Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] De nieuwe iPhone 8 en iPhone X

Hallo allemaal!

De iPhone X, iPhone 8 en iPhone 8 Plus zijn te bestellen via onze Vodafone winkels, webshop of 0800-0001.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Neem dan eens een kijkje in het iPhone 8 & iPhone 8 Plus of iPhone X topic. Voor algemene informatie over bestellingen kun je webshop of 0800-0001.

Veelgestelde vragen & antwoorden:

Hoe worden de bestellingen geleverd?
Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen en aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.

Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen? Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor kun je contact opnemen met 0800-0560 (optie 1). Houd er in dit geval rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het bestelproces waardoor de levering langer kan duren.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt geleverd? Na je bestelling ontvang je een sms met meer informatie over de levertijd van je toestel. Daarnaast versturen we bij verlengingen een email zodra de bestelling is verstuurd en ontvang je daarbij ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt nakijken
Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een leverafspraak inplannen.

Nummerbehoud Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


http://voda.fo/ne/c0q67
3.622 Reacties 3.622
Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
Ja, dus is dat een fout van Vodafone, ze hadden een systeem moeten hebben die wel tegen alle orders aan kan.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
En Apple is ook een beetje (te) laat gaan produceren.
Geduld allen, het is wel weer een technisch hoogstandje die X. Check ifixit.com.
Het is zeker het wachten waard, hoe balen ook dat is...
mistervis007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Dabo schreef:
Iedereen was op hoogte,dat de leveringen wacht tijden zou opleveren. Dat kun je Vodafone niet kwalijk nemen...,ze kunnen niet iedereen gelijk bevoorraden..., dus heb geduld.
Voor je het weet ligt het pakketje bij je thuis...
Klopt, daar heb je helemaal gelijk in.
Maar dan moet je het wel eerlijk spelen en het 'wie het eerst komt, het eerst maalt' principe hanteren!

Dan was er helemaal niets aan te merken geweest op het handelen van VF.
Echter hebben mensen die veel later besteld hebben (>09:50 uur) vandaag wel een iPhone X ontvangen en mensen die onmiddellijk besteld hebben (>09:04) niet.
En dat hoort niet bij een pre-order tevens moet het ook niets uitmaken of je de pre-order via de normale website, telefonisch, F&F of NEXT besteld hebt, maar blijkbaar maakt ook dat verschil uit.
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
mistervis007 Mee eens, maar daar komen wij toch nooit achter. Was ook bij het eerste uur, maar heb ook niX.
ddouven

Stamgast
  • 57Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
Waarom is Apple hieraan schuld? Volgens mij weet iedereen hier dat men moest wachten en vond dat ook geen probleem. Het probleem dat bij de meeste mensen nu is dat door fouten bij Vodafone men achteraan in een wachtlijst is gezet wat wel tot 8 weken kan duren nu terwijl men in de wachtrij tot max 4 weken zou moeten staan.
Dat is het waar men zich aan stoort en Vodafone doet hier niets mee.
Het hele verhaal over de wacht tijden is niet erg zo lang het maar eerlijk gaat!
Dabo

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Inderdaad .... het is wat het is, en als alles perfect zou gaan ..., zouden we niet op zo een moeilijke wereld leven.
Wij hebben de kans om van dit alles te profiteren, dus beetje geduld is niet misplaatst.
mistervis007

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
In het nieuwe levertijdenschema, dat eindelijk online staat, beweert VF dat ze leveren volgens het 'first in, first out' principe ????????????????

Haha humor hebben ze wel bij VF ????
Het is gewoon pure willekeur betreft de uitleveringen, dat is ondertussen al vaak genoeg aangehaald.
immink94

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Serkan op de vodafone shop wordt nu aangegeven dat de iphone x 64 space gray op voorraad is? vind ik een beetje raar aangezien ik die ook ge pre-orderd heb en nu op backorder sta. https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/pakket/iphone-x-64-gb-space-grey/?package_id=null

Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
lwlummen schreef:
En weet je al hoe je achter de bestelstatus van een in de VF winkel bestelde telefoon komt? 😉
lwlummen Yes, inmiddels reactie. We zijn dit jaar begonnen met het versturen van de levertijden-sms'jes. Een aantal winkels doen hier ook aan mee waardoor het kan zijn dat je ook een sms krijgt. Daarnaast zullen de winkels 1 week voor de daadwerkelijke levering hun klanten informeren via sms.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Pij3 schreef:
@Serkan Ik zie nu in de mail dat daar als besteldatum 30-10 staat, dus aflgelopen maandag? Terwijl ik hem Vrijdag heb bestelt?
In dit geval geldt de besteldatum. Het kan verschillende redenen hebben waardoor je bestelling later pas is voltooid. Dit kan bijv. te maken hebben gehad met het ontbreken van de inkomens- en lastentoets gegevens of nummerbehoud verzoek wat nog niet was verwerkt etc.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
mboomsma schreef:
Het is mij niet geheel duidelijk of de levertijd ingaat op de besteldatum of op de datum vanaf wanneer de iPhone X leverbaar was (3 nov). Dat scheelt namelijk op zichzelf al een week als je zoals ik op 27 oktober je pre-order geplaatst hebt.
mboomsma de verwachte levertijden gelden vanaf de leverdatum. Dus vanaf vandaag.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
immink94 schreef:
bij het bkr verhaal werd tegen mij ook nog gelogen dat de bestelling bleef staan
Ik begrijp heel goed dat dit uiterst vervelend is. Maar onze collega's doen echt hun best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Daarom ga ik er vanuit dat dit gecommuniceerd is met de wetenschap van ''toen''. Dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend, maar ik hoop in ieder geval dat we z.s.m. iedereen (weer) blij kunnen maken.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
GeorgeHovhan schreef:
Ben ik het zeker met je eens, maar dan moet er ook een neutraal antwoord gegeven worden i.p.v. verwachtingen kweken, daardoor ontstaan er boze/gefrustreerde klanten. Eerlijkheid wordt door iedereen gewaardeerd en dat de levering gelimiteerd is moeten we allemaal accepteren, daar veranderen we niks aan.
Voor zover mogelijk hebben we dat echt geprobeerd en nog steeds. Desondanks bedankt voor je feedback GeorgeHovhan.
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ruud001 schreef:
@Serkan, Levertijd iPhone X 256GB SG 1-4 weken. Kijk je nu op de "nieuwe" lijst, 2-4 weken. Hoe kan dit soort dingen nou eigenlijk? Er kan nog een hoop verbeterd worden bij Vodafone.
En wij als klanten zijn de dupe. Dus Vodafone, AAN HET WERK ERMEE!
Groeten en goed weekend allen, ook zonder X.
Dat is vrij simpel uit te leggen Ruud001

Om jullie niet langer te laten wachten heb ik besloten om de eerste versie van de levertijden te delen. Echter is deze vlak daarna aangepast van 2-4 weken naar 1-4 weken. Reden hiervan is dat de eerste versie suggereerde dat niemand het toestel de eerste week zou krijgen. Terwijl we wel degelijk vandaag/morgen een grote groep klanten blij kunnen maken. Het was dus meer een ''cosmetische'' aanpassing.
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
Serkan Ja zag ik zojuist ook, ik meteen bellen met Vodafone, geen doorkomen aan, uiteindelijk iemand aan de lijn die verbind mij door naar andere afdeling, sta nu reeds 23 min in de wacht. En op eens is de status van de voorraad online nu aangepast, niet meer op voorraad :-(, lkkr dit
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
immink94 schreef:
@Serkan op de vodafone shop wordt nu aangegeven dat de iphone x 64 space gray op voorraad is? vind ik een beetje raar aangezien ik die ook ge pre-orderd heb en nu op backorder sta. https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/pakket/iphone-x-64-gb-space-grey/?package_id=null

Bedankt voor het melden immink94. Maar ik zie op dit moment ''langere levertijd'' staan?
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
MagnificentDPE schreef:
Ja zag ik zojuist ook, ik meteen bellen met Vodafone, geen doorkomen aan, uiteindelijk iemand aan de lijn die verbind mij door naar andere afdeling, sta nu reeds 23 min in de wacht. En op eens is de status van de voorraad online nu aangepast, niet meer op voorraad :-(, lkkr dit
MagnificentDPE Immink
Zie ook mijn reactie hierboven. Ik vermoed dat dit ''gelijktijdig'' met het verwerken van de actuele levertijden ook is aangepast.
MagnificentDPE

Stamgast
  • 107Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes
Serkan Dat kan ik mij voorstellen, maar als deze zojuist nog op voorraad was dan lijkt het mij l;ogisch dat de mensen die hem al besteld hebben ook gewoon snel krijgen? Anders zou de voorraad online er toch nu ook niet zijn. Dan is d voorraad zojuist opgegaan, maar hoe zit het dan met de reeds bestelde?

Kan mijn orderstatus ook niet checken site plat 😞
Serkan B
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
MagnificentDPE schreef:
@Serkan Dat kan ik mij voorstellen, maar als deze zojuist nog op voorraad was dan lijkt het mij l;ogisch dat de mensen die hem al besteld hebben ook gewoon snel krijgen? Anders zou de voorraad online er toch nu ook niet zijn. Dan is d voorraad zojuist opgegaan, maar hoe zit het dan met de reeds bestelde?

Kan mijn orderstatus ook niet checken site plat 😞
Nee zo zit het niet in elkaar. Het kunnen verschillende redenen zijn dat het nog niet was bijgewerkt, maar toen er net ''voorraad'' stond was de voorraad niet anders dan nu. Wellicht was het een fout of had het een andere reden. Het is nu in ieder geval aangepast. Bedankt voor het doorgeven.
Pij3

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
Dat betekent dat het hele 'first in first out' systeem niet waar is. Lullig voor de mensen die wel als eerste bestelt hebben en later pas een bevestiging kregen waardoor ze achterin de rij moeten staan en nu misschien wel 4 weken op hun iPhone moeten wachten, waaronder ik, dat klopt gewoon niet, of zie ik het verkeerd?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic