G-Jansen94

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Levering Sony Xperia Z3 Compact

Hallo allemaal,

24 januari j.l. heb ik mijn abonnement verlengd en heb voor de Sony Xperia Z3 Compact met een Smart 700 bundel gekozen. Ik heb gelijk op de datum voor 4 maanden van het einde van mijn abonnement verlengd, omdat mijn toestel kapot is. Begin vorige week merkte ik bij de orderstatus dat het toestel nog niet was verzonden, dus heb ik gebeld en daar kwam niet veel uit. Meer dat ik geduld moet hebben. Later in de week heb ik weer gebeld omdat de status nog steeds niet was veranderd. De medewerker zei toen dat het toestel klaar lag voor verzending in het magazijn en dat PostNl hem alleen nog maar op hoefde te halen. Tot op de dag van vandaag is hij nog steeds niet verzonden, dus ik ging vandaag weer bellen. Het blijkt dus dat het toestel helemaal niet klaar lag voor verzending en dat het toestel niet eens in het magazijn was. Sony heeft de afgelopen tijd blijkbaar helemaal niet geleverd aan Vodafone. De medewerker vandaag is heel eerlijk geweest en hij zei ook dat hij echt niet kon zeggen wanneer het toestel wel geleverd kan worden. Hij heeft mij geadviseerd om a.s. vrijdag weer te bellen om de status op te vragen.

Ik vind het heel raar dat de andere medewerken mij foutieve informatie doorgeeft, want daar heb ik helemaal niets aan. Verder zie ik op de site dit staan: ''Online en telefonische bestellingen kun je binnen 14 dagen na datum van aankoop terugsturen. Heb je het in een winkel gekocht, ga dan binnen 48 uur terug met je aankoop.''
Betekent dit dat ik het toestel niet meer terug kan sturen, omdat ik hem niet binnen 2 weken na aankoop heb ontvangen?

Mvg,
Glenn

32 Reacties 32
G-Jansen94
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
@AnpuAnubis: Bedankt voor je advies. Ik ga maandag bellen en als ze dan weer niets weten/ met een ander verhaal aan gaan komen, dan ga ik de bestelling annuleren. Heel misschien ga ik die paar resterende maanden wel afbetalen, zodat ik kan overstappen naar een andere provider, maar dat weet ik nog niet zeker.
Ja ben er ook klaar mee, snap niet dat Vodafone hier zo mee omgaat.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @AnpuAnubis ,

Je kunt Sony Nederland via de volgende pagina bereiken, https://shop.sony.eu/shop/mimes/openAccess/legal/contact-us/contact_nl_NL.html

Meer kan ik er helaas niet van maken...
G-Jansen94
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Weer iemand aan de telefoon gehad en nu lag het inderdaad aan de nfc simkaart die niet geleverd kon worden ofzo. Nu heeft de medewerker gezegd dat ik een gewone nano simkaart krijg. Hier gaan weer 3 werkdagen overheen om dat te verwerken en dan zou ik vrijdag een mail krijgen. Inmiddels is het tegen die tijd een MAAND geleden dat ik abonnement verlengd heb. Ik ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als ik geen contact had opgenomen met Vodafone. Hoe zit het met een vergoeding? Ik ben er echt inmiddels helemaal klaar ben en ik vind het gewoon zo mega asociaal dat ik elke x wat anders te horen krijg. Echt te triest. En het moet nog maar blijken of ik de mobiel binnenkort krijg. Ik ga in ieder geval vrijdag bellen of hij nu wel opgestuurd wordt. VODAFONE, HOE KAN DIT GEBEUREN?!
G-Jansen94
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nog een keer gebeld, omdat ik geen duidelijk antwoord had vanochtend. Nu zei een medewerker dat het toestel uitgeleverd was aan PostNL. Ik dus vragen over die simkaart en daar kreeg ik weer geen duidelijk antwoord op. Deze week ontvang ik hem nog.. haha sure.
wossie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@G-Jansen94 en@AnpuAnubis
Vandaag een mail gehad dat de toestellen zijn opgestuurd, volgens de bevestigingsmail met een NFC nano simkaart. Ik ben benieuwd of er nu i.d.d. een NFC simkaart bij zit omdat ze afgelopen vrijdag mijn bestelling hadden omgezet naar een gewone nano simkaart dus zonder NFC.
Als alles nu goed gaat zou ik ze morgen in huis moeten hebben. 😄

G-Jansen94
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja ik heb dat mailtje toevallig ook net gehad 🙂 Ik laat het weten of hij geleverd is. Hoop bij jullie dan ook!
G-Jansen94
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hebben jullie al een mailtje gehad van postnl?
wossie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@G-Jansen94
Vandaag lag er een briefje in de bus dat ze de toestellen niet konden afleveren omdat er niemand thuis was.
Morgen wordt er een nieuwe poging ondernomen. Hopelijk komen ze als er wel iemand thuis is.
Het ziet er dus toch naar uit dat het allemaal gelukt is. Alleen blijf ik nog benieuwd of het nu wel of geen NFC simkaart is.
Ik zag gisteren bij Radar dat het glas bij dit type toestel zeer snel kapot gaat en dat diverse reparatie diensten dit toestel niet zouden aanbevelen. Heb ik dat weer.:@
AnpuAnubis

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hem vandaag ook binnen. Kreeg gisteren nog wel een mail, maar die zag ik vandaag pas.
Net als G=Jansen94 durfde ik het niet te geloven, maar het is echt zo:
Precies een maand nadat ik eigenlijk hoopte dat ie kwam, ligt ie eindelijk op de mat.
Lag het nou aan Sony of aan de NFC simkaart??
Ik weet het niet, maar ik ad wel twee nano NFC sinkaarten in een plastic zakje...
Kan iemand mij vertellen waarom?
Ik heb een vermoeden...maar...
Andere vraag is dit eigenlijk een Vodafone branded toestel of niet?
Mijn vrouw heeft hem via Belcompany en daar zat geen vodfone zegeltje op. Haar toestel is cvolgens mij niet barnded..
Blijft raar dta zonder uitleg van zaken er opeens out of blue een toestel op de mat valt.
Vraag me ook af of er nog iets aan gedaan wordt, zoals g eerder al opmerkte.
G-Jansen94
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hem gisteren ook binnen gekregen. Echt een wonder. Ik heb dus ook 2 s im kaarten gekregen, maar geen nfc. Echt heel vaag. Vind het nog steeds ongelooflijk dat Vodafone mij meerdere redenen gegeven heeft waarom hij niet geleverd kon worden. Heb echt geen vertrouwen meer. Hoop dat hij het nu blijft doen en dat ik de aankomende 2 jaar niet meer contact hoef op te nemen met Vodafone. Weet wel dat ik over 2 jaar weg ben. Veel plezier met de sony xperia z3 compact allemaal 🙂
AnpuAnubis

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi G-Janen94:
Ik denk er net zo over.
Mijn vrouw heeft ook net verlengd en een vraag gesteld aan de Customer Non Services, die hebben de vraag gewoon gesloten, terwijl het niet is opgelost.
Na uch jaar Vodafone, nog maar twee jaar wachten en T-mobile here I come.
BTW

Hoe zie jij dat het niet om de nfc simcard gaat?
G-Jansen94
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja zo raar hè... te triest. Groot gelijk! Uhm, weet van iemand anders dat er achterop de simkaart een soort van ''wifi'' teken staat (zo'n teken dat je bereik hebt als je begrijpt wat ik bedoel). Heb jij wel een nfc simkaart?
AnpuAnubis

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nope ik heb wel contact gezocht met de chat en daar werd ik zowaar goed geholpen. ECHT!!! Was ook verbaast.
Je schijnt zo'n kaart wel in de winkel te kunnen halen. Ook met duocard, zoals ik heb. GRATS!
Ik heb nu dus twee kaartjes waar ik niets mee kan, is toch ook zonde. De chat zei dat het wellicht een foutje was, maar ja als meerdere mensen er last van hebben.....
Ik heb trouwens niet de Compact, maar de normale... Anyway!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic