Anna13

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kosten voor bellen buiten de bundel op de factuur

Op mijn verjaardag in mei jl. werd ik op straat aangesproken over de aktie Ziggo. Ik besloot een abo Ziggo/Vodafone af te sluiten. De jongeman vroeg mij naar mijn dataverbruik wat minimaal is en vulde het formulier in.  Ik dacht goedkoper uit te zijn. Ziggo en Vodafone  werden tegelijk aangeboden. Bij nader inzien bleek Ziggo voor mij toch niet zo gunstig en heb ik het geannuleerd denkend dat daarmee ook Vodafone werd geannuleerd. 

Ik bel veel naar mobiele en vaste nummers. Belde met klantenservice en sprak met de medewerker af dat hij de abo met onmiddellijke ingang zou upgraden naar ongelimiteerde belmimuten.

Bij KPN betaalde ik E 28 p.m. max. Nu ontving ik een factuur voor E 108 voor bellen buiten de bundel. Mijn abo is dus nooit geupgrade. Uiteraard vind ik het onterecht. Wat nu?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3613Posts
  • 1101Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @Anna13, welkom hier. 

Een hoge factuur is altijd schrikken. Op het moment dat je een Ziggo abonnement opzegt, dan staat dit los van Vodafone. Deze moet je afzonderlijk van elkaar opzeggen. Op de factuur van juli, waarop het verbruik in juni is gepleegd, heb je hoge kosten gekregen voor het bellen buiten de bundel. Deze kosten zijn wel terecht, omdat het verbruik daadwerkelijk is gepleegd. Op 10 juli is de BloX Onbeperkt Bellen voor je geactiveerd voor € 2,50 per maand. De BloX is dus wel degelijk toegevoegd naar aanleiding van het contact wat je hebt gehad, maar deze BloX was nog niet actief in de maand juni waardoor het verbruik van deze maand wel is berekend op de factuur van juli. 

Verder zijn er ook SMS-berichten verstuurd in de periode dat jouw belbundel bijna op was. Op 8 juni heb je de volgende SMS van ons gekregen: 

Op 9 juni om 14:46 is het volgende bericht per SMS gestuurd: 

Er is in dit geval dus netjes een bericht verstuurd nadat de belbundel voor 80% was verbruikt en ook op het moment dat je volledig door je belbundel heen bent. De kosten in de maand juni (welke berekend zijn op de factuur van juli) zijn in dit geval dan ook terecht, omdat je de BloX Onbeperkt Bellen later hebt toegevoegd op 10 juli. Ik kan je hierin dan ook niet tegemoetkomen. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 12296Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes

Het is een beetje een warrig verhaal. Eerst geef je aan dat je dacht, wanneer je Ziggo zou stoppen, ook Vodafone stopt. Daarna zeg je dat je toen het abonnement hebt verhoogd naar een abonnement zonder belminuten en nu kom je er achter dat dit niet zo is. Je geeft aan in mei dit abonnement in bezit te hebben en blijkbaar zelf ook niet hebt gecontroleerd of je wel een ander abonnement hebt. Want de prijs in deze is zeker anders voor een abonnement met een lage hoeveelheid belminuten dan onbeperkt. Je had natuurlijk op dat moment al kunnen zien, in de My Vodafone app, op je bank afschrift (het bedrag), dat je helemaal geen ander abonnement hebt. 

Dit kan je onterecht vinden, maar zelf controle bestaat er ook nog. Tenminste, ik zou zoiets wel doen en zeker bij een verandering naar een iets duurder abonnement. Zou me verbazen als ik dan een lager afgeschreven bedrag zie van Vodafone. Ja sorry, ik zeg het een beetje recht door zee en uit ervaring op de community zal Vodafone je deze kosten waarschijnlijk niet in mindering brengen omdat deze daadwerkelijk gemaakt zijn. Je kan het beste, als je nu weet dat je een verkeerd abonnement hebt, overstappen naar een abonnement met onbeperkt bellen. 

Ik ben niet werkzaam bij Vodafone dus je zal even moeten wachten tot maandag voor een antwoord. Maar houdt er rekening mee met wat ik hier boven schreef. Wie weet is Vodafone toch goedgezind 🙂.

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3613Posts
  • 1101Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @Anna13, welkom hier. 

Een hoge factuur is altijd schrikken. Op het moment dat je een Ziggo abonnement opzegt, dan staat dit los van Vodafone. Deze moet je afzonderlijk van elkaar opzeggen. Op de factuur van juli, waarop het verbruik in juni is gepleegd, heb je hoge kosten gekregen voor het bellen buiten de bundel. Deze kosten zijn wel terecht, omdat het verbruik daadwerkelijk is gepleegd. Op 10 juli is de BloX Onbeperkt Bellen voor je geactiveerd voor € 2,50 per maand. De BloX is dus wel degelijk toegevoegd naar aanleiding van het contact wat je hebt gehad, maar deze BloX was nog niet actief in de maand juni waardoor het verbruik van deze maand wel is berekend op de factuur van juli. 

Verder zijn er ook SMS-berichten verstuurd in de periode dat jouw belbundel bijna op was. Op 8 juni heb je de volgende SMS van ons gekregen: 

Op 9 juni om 14:46 is het volgende bericht per SMS gestuurd: 

Er is in dit geval dus netjes een bericht verstuurd nadat de belbundel voor 80% was verbruikt en ook op het moment dat je volledig door je belbundel heen bent. De kosten in de maand juni (welke berekend zijn op de factuur van juli) zijn in dit geval dan ook terecht, omdat je de BloX Onbeperkt Bellen later hebt toegevoegd op 10 juli. Ik kan je hierin dan ook niet tegemoetkomen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic