G-Jansen94

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Levering Sony Xperia Z3 Compact

Hallo allemaal,

24 januari j.l. heb ik mijn abonnement verlengd en heb voor de Sony Xperia Z3 Compact met een Smart 700 bundel gekozen. Ik heb gelijk op de datum voor 4 maanden van het einde van mijn abonnement verlengd, omdat mijn toestel kapot is. Begin vorige week merkte ik bij de orderstatus dat het toestel nog niet was verzonden, dus heb ik gebeld en daar kwam niet veel uit. Meer dat ik geduld moet hebben. Later in de week heb ik weer gebeld omdat de status nog steeds niet was veranderd. De medewerker zei toen dat het toestel klaar lag voor verzending in het magazijn en dat PostNl hem alleen nog maar op hoefde te halen. Tot op de dag van vandaag is hij nog steeds niet verzonden, dus ik ging vandaag weer bellen. Het blijkt dus dat het toestel helemaal niet klaar lag voor verzending en dat het toestel niet eens in het magazijn was. Sony heeft de afgelopen tijd blijkbaar helemaal niet geleverd aan Vodafone. De medewerker vandaag is heel eerlijk geweest en hij zei ook dat hij echt niet kon zeggen wanneer het toestel wel geleverd kan worden. Hij heeft mij geadviseerd om a.s. vrijdag weer te bellen om de status op te vragen.

Ik vind het heel raar dat de andere medewerken mij foutieve informatie doorgeeft, want daar heb ik helemaal niets aan. Verder zie ik op de site dit staan: ''Online en telefonische bestellingen kun je binnen 14 dagen na datum van aankoop terugsturen. Heb je het in een winkel gekocht, ga dan binnen 48 uur terug met je aankoop.''
Betekent dit dat ik het toestel niet meer terug kan sturen, omdat ik hem niet binnen 2 weken na aankoop heb ontvangen?

Mvg,
Glenn

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
G-Jansen94
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Nog een keer gebeld, omdat ik geen duidelijk antwoord had vanochtend. Nu zei een medewerker dat het toestel uitgeleverd was aan PostNL. Ik dus vragen over die simkaart en daar kreeg ik weer geen duidelijk antwoord op. Deze week ontvang ik hem nog.. haha sure.

Bekijk in context

32 Reacties 32
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Glenn, Welkom op het forum. Ik kan me goed voorstellen dat het niet fijn is als je lang dient te wachten op de levering van je toestel. Daarnaast is het niet handig dat er foutieve informatie is gecommuniceerd. Ik ga ervan uit dat mijn collega dit onbewust heeft gedaan en gegevens in het systeem verkeerd heeft geïnterpreteerd. Het is immers niet onze bedoeling om je lang te laten wachten en bewust verkeerde informatie te geven. Excuses hiervoor. Hopelijk wordt je toestel alsnog z.s.m. geleverd. Met betrekking op de bedenktermijn om je toestel te retourneren: Deze is 14 kalenderdagen en gaat in nadat het toestel is geleverd.
tukker

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ook ik wacht al een aantal weken op dit toestel.
en dit sinds 15jan.
en ook de mijne is stuk dus al ruim 3 weken geen telefoon.
ook bij mij word steeds verteld dat ik hem zo krijg want hij zou ruim op voorraad zijn.
ondanks dat hij doodleuk op voorraad staat op de site is hij het niet.
lijkt me dat de medewerkers bewust foute informatie meegeven.
want al 3 weken houden ze mij aan het lijntje dat hij binnen een aantal dagen word opgestuurd.
nooit en dan ook nooit meer online bestellen maar alleen naar de winkel van hun gaan.
tukker

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nog maar een keer gebeld.
Volgens de medewerker waren ze wel op voorraad maar werden ze om onduidelijke redenen niet uitgeleverd.
Hij had er meer gehad deze dag allemaal het zelfde toestel, op voorraad , goed in het systeem maar onduidelijke reden dat ze niet worden geleverd.
Kortom lijkt op grote computer buck.
Vertelde ook dat ze veel computer storingen hadden laatste week.
Medewerker wist niet wanneer het wel goed kwam hij wou hier vandaag nog met zijn hoofd het er over hebben.
Maar kon ook zo maar nog meer dan een week duren.
Hij wust het echt niet wat er mis ging en wanneer en of het opgelost kon worden.
Ik zelf heb mijn bestelling geannuleerd. mijn contract verlenging zou dan ook worden teruggedraaid.
Aangezien deze 11 februari is afgelopen ga ik wel naar de stad om te kijken welke provider wel iets geleverd krijgt.

G-Jansen94
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik vind het allemaal maar heel vaag hoor. Mooi dat het echt het einde van je contract was en het nog kon annuleren... ik weet niet wat ik nu moet doen. Een kapot toestel en totaal nog geen duidelijkheid. Heb nog geprobeerd te bellen, maar een half uur wachtrij. Daar ga ik niet op wachten. Ik heb zelf nare ervaringen met bestellingen via de winkel, dus daar ga ik ook niet meer aan beginnen. ppff .... en in het hele weekend kun je natuurlijk weer niet bellen..
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @G-Jansen94 ,

No worries, de klantenservice is via verschillende kanalen te bereiken zie, www.vodafone.nl/support/contact/ je kunt bijvoorbeeld ook gebruik maken van chat functie. En half uur wachten is inderdaad vervelend.
G-Jansen94
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Ik heb weer geprobeerd contact op te nemen en nu inderdaad via de chat. Maar de afdeling die bestellingen nakijkt is niet beschikbaar in het weekend, dus moet ik maandag weer bellen. 😞 Verder staat op internet nog steeds dit:

Orderstatus:
order is verified and fulfillment is in progress
Laatst gewijzigd: 24-01-2015 12:24:25
Dst1975

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier de sony xperia z3 besteld bij de verlenging, 2 weken later nog geen telefoon, abonnement is al wel aangepast (mazzel dat ik nog een werkende 4g telefoon heb zodat ik er wat aan heb) Vind het toch wel lang duren zonder dat er informatie is omtrent levering of wat dan ook. Was ik nou maar toch overgestapt...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Dst1975 ,

Ik snap dat je ontevreden bent met de levering en dat het langer duurt dan dat je had verwacht. Via het forum is het niet mogelijk om die status op te vragen van je order dit kun je doen via de telefonische status lijn van je bestelling via www.vodafone.nl/support/contact/
G-Jansen94
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Inmiddels nog niets binnen. Medewerker heeft maandag de order handmatig ingevoerd, omdat er een storing gaande was. Vandaag zei een medewerker dat het toestel klaar lag voor verzending. Dus ik ben heeeel benieuwd.
wossie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op 1 februari mijn abonnement online verlengt met 2 nieuwe Sony xperia z3 compact toestellen.
Tot op heden nog geen toestellen ontvangen. Volgens de shop zijn beide toestellen direct leverbaar. Waarom duurt dit dan al bijna twee weken. 😞
wossie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Via de chat begreep ik dat het probleem in de levering van de nfc nano simkaart zit.
Ik laat de toestellen nu leveren met een gewone nano simkaart, dus zonder nfc. Hopelijk komt er nu wat vaart in de levering.
AnpuAnubis

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb op 15-01-15 mijn abo verlengd met een Witte Sony Z3.Volgens webshop 4-6 dagen levertijd.
Dag erna is mijn abo ingegaan met de nieuwe details, maar tot op heden geen enkel bericht over de telefoon.
Bel nu elke dinsdag en vrijdag naar 0800-020043, want dan krijgen ze nieuwe leveringen.
Normaal wordt ik vriendelijk geholpen, maar met geen resultaat. Sony levert niet uit en niemand weet wanneer ze wel gaan leveren.
Vandaag onbeschoft geholpen en daar werd ik ook niet aardiger van.
Heb contact gezocht via Twitter en de chat, maar daar kan niemand me helpen.
Ik moet bij de status afdeling zijn, die ik nu niet kan bereiken.
Kan wel 24/7 een nieuwe bestelling doen met behulp van de chat, maar als de klant binnen is.......kan die de pot op!
Blijft raar dat zelfs nu op de site staat dat levertijd voor een Sony 4-6 dagen is en dat de chat niet weet dat Sony niet levert! Dar rikt naar oplichting, of ben ik nu te hard, Vonsumentenbond en Tros Radar?

Ga morgen kijken in de winkel of ze wat kunnen betekenen, en anders ga mijn abo annuleren en op naar T-mobile.Wel jammer, want ik ben minimaal sinds 1997 klant!

ps Speciaal hier lid geworden om mijn onvrede te delen! Wellicht dat anderen dan toch even twee keer nadenken, voordat.....
AnpuAnubis

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@wossie Als dat zo zou zijn, waarom melden ze dat niet gewoon?
ik bel twee keer per week en de chat zegt niets te weten.
Mag ik vragen wat je doet bij vodafone?
wossie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@AnpuAnubis Ik werk niet bij vodafone. Ik heb vanavond via de chat contact gezocht, omdat bellen niets opleverde. Diegene met wie ik via de chat verbonden was heeft tijdens chat gebeld met andere afdeling waar gemeld werd dat het probleem zit in de nfc nano simkaarten. Ze vroeg of ze dit om mocht zetten naar gewone nano simkaart. Ik had daar geen problemen mee omdat ik t.z.t. als ik wil betalen met mijn mobiel wel zo'n nfc simkaart aanvraag.
AnpuAnubis

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@wossie Okay duidelijk.
mijn chat zei daar niets over en zei dat ie niks voor mij kon doen.
Wellict maandag daarover bellen...
G-Jansen94
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij ook niet. Inmiddels heb ik al reacties gehad in chronologische volgorde: geduld hebben, ligt klaar voor verzending, sony levert de toestellen niet, storing in het systeem, ligt klaar voor verzending en nu dus dat het aan de nfc simkaart ligt. Ik ben benieuwd wat de volgende reden is. Ik ben net nog naar de winkel geweest, maar die kon niets doen, omdat Vodafone voor winkels alles blokkeert in het proces als je online besteld hebt. Ik ben er inmiddels zo klaar mee en ik weet nog steeds niets. Het is zo onduidelijk allemaal en ik weet écht niet wat ik moet doen. Wat moet ik doen mensen?!?! Mijn mobiel is kapot en kan mijn abonnement niet opzeggen, omdat ik een paar maanden voor de einddatum heb verlengd.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @G-Jansen94 ,

Het is inderdaad verwarrend om steeds verschillende verhalen te horen. Je kunt natuurlijk met Sony Nederland contact opnemen of dit inderdaad het geval is en of er problemen zijn met leveren.
En inderdaad bestellingen in de winkel en online shop zijn apart van elkaar.
AnpuAnubis

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zit trouwens net te bedenken dat ik een Duo kaart heb.
Die is mij al opgestuurd, dus dan heb ik die nan helenaal niet nodig, want die heb ik al.
Hoe zie je trouwens dat het een nfc card is??
AnpuAnubis

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@SamsungExpert: Sony reageert ook niet echt. Maar zal maandag eens bellen als ik ergens een nummer vind!

@G-Jansen94: Hmm zal dus geen zin hebben voor mij om naar de winkel te gaan.
Weet wel dat als je je toestel nog niet hebt, je de bestelling kan annuleren en je dan weer terug gaat naar je oude abo.
Dan kan je weer naar de vodafone winkel en een nieuw abo afsluiten.
Of als je slim bent, overstapt naar een ander....maar ja gras is altijd groener als je nog geen klant bent.
Ergste is dat niemand van Vodafone opkomt voor de consument. Niemand weet precies wat er gaande is,amateurs.


Edit:
Wij zijn trouwens klant van Vodafone, niet van Sony. Vodafone zegt nog steeds dat ze leverbaar zijn bnnen 4-6 dagen. Waarom moet ik contact opnemen met Sony terwijl het een intern issue is tussen Vodafone en Sony!
Ik moet dus jullie werk doen, maar krijg ik ook salaris?

Ja het begint me een beetje me strot uit te hangen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic