matthijsleenen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

LG-G5 GPS Problemen

Ik heb problemen met de GPS op mijn LG G5 (LG-H850). Het duurt extreem lang voordat de GPS een satteliet vindt en vervolgens verliest de telefoon continu contact met de sattelieten waardoor de GPS niet bruikbaar is.

Ik heb online diverse andere gebruikers gevonden met dit probleem en alle oplossingen die zij aandragen geprobeerd. Het installeren van een GPS Test app lost het probleem niet op, de modus op 'alleen apparaatsensoren' zetten, iZat uitzetten (of aanzetten) het verwijderen van het hoesje etc werkt allemaal niet.

In eerste instantie ging het navigeren via Google Maps wel redelijk, zoeken naar sattelieten duurde lang maar Runkeeper, Strava en Endomondo werken niet, als de sattelieten al gevonden worden duurt het maar een paar honderd meter of de hele registratie gaat mis. Ik dacht eerst dat het probleem in Runkeeper zat maar de andere apps hebben precies hetzelfde probleem. Na een paar 100 meter heb ik ineens een kilometer gelopen en klopt er niets van de registratie.

Ik vind dit een heel vervelend probleem dat naar mijn mening niet zou mogen voorkomen op een telefoon van zo'n 700 euro. Gezien de vele klachten op internet lijkt dit een fabrieksfout. Ik heb de telefoon minder dan 6 maanden. Graag zie ik een oplossing voor het probleem of een nieuw toestel.
11 Reacties 11
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je het toestel al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen (vergeet niet een back-up te maken) of eventueel laten repareren?
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
matthijsleenen, is het nog gelukt om je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Ik ben benieuwd of het probleem hiermee verholpen is.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic zal binnenkort worden gesloten.
matthijsleenen
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Kyra,

Ik heb het toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Vervolgens bij navigeren met Google Maps maar 1 keer een glitsch (was even de weg kwijt) maar bij het hardlopen kwam het probleem wel weer naar voren. Het probleem lijkt niet in de hardware te zitten maar in Android of LG specifieke software.

Wat er gebeurt (in Runkeeper):
- Zo lang het scherm aan is werkt de GPS prima. Snelheid en afstand worden netjes getrackt en ik zie mijn route op de kaart.
- Als het scherm uitgaat (in mijn geval na 30 seconden) trackt de telefoon nog even de GPS, als ik dan een paar 100 meter doorloop en vervolgens mijn telefoon wakker maak zie ik geen route op de kaart, na enige tijd verschijnt dan een rechte lijn tussen mijn laatst bekende positie en mijn nieuwe positie.

Ik heb nu 'Daydream' uitgezet, scherm time-out naar 2 minuten gezet en onder 'Instellingen / Algemeneen / Applicaties' ben ik naar 'Apps configureren/Optimalisaties negeren' gegaan en heb daar 'LocationServices' en 'Runkeeper' op negeren gezet.

Morgenavond ga ik het weer proberen.
matthijsleenen
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, gisteravond 45 minuten genavigeerd via Google Maps zonder een GPS fix.

GPS Status geeft fix maar ook aan accuracy van 300 meter.

Ik heb inmiddels alles geprobeerd wat hier wordt aanbevolen:
http://forum.xda-developers.com/lg-g5/help/gps-issues-t3358726

Niets werkt.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
matthijsleenen klinkt alsof je alles geprobeerd hebt inderdaad en het rennen wordt er zo natuurlijk ook niet fijner op. Kan ik me goed voorstellen! In dit geval adviseer ik je om je toestel ter reparatie aan te bieden. Als je geen toestelverzekering of Vervangende toestelservice hebt afgesloten, dan kan dit ook online. Als je wel één van beide of allebei hebt afgesloten, dan kun je het beste dit stappenplan volgen.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Is het nog gelukt om je toestel aan te bieden ter reparatie matthijsleenen. We horen graag van je of het probleem hiermee is verholpen.
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je nog een update voor ons ?
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 22Oplossingen
  • 63Likes
We sluiten dit topic als er binnen 48 uur niet meer gereageerd wordt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic