Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes

Let op: Problemen met internet of sms na software update op de Samsung Galaxy S4? Klik hier!

Hallo allemaal,

We hebben vandaag meldingen binnen gekregen dat klanten problemen ervaren met mobiel internet, nadat zij een software update hebben gedaan op de Samsung Galaxy S4. In sommige gevallen worden de instellingen veranderd na een software-update. De oplossing is dus om je instellingen opnieuw in te voeren. Deze instellingen kun je nakijken in de _Nadia_ 07-04-2015

Sommige gebruikers ervaren problemen met sms’en na de Lollipop update voor de Samsung Galaxy S4. Als jij dit ook merkt probeer dan eerst het cachegeheugen te verwijderen van de berichten app via Instellingen > Applicatiebeheer > Alle > Berichten.Voor sommige gebruikers biedt dit gelukkig een oplossing, maar helaas niet voor iedereen. Mocht je geen verschil merken, maak dan een back-up van je gegevens en zet de fabrieksinstellingen daarna terug.

Het herstellen van de fabrieksinstellingen is natuurlijk niet de meest populaire maatregel. Als je dit liever niet doet kun je er ook voor kiezen om een speciale app te downloaden in de Play Store voor je sms-verkeer. Er zijn verschillende opties; hierbij geldt gebruik de zoekfunctie en bekijk de reviews, dan vind je vanzelf iets dat aan jouw wensen voldoet 🙂



43 Reacties 43
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Alle,

Zelf ben ik ook in bezit van en Galaxy S4 en de update kreeg ik gisteravond op het scherm, deze wel geannuleerd.
Blijkbaar loopt het dus direct vast wat eigenlijk inhoud dat je geen kant op kan om je netwerkinstellingen te wijzigen...
Bij sommige is het wel goed gelopen met het updaten.

@lmvdhw , Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het probleem naar jou wordt geplaatst. Als er meer info beschikbaar is voor en volledige oplossing zal je het later in dit topic vinden of op het forum zelf.
Je weet wel dat je bij en reset je gegevens kan opslaan via Samsung Kies (PC)?
maran21

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt ik heb het zelde nu ook gedaan zoals jij het beschrijft en inderdaad ook ik heb weer internet 4G.
Maar dit is natuurlijk niet normaal dat dit na een update moet.
Ben al niet fan van al die updates mobiel word er niet altijd beter van en vaak krijg je er nog rommel bij ook die je niet gebruikt

vladio

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Totale back-up gemaakt en teruggezet naar fabriekinstellingen daarna de back-up teruggezet en alles werkt weer naar behoren. Had geen zin om te wachten op een eventuele oplossing van Vodafone, geen Internet buiten de deur is toch erg vervelend....
lmvdhw

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@SamsungExpert Ja ik weet idd dat ik een backup kan maken op de pc. Ik ben niet heel technisch onderlegd maar daar valt vast uit te komen. Stoor me er gewoon aan dat dit soort herstelacties bij de gebruiker neergelegd wordt als die het probleem niet heeft veroorzaakt maar wel betaalt voor de dienst. Thanx anyway voor je meedenken.
Tosjo

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik krijg ook de melding "instellingen is gestopt." als ik een nieuw toeganspunt wil toevoegen.
Vervolgens nog maar is een keer de internet en mms instellingen opgevraagd via 1200, blijkt dat deze dienst momenteel niet beschikbaar is.
Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden, de klantenservice zei dat er waarschijnlijk zeer snel een nieuwe update zou komen die het probleem verhelpt??
Zoals eerder is gezegd wordt er wel voor de dienst betaald, en als deze dan zonder schuld van de eindgebruiker niet meer geleverd kan worden is dat natuurlijk een ernstige zaak.

Met vriendelijke groet,

Toby
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @lmvdhw ,

Technisch of niet er zijn gelukkig filmpjes die je het allemaal willen uitleggen :)!
Zie: http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIESTUTORIAL/JSP (Wel in het Engels).
Timo1990

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook exact dezelfde problemen als hierboven, na de update geen mobiel internet meer, geen toegangspunten kunnen wijzigen/toevoegen omdat ik dan ook de melding krijg 'Instellingen gestopt'. Inmiddels al bijna een week zonder mobiel internet. Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden word, buiten een reset naar de fabrieksinstellingen. Ik vind het belachelijk dat dat voor nu als enige oplossing wordt genoemd.
Tosjo

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dus.. Is er al een oplossing voor de mensen die geen toegangspunten hebben staan en een foutmelding krijgen als je het probeert toe te voegen? Het heeft nu een week geduurd en ik ben wel een beetje klaar met wachten..
vladio

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is Vodafone hier wel mee bezig?! Het is verdacht stil en we horen er eigenlijk helemaal niets over...... beetje schaamteloos....
Maartje
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@vladio

Natuurlijk zijn we ermee bezig. Naar aanleiding van alle meldingen hebben we ervoor gezorgd dat het issue vanaf nu niet meer kan voorkomen. Voor de mensen die de update wel al hebben geïnstalleerd is het eigenlijk gewoon een kwestie van de instellingen opnieuw aanpassen. Dat kan op twee manieren:


- manier 1: Pas het bestaande toegangspunt aan
- manier 2: Maak een nieuw toegangspunt aan met de juiste instellingen

Mochten beide opties niet lukken, neem dan even contact op met onze klantenservice. Dan kunnen zij nakijken of er handmatig een nieuwe update naar je toestel kan worden gestuurd.
lmvdhw

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok... blij nav bovenstaand bericht gebeld met klantenservice. kan nogsteeds toegangspunt niet aanpassen of een nieuwe toevoegen. Op de vraag of ik nw update toegestuurd kon krijgen kreeg ik het antwoord :nee.

Als bij type toegangspunt dus mms staat blijft er maar 1 mogelijkheid: terugzetten fabrieksinstellingen....

domper
Maartje
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@lmvdhw

Begrijpelijk 😞 Dus je kunt het bestaande toegangspunt op geen enkele manier aanpassen? Ook niet als je het type toegangspunt op 'default' zet?
lmvdhw

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee Maartje. optie toegangspunt bewerken daar kan ik niets in bewerken selecteren oid. Bij het toevoegen van een nieuw toegangspunt: instellingen is gestopt.....

Maartje
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@lmvdhw

Dat is niet fijn, maar dan is het terugzetten naar de fabrieksinstellingen inderdaad de enige optie, helaas.. Hopelijk werkt het daarna weer naar behoren.
symen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Allereerst wil ik vodafone en al haar medewerkers feliciteren dat ze zijn uitgeroepen tot slechtste klantenservice van Nederland en ik merk dat jullie er alle aan doen om ook volgend jaar weer de slechtste te zijn.

Ik ben nu sinds mijn abonnement op 8 december is gestart bezig om internet op mijn telefoon te krijgen. Het probleem is dat samsung een update heeft gedaan en vodafone hier geen rekening mee heeft gehouden waardoor nieuwe abonees geen internet kunnen instellen.

Graag nu een oplossing voor dit probleem dit speelt meer dan een week en ben helemaal klaar mee via de mail kom ik niet verder omdat de clowns die deze beantwoorden niet kunnen lezen of in ieder geval niet begreipend lezen. De mensen op de chat kunnen niets navragen of nakijken dus hebben geen enkele functie en ook in de winkel zijn ze niet technisch onderlegd om dit probleem op te pakken.

Is er iemand bij vodafone die problemen kan oplossen? Dan graag contact met me opnemen zo niet dan beschouw ik mijn contract als beëindigd.

Alvast bedankt voor alle irritaties onnodige trips naar jullie winkels en gesprekken zonder oplossing!

Gegroet een zwaar teleurgestelde abbonee
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Ik ben *NIET* van Vodafone.
Ik ben het wel volledig met je eens dat Vodafone de op één na slechtste klantenservice heeft van alle telecom-providers in Nederland. Directeur Klantenservice Harrie Odenhoven zou zich kapot moeten schamen.

Welke merk en type smartphone heb je. Toevallig een Samsung Galaxy S 4 met een upgrade naar besturingssysteem Android 4.2.2

Meld het even in je volgende bericht.
Wellicht dat ik je kan helpen of verwijzen naar een topic waarin de oplossing staat.
Nogmaals: ik ben niet van Vodafone !!! En probeer slechts geheel vrijwillig om mede-forum-leden te helpen.

Succes!


Netwerker
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @symen ,

Je hebt het misschien vast over het volgende probleem, zie link: http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung/Let-op-Problemen-met-internet-na-software-update-op-de-Samsung/t... In het topic staan verschillende tips die zouden kunnen werken. Mocht het daarna toch ook niet het geval zijn dan kun je het beste en reset maken van je toestel, data sla je bijvoorbeeld op via Samsung Kies dan wordt de software ook weer hersteld waarna deze fout in het systeem niet meer zou moeten terugkomen.

En aantal tips uit het topic zijn:

  • Je APN instellingen controleren op enige fouten
  • Pas het bestaande toegangspunt aan
  • Maak een nieuw toegangspunt aan met de juiste instellingen
3gs4

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Mijn 3G op mijn Samsung galaxy S4 doet het al 10 dagen niet. wifi doet het wel maar 3g niet.
Ik heb nieuwe instellingen (gebeld naar 1200) gekregen en geïnstalleerd maar hij doet het nog steeds niet.
En handmatig instellen gaat ook niet. Als ik op ‘namen toegangspunten’ druk zie ik alleen vodafone MMS en als ik op het plusje drukt krijg ik een foutmelding “instellingen is gestopt. Ok”

Alvast bedankt voor uw hulp.
Dem.
Maartje
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@symen

Ik heb je bericht naar het juiste topic verplaatst. Lees de tips uit dit topic even door. Daarna zou het weer moeten werken.
Maartje
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@3gs4

Ik heb je bericht verplaatst naar het juiste topic. Lees de berichten in dit topic even door, hier staan namelijk al verschillende tips en tricks vermeld. 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic