een mail kreeg van ziggo "jammer dat je bij ons weg gaat" en of ik ze kon bellen om het verder af te handelen. kreeg medewerker van ziggo aan de lijn. Ik hem dat hele verhaal verteld.
Zegt hij ik ga eens kijken ik kan ook bij vodafone inzien namelijk.

Kreeg ik toen te horen dat de BKR wel goed was door gekomen en dat er een order staat van 2-11-17' toen ik verder vroeg of het een nieuwe order zou zijn of toch die van vrijdag 27okt, ging hij het na vragen en hij kreeg te horen dat het dan toch om de order van de 27 oktober zou gaan.

Even later kreeg in ordernummer en goedkeuring van mijn bestelling in de mail. Heb dus besloten om toch maar te blijven bij vodafone en ziggo, met de hoop dat het nog altijd sneller zou zijn dan opnieuw bij apple te bestellen.
Vandaag was D-day weer met vodafone gebeld en die vertelde mij weer het tegen overgestelde, dat mijn order toch echt gecanceld was en gisteren opnieuw aangemaakt was en hij kon mij niet vertellen waneer ik de telefone geleverd kreeg..
Maar mijn nieuwe contranct is we vandaag al in gegaan.

Dus al met al wat een bende daar...iedereen verteld je wat anders of ze liegen tegen je en ik heb zelf overal achter aan moeten gaan en uren aan de telefoon gehangen.
Zit al 10 jaar bij vodafone maar kreeg geen enkle compensatie behalve een sorry.
Dit is echt de laatse keer dat ik een contract bij Vodafone afsluit. piepzooi en wat een piep ervaring!!!
Mikeyyy

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ook ik zie nu dat de 64GB Space grey "op voorraad" is op de website van Vodafone.

Zoals Serkan al zei is er geen voorraad en betreft het een fout op de website neem ik aan. Echter vrees ik dat alle klanten die dit zien, en met deze (valse) informatie een abonnement afsluiten, behoorlijk teleurgesteld zullen zijn nadat ze te horen krijgen dat de X niet eens op voorraad is.
immink94

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
jeekee84 ik had dus ook tot 2 keer toe een medewerker aan de telefoon die mij er van verzekerde dat de order van de telefoon zou blijven staan op de eerste besteling en er zelf nog even mooi bij zegt dat je er vroeg bij was.
Hiervoor kunnen twee verklaringen zijn:
1 - Ze weten niet waar ze over praten, dus slecht geinfomeerde medewerkers (fout dus hoger op bij vodafone)
2 - Of dit wordt gezegd zodat jij je bestelling niet annuleerd. (beetje liegen voor meer mensen te binden)
Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
immink94 Mee eens.. Zou het top vinden als Vodafone dat zou doen, maar dat lijkt me niet gebeuren, wel jammer hoor, echt heel erg jammer...
ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Onderstaande reactie van Vodafone als je zegt dat je dan maar alles annuleert :

Het is niet mogelijk om de oude plek in de wachtrij te krijgen. Je kunt 2 dingen doen. De bestelling laten lopen. De bestelling alsnog annuleren. Ik vermoed alleen dat het dan nog langer gaat duren eer je de iPhone in huis hebt. ^Melanie
Assendeel

Stamgast
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Als ik over een aantal weken de telefoon geleverd krijg, weet ik zeker dat hij dan nieuw is. Andere toestellen van hetzelfde type zullen dan alweer saai zijn, bekrast zijn en niet meer zo aanbeden worden. Misschien alweer in de plooien van het bed liggen omdat de laptop van 2015 meer te bieden heeft...........?
LEVE verschillende leveringen 🙂
lvh839

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn 64X SG vorige week om 9:05 via F&F besteld en heb net een bevestiging gekregen dat hij verzonden is en een track en trace. Worden de telefoons ook op zaterdag bezorgd?
nickven

Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Zelfde verhaal als een hoop andere mensen hier, vrijdag 27 oktober na een aantal foutieve pogingen door niet functioneren van de F&F aanvraagform uiteindelijk rond 09:15 een bestelling kunnen doen. Vanwege sceptisch gevoel over dit soort zaken begin van die dag gebeld om na te gaan of alles goed was gegaan. Bleek dus dat er bij mij ook een BKR toetsing gedaan diende te worden. Nadat de mederwerkster van Vodafone mij mededeelde dat zij daarvoor het order diende te annuleren, rees mij de vraag of dit invloed zou hebben op het ontvangen van de iPhone X , 3 november. Beetje twijfelachtig gaf ze mij het antwoord dat dit geen invloed zou hebben. Er was geen andere manier dan te annuleren. Daarna meerdere keren contact gelegd met jullie en ook berichten gehoord dat ik 'm vrijdag zou ontvangen. Nu tot op heden GEEN sms of mail ontvangen wanneer ik het toestel kan verwachten. Volg dit topic al de gehele dag. Vodafone het siert jullie echt niet dat jullie zo met je klanten omgaan. Er zijn mensen die uitkijken naar een launch van een nieuwe iPhone. Gaan jullie dan zulke slordigheden met systeemproblemen veroorzaken en vage communicatie houden. Wel excuses geven maar niet met een passende oplossing komen dan is dat echt schaamteloos. Ik wil er wel even bij vermelden dat dit geen aanval is op de medewerkers maar op het management van Vodafone. Ook ikhoop dat iemand van Vodafone dit leest en ons alsnog gaat benaderen voor een klantvriendelijke oplossing als pleister op de zere wond. Misschien dat er dan nog een soort van vertrouwen terug kan komen in jullie.
ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
nickven dat is het idd wel excuses maar dat was het dan. Dat is denk ik wat de meesten gewoon dwars zit, Toegeven dat er fouten zijn gemaakt en het daarbij laten.
ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Maar het zal Vodafone gewoon een worst wezen want ze verkopen de iPhones toch wel en dan een x aantal boze klanten meer of minder omdat het systeem niet goed gaat boeit dan niet zo, Want dat is het gevoel wat ik in de laatste 48 uur gekregen heb.

Ook dat je gewoon voor leugenaar uit gemaakt word omdat men niet kan zien dat je gebeld hebt terwijl ik gewoon kan aantonen dat het wel zo is maakt het er niet beter op.

Al met al bevestigd dit natuurlijk alle bericht geving omtrent Ziggo/Vodafone dat het meer en meer bergafwaarts gaat met aantal klanten.
LadyLiberty

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik zit het met veel ongeloof allemaal te lezen. Het is toch niet de eerste keer dat Vodafone zo’n launch doet?
Ook ik als verlengen kreeg op maandag het verzoek om terug te bellen over ontbrekende gegevens (die overigens via het bestellen op 27-10 nooit gevraagd zijn) en ook ik kreeg te horen dat dit geen effect had op mijn plekje in de wachtrij. Nu heb ik mijn bestelling schijnbaar pas op 31 oktober (!!!) geplaatst. En een sms heb ik nooit gehad! Geen incorrecte en ook geen correcte! Ik heb het idee dat jullie klantenservice medewerkers maar een beetje lopen te liegen en bedriegen om te voorkomen dat mensen aan de telefoon ontploffen. Maar dit is toch niet de manier waarop je met je betalende klanten omgaat?
Dat die telefoon er niet op 3 november zou zijn was begin oktober al wel duidelijk maar waarom kiest Vodafone er dan voor haar klanten zo te misleiden, nul informatie te verstrekken en de informatie die er wel komt niet juist is en niet naar iedereen verstuurd wordt. Kom op Vodafone, even door het stof en herstel je fouten. Geef de mensen die echt om 9.01 uur klaarzaten hun plekje in de rij terug, het is tenslotte niet onze fout dat jullie het proces en de administratie niet op orde hadden/hebben. En die er ook een leuke compensatie bij. Voor suggesties kun je me bellen.
LadyLiberty

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Echt Serkan? Is dat je reactie op iemand die het gevoel van zo veel mensen hier weergeeft? Kom op, dat kun je vast beter!
Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
Ben met je eens LadyLiberty
LadyLiberty

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Mijn post had ik ook aan de klantenservice van VF gestuurd. Zie hier de reactie met daaronder mijn reactie.
Hallo Julie, van misleiden en liegen/bedriegen kan geen sprake zijn. Op die manier hadden we nooit zo groot/ succesvol kunnen worden als we nu zijn. Iedere collega geeft de info door die hij/zij op dat moment heeft. Het klopt dat er problemen waren met de site van de inkomenstoets. Niet wenselijk maar helaas niets meer aan te doen. De orders waarbij gegevens ontbraken zijn derhalve geannuleerd. We moesten op dat moment een besluit nemen. Stel het was andersom geweest en jij had moeten wachten omdat er een order voor jou was waar gegevens ontbraken. Dan was dat ook niet chill geweest en had je (net als alle andere mensen achter je in de wachtrij) geen toestel ontvangen. Wij hebben net als alle andere providers aangekondigd vanaf 3-11 te beginnen met de levering. Echter zijn wij daarvoor afhankelijk van de toestellen die de leverancier ons brengt. Het aantal ontvangen toestellen is beduidend minder dan het aantal dat we besteld hebben, vandaar dat we niet alle aanvragen hebben kunnen honoreren. Hopelijk kan Apple snel weer leveren zodat we ook jouw bestelling kunnen afhandelen. Niet het leukste bericht om te brengen maar ik hoop dat de uitleg enige duidelijkheid verschaft. Per.

>Het zure in mijn geval is dat er nooit een inkomenstoets gedaan is. In het hele bestelproces is er op geen enkel moment gevraagd mijn inkomen op te geven. Dus er ontbraken geen gegevens omdat ik ze niet heb ingevuld, er ontbraken gegevens omdat jullie er niet om gevraagd hebben. DAT is niet ‘chill’. Ik kom dus door JULLIE fout achter ik de rij te staan. Ook DAT is niet ‘chill’. Jullie blijven maar met de vinger naar Apple wijzen maar daar gaat het helemaal niet om. Jullie moeten verantwoording nemen voor de fouten die in het bestelproces zijn gemaakt, transparant zijn naar klanten over het bestelproces en gewoon toegeven dat jullie fout zitten en daar gepaste compensatie voor bieden. Want weet je: DAT is pas CHILL!!!
LadyLiberty

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ook de reactie op mijn reactie wil ik jullie niet onthouden:
Onze collega's doen er alles aan om bestellingen correct in het systeem te verwerken. Het blijft echter mensenwerk. Mocht daar een fout in zijn geslopen dan wil ik daar best namens Vodafone excuses voor aanbieden. Echter een vergoeding voor het later ontvangen van het toestel, is daarbij niet voorzien. Per.

> Fijn dat je dat 'best namens Vodafone excuses voor wilt aanbieden' maar daar kopen we natuurlijk helemaal niks voor. Actions speak louder than words, daar worden bedrijven pas echt groot van!
ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Dat is wat ik al de hele tijd zeg. Ze geven toe fouten gemaakt te hebben maar daar laten ze het bij. Dat moet ik eens proberen op mijn werk.

Dalende klantcijfers zeggen in deze natuurlijk genoeg over Vodafone dus zo goed gaat het niet meer.
Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
Weet iemand al een indicatie wanneer de nieuwe batch iPhone's komt? Duurt dat nog een week of komt dat al snel?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic