Ertan

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Korting niet toegepast, geen inhoudelijke reactie

In maart had ik contact opgenomen met de klantenservice van Vodafone voor het verlengen van mijn abonnement. Tijdens het gesprek ben ik er achter gekomen dat mijn contractaansluiting/verlenging van vorig jaar niet helemaal goed is gegaan waardoor ik dus de afgelopen maanden teveel heb betaald.

Er is hiervoor meerdere keren een case aangemaakt, zodat het grondig werd uitgezocht. Het verzoek was om de telefoongesprekken van vorig jaar te beluisteren, zodat het zou blijken dat ik inderdaad onterecht teveel heb moeten betalen omdat de contract niet goed is omgezet naar Red Together Extra. Echter word de case iedere keer met hetzelfde resultaat afgesloten, namelijk "dat ik geen bewijs zou hebben". Mijn bewijs is het telefoongesprek zelf van vorig jaar, omdat ik met uw collega van vorig jaar had afgesproken om achteraf wanneer de contract verlenging was ingegaan contact op te nemen met Vodafone zodat het abonnement omgezet kon worden, wat ik dus ook heb gedaan. Blijkbaar is dit door uw collega niet goed opgepakt, waar ik na 9 maanden achter ben gekomen.

Ik ga niet akkoord met een reden als dat gesprekken niet zo lang worden bewaard. Er bestaat een administratieve bewaarplicht van 7 jaar. Het is ook heel onlogisch dat mijn contract niet is omgezet naar Red Together Extra, terwijl ik daarmee veel goedkoper zou uitkomen onderaan de streep. Vodafone heeft mij dus de afgelopen maanden teveel laten betalen en wilt dit niet corrigeren. De bewijslast wordt bij mij neergelegd, terwijl er volgens de instructies van Vodafone medewerker zelf is gehandeld. Telefonisch vastgezet.

Daarom hierbij het verzoek om dit toch nog recht te zetten. Als een jarenlang trouwe klant van Vodafone, verwacht ik de volledige inzet en medewerking zodat ik nog steeds een Vodafone klant kan blijven met 4 nummers. Dit is ook van belang nu ik op het punt sta om mijn contract wederom te verlengen.

Mocht er ondanks mijn goedwilligheid en begrip, alsnog niet de nodige medewerking getoond worden dan hoor ik dat graag zodat ik de jurist die alvast een dossier heeft aangemaakt groen licht te geven om het proces door te zetten.

Gr.
Ertan

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Ertan
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat dit ontzettend zuur is, dat je de afgesproken prijs terug wilt zien op de factuur en de te veel betaalde kosten terug wilt. Ik ga gelijk met de deur in huis te vallen en zie dat je contact hebt gehad met onze klachtenafdeling. Zij hebben de volgende terugkoppeling gegeven: Beste klant, U heeft aangegeven dat u in 2021 uw abonnement(en) heeft gewijzigd naar Red Together (Extra). In onze systemen is hiervan echter geen order of bevestiging terug te vinden. Ik kan u dan ook niet tegemoetkomen in de kosten. Indien u een bewijs kunt overleggen van een eventuele wijziging dan kan uw klacht opnieuw in behandeling worden genomen. U kunt en kon in het verleden, uw abonnmenten kosteloos inzien via http://www.vodafone.nl > My Vodafone Er heeft ons ook niet eerder een melding bereikt waarin u aangaf dat u het niet eens bent/was met uw abonnementsvorm. Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet

Omdat er contact is geweest kan en mag ik vanuit de community hier verder niets in betekenen. Mocht je het niet eens zijn met het besluit vanuit onze klachtenafdeling, dan kun je hun benaderen via https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/
Alle kortingen die afgesproken zijn staan altijd op het contract en de orderbevestiging. Ik raad aan om deze te controleren en deze toe te sturen aan mijn collega's van de klachtenafdeling. Bij elke verlenging ontvang je dan ook het contract en/of orderbevestiging via mail (in de winkel wordt dit meegegeven). Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Ertan
Welkom op de community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat dit ontzettend zuur is, dat je de afgesproken prijs terug wilt zien op de factuur en de te veel betaalde kosten terug wilt. Ik ga gelijk met de deur in huis te vallen en zie dat je contact hebt gehad met onze klachtenafdeling. Zij hebben de volgende terugkoppeling gegeven: Beste klant, U heeft aangegeven dat u in 2021 uw abonnement(en) heeft gewijzigd naar Red Together (Extra). In onze systemen is hiervan echter geen order of bevestiging terug te vinden. Ik kan u dan ook niet tegemoetkomen in de kosten. Indien u een bewijs kunt overleggen van een eventuele wijziging dan kan uw klacht opnieuw in behandeling worden genomen. U kunt en kon in het verleden, uw abonnmenten kosteloos inzien via http://www.vodafone.nl > My Vodafone Er heeft ons ook niet eerder een melding bereikt waarin u aangaf dat u het niet eens bent/was met uw abonnementsvorm. Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet

Omdat er contact is geweest kan en mag ik vanuit de community hier verder niets in betekenen. Mocht je het niet eens zijn met het besluit vanuit onze klachtenafdeling, dan kun je hun benaderen via https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/
Alle kortingen die afgesproken zijn staan altijd op het contract en de orderbevestiging. Ik raad aan om deze te controleren en deze toe te sturen aan mijn collega's van de klachtenafdeling. Bij elke verlenging ontvang je dan ook het contract en/of orderbevestiging via mail (in de winkel wordt dit meegegeven). Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Advies, van een andere klant, controleer altijd je eerste factuur als je ergens een contract afsluit. Sterker, ik zou elke maand even kijken, je weet het maar nooit. Dat die jurist je dat niet heeft laten weten, want dat lijkt me toch het eerst wat hij zal zeggen. Ik wens je succes en hoop dat je eruit komt met Vodafone. 

Ertan
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben al 18 jaar klant bij Vodafone. Uiteindelijk blijft het mijn eigen verantwoordelijk ja, maar ergens ga je ook uit van vertrouwen en goed wil. Ik heb in totaal 4 nummers bij Vodafone. Vorig jaar had ik dus drie van deze nummers verlengd via de klantenservice. De contract kon niet meteen omgezet worden naar Red Together Extra vanwege de ingangsdatum. Afgesproken dat ik achteraf na bevestiging mail zou bellen om het te laten omzetten naar juiste contract, waarmee ik dus het meest financiële voordeel zou hebben. Dit heb ik ook gedaan en verder heb ik er niet meer naar gekeken, ook omdat de rekeningen iedere maand automatisch worden geïncasseerd. Recentelijk heb ik dus contact opgezocht met Vodafone voor een verlenging van mijn abonnement. Degene aan de telefoon zei zelf dat ik tot nu toe onnodig teveel heb betaald en dat ze een verzoek zou indienen om dit te corrigeren middels een creditnota. Echter wordt dit iedere keer opnieuw afgewezen en dat met een reden als dat ik bewijsstukken moet overleggen. Aangezien het hier om een telefonisch contact gaat, is het enige bewijsstuk de opgeslagen telefoongesprek waarvan een administratieve bewaarplicht van 7 jaar op bestaat. Echter wilt men niet de moeite nemen om het telefoongesprek terug te luisteren, dus wordt de bewijslast bij mij neergelegd. Heel jammer, hoe er met een vaste klant met vier nummers wordt omgegaan.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Gewoon uit interesse, hoe kom je aan 7 jaar bewaar plicht? Ik lees alleen op internet 5 jaren of zelfs geen als het om een opleiding opnamen gaat. Ook lees ik weer dat het algemene voorwaarden afhankelijk is. Maar goed, op internet staan wel meer dingen en ik verdiep me er altijd graag in. Daarom, als jij zegt 7 jaren, dan neem ik het graag aan, maar staat dit ook ergens? 

Alvast bedankt, leer namelijk graag van dit soort dingen. 

Ertan
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit heb ik zo geleerd in mijn schooljaren. Je kan het zo vinden op de website van Rijksoverheid en anders KVK. Zoek naar administratieve bewaarplicht.

Appie1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik check in de app bij de telefoonnummers van mij kinderen en zie dat er geen dubbele data geregeld en de Ziggo/Vodafone korting ook 8 maanden niet is afgetrokken van de maandelijkse rekeningen. Ik heb Vodafone dit gemeld, maar die zien geen adreswijziging, we zijn namelijk 8 maanden geleden verhuisd. De chatter van Vodafone vraagt me eerst of ik de verhuisbevestigingen kan aantonen. Dit doe ik en vervolgens meldt de chatter dat ik nergens recht op heb. Of het zeker mijn fout is en daarom terecht 2x €5 per maand misloop. Erg vreemde gang van zaken dacht ik zo. Iemand een vergelijkbare ervaring?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Appie1 
Ik zal het hier ook nog even melden, een eigen topic aanmaken is beter dan op een andere topic mee liften. Dit heb ik ook aangegeven op je andere bestaande topic. 

Ik verwijs je dan ook naar die andere topic, anders is het helemaal een rommeltje! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic