Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes

Let op! Vanaf 31 oktober 2014 vervalt je @vodafone.nl e-mail adres


Vanaf 31 oktober 2014 zullen je Vodafone e-mail inbox en je@vodafone.nl e-mail adres vervallen. Als je dus momenteel een e-mail adres hebt dat eindigt op@vodafone.nl dan kun je hiervan binnenkort geen gebruik meer maken. De reden hiervoor is dat er nog maar weinig klanten gebruik maken van deze e-mail dienst. Het is dus écht belangrijk dat je voor die tijd enkele stappen uitvoert zodat je geen belangrijke gegevens kwijtraakt!

Wat gaat er gebeuren?

Vanaf 17 oktober 2014 as. ontvang je geen e-mails meer in je Vodafone e-mail inbox. Ook een voicemail doorsturen naar de Vodafone inbox werkt vanaf dan niet meer. Je kunt de inbox openen, e-mails lezen en doorsturen tot 31 oktober 2014.

Handig om te doen:

We raden je aan om voor 17 oktober 2014 de volgende stappen uit te voeren:


  • Maak een e-mail adres aan bij een andere gratis e-mailprovider (bijvoorbeeld Gmail, Hotmail etc).
  • Informeer je contactpersonen over je nieuwe e-mail adres
  • Werk op alle belangrijke plekken je contactdetails bij. Denk hierbij aan websites waarop je het@vodafone.nl e-mail adres gebruikt om je wachtwoord op te vragen.
  • Als je op je huidig Vodafone e-mailadres je Vodafone facturen ontvangt is het belangrijk dat je dit aanpast. Zo blijf je je rekening in de toekomst op het goede adres ontvangen.
  • Stuur de e-mails die je graag wilt bewaren vóór 31 oktober 2014 door naar je nieuwe e-mail adres.
  • Bewaar de contactgegevens die je nog nodig hebt.
Nadat je alle gegevens hebt overgezet of verwijderd kun je jouw e-mail adres aanpassen in je toestel. Hoe dat in zijn werk gaat verschilt per telefoon. Kijk daarom in onze toestelhandleidingen na hoe je jouw e-mail adres in je toestel aanpast.

Heb je meer informatie nodig of heb je nog vragen? Stel deze dan gerust in dit topic!
58 Reacties 58
MartijnOostra

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@BasT Wat zijn die “gratis alternatieven die minimaal net zo goed, of misschien wel beter werken waarmee jullie ons (uiteraard) kunnen helpen die in te stellen op ons toestel”? Daar ben ik wel benieuwd naar. Tot mijn verbazing werd ik zaterdag geconfronteerd met het feit dat voicemail in email via 55 opeens niet meer werkte. Ik wist van niks. In afwachting van uw reactie, met vriendelijke groet, Martijn Oostra
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @MartijnOostra,

Mijn collega Bas had zijn reactie gericht naar gebruiker 'nokray' die aangeeft dat het jammer is dat de e-mailservice stopt. Puur voor de e-mailservice zijn er veel gratis alternatieven zoals Gmail of Hotmail.

De optie 55 zal inderdaad niet meer werken omdat het hiermee alleen mogelijk was de e-mail door te sturen naar je@vodafone.nl adres. Dit adres is komen te vervallen waardoor deze optie in het menu ook niet meer zal werken.
RobinMik

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kan ik nu mijn voicemail berichten opslaan naar email?
Is het mogelijk dit door te sturen naar je eigen email?
Oosterwerk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds vanavond kan ik niet meer uitgaand mailen via authsmtp.vodafone.nl. Storing? Of iets te maken met dit topic. Zijn bijv useraccounts verdwenen. Welke server biedt vodafone voor ondersteuning uitgaande email en waar vind ik de instellingen?

Oosterwerk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
krijg via twitter instructie om gebruikersnaam/ww beide in vodafone (kleine letters) om te zetten, maar nog steeds werkt het niet. Kennelijk nog meer settings aan te passen, maar nergens simpele instructie op site te vinden. Zeer ontevreden. Had voorkomen kunnen en moeten worden! #fail
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
De problemen met uitgaande e-mails staat hier los van. We hebben hierover ook een apart topic aangemaakt.

Annabelle schreef:
Hallo allemaal,

Op dit moment kun je problemen ervaren met het versturen van uitgaande e-mail. Het advies is om niets aan je instellingen te wijzigen, we weten hiervan af en werken aan een oplossing. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven, op het moment dat er updates zijn zullen we deze hier plaatsen.

Bedankt voor jullie begrip!

RobinMik

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar is er nog een manier om je voicemail wel te mailen???
Maartje
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@RobinMik

Lees even de rest van de berichten in dit topic door. Deze vraag is namelijk al eens eerder gesteld.
mhjbe

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alleen voor de mogelijkheid om voicemails door te kunnen sturen ben ik jarenlang klant van vodafone gebleven, met meerdere nummers. Nu is er geen reden meer die dure abonnementen nog langer voort te zetten.
Bye bye vodafone.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @mhjbe , ja jammer dat de dienst er niet meer is en jammer om te lezen dat het een dusdanige impact voor je heeft dat je ons met meerdere nummers gaat verlaten hierdoor. Helaas zijn er geen alternatieven, dus als dat inderdaad nog de enige reden was dat je bij ons bleef, dan kunnen we je niet als klant behouden. Als je hier kijkt, zie je wat je precies moet doen om je nummers te kunnen behouden als je overstapt naar een andere provider.

Groetjes, succes en bedankt voor de tijd die je bij ons klant was.
Per
MacPat

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En dat is de nieuwe trend hoe vodafone met klanten omgaat! Heb het zelf helaas ook al mogen ervaren.

Functionaliteit wordt steeds verder beperkt en abonnementen ongevraagd verlaagd, want dat oude abonnement is technisch niet meer mogelijk, bull**bleep**! En als je dan belt met de klantenservice krijg je precies dezelfde reactie als hierboven, niet tevreden? ROT maar op!

Ze bieden dan zelfs aan om je door te verbinden met de afdeling om je abonnement op te zeggen. Trap daar vooral niet is, dan ben je ook nog eens je telefoonnummer kwijt!

Diep triest dat ze intussen net arrogant geworden zijn als hun grote groene concurrent!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi MacPat, dat vind ik niet echt een eerlijke voorstelling van de situatie. Dat een oud abonnement houden technisch niet mogelijk is is geen onzin. Enerzijds zijn oude abonnementsvormen vaak gebouwd op opties die horen bij onze oude IT infrastructuur. Die wordt vernieuwd en daardoor bestaan bepaalde opties bij sommige oudere abonnementen niet meer straks. Daarnaast zijn nieuwe opties (bv Beperkt Internet) niet mogelijk bij oudere abonnementsvormen. Dat dit mede een technisch issue is, is dus gewoon waar. Het gaat hierbij overigens ook altijd om jaren oude abonnementen, niet een abo-vorm van vorig jaar.
Anderzijds is het commercieel niet mogelijk (slim) om tot het einde der tijden al je verschillende abonnementsvormen te blijven aanbieden. Af en toe wisselen en bepaalde abonnementsvormen uitfaseren is daarmee zowel technisch als organisatorisch nodig.

Ook het onderhouden van een verouderd e-mailsysteem dat maar een fractie van onze klanten daadwerkelijk gebruikt is zowel in technische als organisatorisch opzicht niet slim, en dat doen we dus ook niet.

Dat alles is denk ik puur pragmatisch en noodzakelijk en heeft dus niets met arrogantie te maken. Ik vind het jammer dat je dit wel zo opvat want we nemen dit soort maatregelen nooit zonder goede reden en klantje plagen is het al helemaal niet.

eddiehokke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat doe ik met mobile protect?
Ik ben daarvan mn password vergeten.
Hij stuurt dan een link naar eddiehokke@vodafone.nl die ik moet bevestigen
Maar daar kan ik dus niet meer bij
dfeenstra

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat je het e-mailadres in jou persoonlijke gegevens van Vodafone, dus inloggen op mijn vodafone, en dan kiezen voor mijn gegevens, moet aanpassen naar je (nieuwe) mailadres die je nu gebruikt. Ik vermoed dat als je dan klikt op dat je het wachtwoord kwijt bent, deze naar het juiste mailadres wordt gestuurd.
Dbo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, kunnen jullie me de instellingen voor mijn iPhone 4s nog eens doorgeven. Ik kan al een (paar) maanden geen mail ontvangen en versturen van mijn mail adres@vodafone.nl. Mijn@home.nl werkt prima. Ook vind ik de@vodafone.nl mail niet meer via my vodafone: verplaatst? Thnx alvast.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Dbo ,

Ik heb je bericht samengevoegd met een topic waarbij een gedeelte van je vraag al is beantwoord. De instellingen voor het versturen van je e-mail vind je op http://handleidingen.vodafone.nl.
wilko1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dat is waar ik ook naar zoek. Opslaan van een voicemail in spraakbestand op mijn laptop. De toetscombi 55 werkt niet bij mij, "ongeldige cijfer combinatie"
Wat gaat er mis? Wie weet wat wel werkt?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
wilko1 , het klopt dat dit niet werkt. Zie ook mijn eerdere reactie in dit topic: "de optie 55 zal inderdaad niet meer werken omdat het hiermee alleen mogelijk was de e-mail door te sturen naar je@vodafone.nl adres. Dit adres is komen te vervallen waardoor deze optie in het menu ook niet meer zal werken.". Over het vervallen van het@vodafone.nl adres is nog een ander topic geweest.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic