Hallo Nadine,
Verreweg de meeste expert-adviezen in het topic dat ik je reeds gegeven heb, zijn bestemd voor het Android besturingssysteem. Dat heb jij ook op je Samsung Galaxy S2 staan.
Weblink naar het topic om je data-gebruik te controleren en te beheersen:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bund... Ik raad je dringend aan om alle adviezen in dit topic op te volgen. Ook al kost je dat meerdere uren tijd om alle instellingen correct op je Samsung Galaxy S2 in te voeren. Alles is beter dan ongewenst en ongevraagd en onbewust dataverbruik.
Heb jij een account bij Samsung en/of bij Google en/of bij DropBox.
Het automatisch syncen van data tussen jouw smartphone met het data-centrum van één van de genoemde bedrijven, kan enorm veel 3G-dataverkeer opleveren. Onbewust en ongemerkt.
Denk maar eens aan een DropBox account met 2 GigaByte opslagruimte. Je kunt dit syncen dusdanig instellen dat dit alleen via een Wi-Fi-verbinding mag gebeuren. En vooral niet automatisch.
Via : Instellingen ----> Gegevensgebruik ----> naar beneden scrollen
kun je zien welke App het meeste data heeft verbruikt in de door jou ingestelde periode.
Deze App kun je dan eventueel verwijderen.
Al deze adviezen staan ook in het topic, waarnaar ik reeds heb verwezen. Maak er dus goed gebruik van. Ik heb al deze adviezen in dit topic niet voor niets geschreven.
Gelukkig wordt dit topic steeds beter gelezen, door steeds meer mensen.
En ik ontvang regelmatig positieve reacties.
Volg alle adviezen dus op.
En jij kunt je mobiele 3G-data-verbruik zelf beheren en beheersen. Succes !
Netwerker