PeterW

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht

Op 1 mei mijn abonnement verlengd, start 06-07-2019. Achteraf had ik toch liever een abonnement met mobiel willen hebben.
Vanmorgen naar de winkel in Zwolle, ik denk ik heb nog tijd genoeg.....
Blijkt ik het niet te kunnen wijzigen, dit moet binnen 2 weken na de aanvraag.
Ook dat ik mijn abonnement wil uitbreiden kan niet !
Er werd niet meegedacht, ik moet maar een los mobiel kopen en de korting geldt dan niet.
Ik zeg nog dat dit slechte service is voor een vaste Vodafone / Ziggo klant: Dit is wettelijk bepaald en wij kunnen niets doen was het antwoord.
Toen ik zei vervolgens zei dat dit toch gelul is als ik iets meer wil kopen. Vervolgens werd er alleen maar boos gereageerd omdat ik gelul gezegd had.
Onvriendelijk onprofessioneel gedrag, we zijn weggegaan om ergens anders een mobiel te kopen. Ook het abonnement van mijn vrouw wilden wij overzetten naar Vodafone, maar nu niet meer.

Peter.
7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi PeterW
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als eerst wil ik natuurlijk zeggen dat het vervelend is dat het nu allemaal niet zo loopt als dat je had gehoopt. Hoe het gesprek is verlopen weet ik niet maar als je zomaar zegt dat het gelul is, kan ik me wel een klein beetje voorstellen dat de verkoper met een irritatie terug reageert. Maar nogmaals, ik weet niet hoe het gesprek is gegaan, dus daar ga ik me ook niet in mengen.

De verkoper heeft wel gelijk dat als je een abonnement hebt laten verlengen, of een nieuw abonnement neemt, dat je dan 14 dagen de tijd hebt om na te denken of je dit wel wilt (bedenk tijd). Ben je na die 14 dagen dan kunnen ze ook niet zoveel meer voor je betekenen. Regels zijn nu eenmaal regels.

De verkoper had misschien nog kunnen aangeven dat je na 2 maanden eventueel gebruik zou kunnen maken van Vodafone Next. Meer info hierover is te vinden op deze pagina.

Dit is nu natuurlijk al te laat en je hebt inmiddels een nieuw toestel gekocht. Jammer en vervelend dat het niet goed is verlopen en ook jammer dat je vrouw haar abonnement nu niet meer wilt aangaan bij Vodafone. Begrijp het wel, maar het is natuurlijk jammer. Als je, voor je gaat overstappen, goed kijkt wat je wensen zijn, dan kan alles bij Vodafone goed en netjes geregeld worden en weet ik zeker dat je dan wel tevreden bent.

Nogmaals erg vervelend dat het zo is verlopen en hoop dat je toch tevreden bent over het Vodafone netwerk en het gebruik van je nieuwe toestel. Alvast een fijn weekend gewenst.
PeterW
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou zo was het niet helemaal.
Toen ik vroeg of het abonnement aangepast kon worden werd er gezegd dat kan niet meer.
Ik heb aansluitend gevraagd of ik dan de Samsung A40 kon kopen op de voorwaarden die ik bij een abonnement gehad zou hebben. Nee niet mogelijk. Geen korting gewoon het volledig bedrag betalen.
Toen ik wederom aangaf dat ik als klant toch recht heb op dezelfde aanbieding werd dit ontkend.
Ik moet gewoon de "normale" verkoopprijs betalen. Toen ik heb aangegeven dat ik dan ook elders goedkoper kan, werd mij geadviseerd om naar de MediaMarkt te gaan.
Dat was het moment dat ik vroeg of er voor vaste klanten geen service was en het antwoord nee was. Toen heb ik gezegd dat dit gelul is ...
Mijn frustratie moest ik toch even uiten. Wellicht niet handig.
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik klantontvriendelijk behandeld ben en zeker niet oplossingsgericht.
Overigens heb ik ook niet elders een mobiel gekocht zoals u benoemd, aanname?

Ook u een goed weekend gewenst.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik begrijp je reactie en die van Vodafone. Dat maakt het een beetje lastig en wat je zegt, soms zou het mooier zijn als de verkoper met de klant mee kan denken. Al hoewel ze ook weer met handen en voeten aan regels zijn verbonden. Dus het blijft altijd heel erg lastig.

Je zegt in je laatste regel dat je geen toestel elders hebt gekocht en of ik een aanname heb gedaan. In je eerste bericht schrijf je aan het einde: Onvriendelijk onprofessioneel gedrag, we zijn weggegaan om ergens anders een mobiel te kopen.

Daaruit heb ik opgemaakt dat je elders een toestel hebt gekocht. Je zegt het zelf of heb je toch geen ander toestel gekocht?
PeterW
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
"we zijn weggegaan om ergens anders een mobiel te kopen"

Is niet gezegd dat ik ook een mobiel gekocht heb.
Maar het is goed zo, er wordt alleen maar niet klantgericht gedacht of oplossingsgericht gedacht.
Als jullie je gelijk willen hebben is het goed.
Het was een normale vraag van een trouwe klant .....
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi PeterW
Ja, zo ken ik er nog wel 100 van.
Het zal, zoals ik eerder al schreef, ben niet bij het gesprek geweest en ook niet bij je aankoop van een nieuw toestel, ergens anders. Wel of niet.

Wens je veel succes in ieder geval en een heel fijn warm weekend gewenst.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Vragen staat natuurlijk altijd vrij PeterW. Maar inderdaad, er moet ergens een grens getrokken worden. De wettelijke regels voor een zichttermijn van twee weken zijn er niet voor niks, daar wordt niet zomaar vanaf geweken.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Geen reacties meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic