Joentje

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klacht na klacht

Goedendag,

 

Zelf ben ik bijna over gestapt naar een andere provider als voda**bleep**. 

 

Maar sinds al enige tijd is het bereik slecht. Mijn partner moet nog even met zijn abonnement doen. Helaas. Hebben al diverse onderzoeken laten doen maar enige wat we telkens moeten doen is een kruistest. Deze is al meerdere malen gedaan. 

In de tussentijd met alle 3  of meer verschillende toestellen(wel alles android) nooit super bereik gehad. Nu moet er weer een kruistest worden gedaan. Terwijl ook al sturen we dingen we krijgen geen reactie.

 

Daarnaast is er via Vodafone en dochter ondernemingen fraude gepleegd met de identiteit van mijn partner dit was ook een heel gevecht om dit ongedaan te krijgen. Waar zelfs een advocaat aan te pas moest komen. 

 

Een passende oplossing zou zijn om het abonnement van mijn partner kosteloos te mogen opzeggen. Of dat alleen het toestel nog wordt afbetaald. 

 

We gaan als er geen gehoor word aangeven ook naar de geschillencommissie van de telecom. 

 

Voor mensen die dit lezen btw Vodafone verkoopt ook je gegevens aan derden. Stelletje geldwolven zijn het. Voor ons nooit meer voda**bleep**. 

 

Ik ben gelukkig over dik een maand van voda**bleep** af maar helaas mijn partner nog niet. Of met hoge kosten voor het af te kopen. 

 

Hopelijk kunnen jullie binnen 5 werk dagen reageren ondanks jullie 10 dagen hanteren. Maar wij  zijn helemaal klaar met het Vodafone en Ziggo concern. 

 

 

 

 

 

 

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Joentje 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje zeg, dit klinkt wel erg vervelend. Ben zelf ook klant en dat je dit dan leest, wel gek dat je zoveel problemen hebt met Vodafone. Dat Vodafone fraude zou hebben gepleegd lijkt me onwaarschijnlijk, maar je hebt het zelf meegemaakt dus je hebt daar zeker je reden voor om hier over te schrijven. Begrijp me dus niet verkeerd, ik geloof je zeker wel en als je het mee maakt, is dat niet leuk en zeer onplezierig. Maar is het Vodafone die deze fraude heeft gepleegd of is er iemand bij Vodafone geweest die fraude heeft gepleegd met de gegevens van jullie ID en/of andere gegevens? Want dat is nogal een verschil. Hoe dan ook, het is en blijft vervelend en lastig!

Volgens de privacy informatie zou Vodafone geen gegevens doorverkopen: Ook verkopen we je gegevens niet aan anderen. En in je My Vodafone kan je zelf aangeven of je je gegevens wil delen of niet. Deze kan je dus zelf eenvoudig aan-, of uitzetten. Doen andere providers dit ook niet dan? Als je naar deze link gaat: https://www.vodafone.nl/my/service/gegevens-en-privacy/privacy-instellingen - dan kan je je mobiele gebruikersgegevens, klantprofielen en locatiegegevens uitzetten en dan is er geen verkoop meer van gegevens. Zou zeggen, kijk daar maar even naar en dan kan je het zelf aanpassen.

Ik wens je veel succes in ieder geval en er zijn Vodafone medewerkers online die je hier misschien meer over kunnen zeggen. 

Joentje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi energieboy,

 

De fraude is gepleegd bij Vodafone(dochter bedrijf) maar je verwacht dan wel medewerking om het op gelost te kunnen krijgen. Ze hebben dit aan alle kanten tegengewerkt. Dingen kunnen gebeuren maar je verwacht dan wel medewerking van Vodafone. Dat is niet gebeurd. Daar zijn we best veel tijd mee kwijt geweest om het recht te krijgen. Maar je verwacht van een bedrijf als Vodafone dat ze de gegevens die iemand op geeft dubbel checken. Ook bij de dochter ondernemingen. 

 

Dat ze gegevens door verkopen heeft een medewerker aan de telefoon zelf toegegeven. 

 

Ik ga zeker is die link bekijken. Bedankt in ieder geval. 

 

En we hebben alle 2 gewoon nooit vol bereik met Vodafone. En op de meeste toestellen. En niet bereikbaar zijn overdag kan lastig zijn met werk. En we wonen nu niet bepaald in een uithoek. 

 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Joentje . Welkom hier!

Tjongejonge. Je komt wel binnen met een verhaal, zeg! Het is duidelijk dat je niet blij bent met de diensten/service van Vodafone. Dat moet anders kunnen!

Allereest even dit. Je zult gezien hebben dat in je tekst een aantal keer het woord "bleep" is komen te staan. Ik wil je vragen om je berichten hier fatsoenlijk en respectvol te houden. Ik wil je natuurlijk graag helpen, maar met schelden komen we natuurlijk ook niet echt verder. Check ook even de huisregels die hier gelden. 

 

Dan de inhoud van je bericht. Ik zie grofweg 2 zaken waarover je schrijft. Fraude die door Vodafone (of een dochteronderneming van ons) zou zijn gepleegd en het bereik van het abonnement van je partner, dat te wensen overlaat. 
Allereerst de fraude. Kan je me vertellen wat er gebeurd is? Ik zou natuurlijk graag ingaan op deze zaak, maar weet nu niet goed wat er speelt en wat er allemaal gebeurd is. (en om welke dochteronderneming gaat het?) 

 

Dan het bereik. Een slecht bereik is voor niemand leuk. Wat je zegt; niet bereikbaar zijn is absoluut niet de bedoeling van de diensten, natuurlijk! Heb je onze dekkingskaart al eens gecheckt? Je kunt ook een netwerkcheck doen. Dan heb je ook meteen de mogelijkheid om een probleem met je bereik/dekking te melden, waardoor een onderzoek gestart kan worden naar je bereik. Is dit ook al gedaan? 🙂 

Joentje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lycke VF.

 

Het probleem met de fraude is opgelost maar geen fijne zaak. Meet als een maand mee bezig geweest. Er stonden bij de dochter onderneming Hollands nieuwe 2 abonnementen op de naam ineens. Aan de andere kant van Nederland. Dat zou toch gecontroleerd moeten worden. Als iemand met een vals ID een contract afsluit en dat in een plaats van 150 kilometer verder ligt. 

 

De dekkingskaart hebben we zeker gecontroleerd. Ook al in contact geweest met de netwerk crew. Maar krijgen niet altijd antwoord terug van hun. En we blijven telkens dezelfde stappen herhalen. 

Het word continu afgeschoven dat het aan de telefoons ligt. Lijkt me zelf vrij stug als het bij meerdere telefoons en 2 abonnementen niet optimaal is. We hebben een Galaxy s10, een moto, 2 verschillende nokias en oneplus geprobeerd. En het word verder niet opgelost. Dan mailen we ze met iets en geen antwoord terug. 

Als we bellen kunnen ze de dossiers niet inzien maar in de winkel wel. En daar zeiden ze ook van ze moeten dat in kunnen zien. En de hele tijd door worden gestuurd. Lijkt gewoon alsof Vodafone geen oplossing wilt bieden. 

We hebben de vorige keer verlengd vanwege de prijs maar ondertussen word het er niet beter op en hebben we besloten om over te stappen naar een andere provider. 

 

Het bleep er tussen is misschien niet helemaal netjes maar als we telkens ook van het kastje naar de muur worden gestuurd en het idee hebben dat ze je niet serieus nemen raak je gewoon gefrustreerd van. En als medewerker kan je weinig aan het beleid veranderen maar wat meer compassie vanuit Vodafone zou wel mogen en coulance. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Oke. Op het fraude verhaal kan ik dan verder niet echt ingaan. Ik snap dat het een vervelende nasmaak geeft, maar ik kan hier natuurlijk vrij weinig zinnigs over zeggen nu. 

 

Wat betreft het bereik; is op een specifieke plek (thuis/binnenshuis) of op meerdere locaties/een groter gebied? 

 

 

Joentje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thuis, en andere plaatsen ook. 

Thuis denk ik dat het net een punt is tussen masten in. Waardoor het minder is. Alleen laat de kaart van Vodafone dat net niet zien. 

Telecom is een smerige wereld. Dat geld ook voor de thuis dingen. 

 

Maar heb het idee dat ik hier ook niet verder kom met Vodafone. Maar hier kunnen mensen het in ieder geval lezen. Zijn hier al meer als een jaar mee bezig. We verwachten eigenlijk al geen oplossing meer vanuit Vodafone. Enige wat we kunnen doen is andere mensen waarschuwen voor praktijken die jullie uit halen(soms). Maar weet wel als er problemen ontstaan dat Vodafone weinig tot geen moeite doet om het op te lossen. 

 

En de andere locaties geen idee. 

 

 

Hf.flos

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jullie verkopen de gegevens wel door. Dit is toegegeven door jullie eigen servicedesk. Dus niet liegen. En ik werd vaker door een callcentrum die aangaven mijn gegevens van jullie te hebben gekregen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Hf.flos 
Voor de duidelijkheid, ik werk niet voor Vodafone. Ik schrijf ook alleen wat ik lees op de website van Vodafone en wat je kan regelen in My Vodafone. Hoe het verder in elkaar zit zal iemand van Vodafone je duidelijkheid over moeten geven. Verder ben ik niet op de hoogte. 

Joentje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gelukkig zijn we dus niet de enige die dit probleem hebben! Bij ons hebben ze het ook toegegeven bij de servicedesk. 

 

Vind het persoonlijk een zeer kwalijke zaak. Je gaat er van uit dat je gegevens veilig zijn. (Een hackers aanval buiten beschouwing gelaten). 

 

Wij gaan nu naar de geschillencommissie. Want Vodafone komen we niet verder mee. Helaas. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic