In maart had ik contact opgenomen met de klantenservice van Vodafone voor het verlengen van mijn abonnement. Tijdens het gesprek ben ik er achter gekomen dat mijn contractaansluiting/verlenging van vorig jaar niet helemaal goed is gegaan waardoor ik dus de afgelopen maanden teveel heb betaald.
Er is hiervoor meerdere keren een case aangemaakt, zodat het grondig werd uitgezocht. Het verzoek was om de telefoongesprekken van vorig jaar te beluisteren, zodat het zou blijken dat ik inderdaad onterecht teveel heb moeten betalen omdat de contract niet goed is omgezet naar Red Together Extra. Echter word de case iedere keer met hetzelfde resultaat afgesloten, namelijk "dat ik geen bewijs zou hebben". Mijn bewijs is het telefoongesprek zelf van vorig jaar, omdat ik met uw collega van vorig jaar had afgesproken om achteraf wanneer de contract verlenging was ingegaan contact op te nemen met Vodafone zodat het abonnement omgezet kon worden, wat ik dus ook heb gedaan. Blijkbaar is dit door uw collega niet goed opgepakt, waar ik na 9 maanden achter ben gekomen.
Ik ga niet akkoord met een reden als dat gesprekken niet zo lang worden bewaard. Er bestaat een administratieve bewaarplicht van 7 jaar. Het is ook heel onlogisch dat mijn contract niet is omgezet naar Red Together Extra, terwijl ik daarmee veel goedkoper zou uitkomen onderaan de streep. Vodafone heeft mij dus de afgelopen maanden teveel laten betalen en wilt dit niet corrigeren. De bewijslast wordt bij mij neergelegd, terwijl er volgens de instructies van Vodafone medewerker zelf is gehandeld. Telefonisch vastgezet.
Daarom hierbij het verzoek om dit toch nog recht te zetten. Als een jarenlang trouwe klant van Vodafone, verwacht ik de volledige inzet en medewerking zodat ik nog steeds een Vodafone klant kan blijven met 4 nummers. Dit is ook van belang nu ik op het punt sta om mijn contract wederom te verlengen.
Mocht er ondanks mijn goedwilligheid en begrip, alsnog niet de nodige medewerking getoond worden dan hoor ik dat graag zodat ik de jurist die alvast een dossier heeft aangemaakt groen licht te geven om het proces door te zetten.
Gr.
Ertan