Glow

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klacht Vodafone: Duo SIM door fout Vodafone 3 maanden later geactiveerd, annuleren contract wordt geweigerd

Op 18-10-2019 heb ik een Duo SIM abonnement aangeschaft bij Vodafone twv 30 euro. De SIM-kaarten zijn door mij betaald en bij ons afgeleverd. Door een interne fout bij Vodafone (mijn case is blijven liggen, dat is mondeling bevestigd) is de nummeroverzetting van mijn huidige provider T-Mobile niet gerealiseerd - 3 maanden lang. Tot 2 dagen terug heeft mijn jarenlang trouwe provider T-Mobile wel keurig netwerkdiensten aan mij geleverd,

Vier keer hebben mijn man en ik een uur lang gebeld met de klantenservice van Vodafone om het geregeld te krijgen. Vier keer zijn we van de ene naar de andere collega intern door en in de wacht gezet. Uiteindelijk is er tweemaal een casenummer aangemaakt met excuses en toezegging 'activering' en 'tegemoetkoming door manager voor het ongemak'. Niets gebeurde. Telefonische opvolging van onze kant uit bleek opnieuw vruchteloos - het casenummer werd niet herkend, steeds weer andere collega's aan de lijn met het hele verhaal opnieuw afdraaien resp. een melding "Wacht gewoon af, we kunnen nu niets voor u doen". Het lijkt erop dat van klantencontact en -klachten geen enkele registratie plaats vindt bij Vodafone.

Nog altijd geen activering SIM van Vodafone. Uiteindelijk in december 2019 telefonisch de bestelling laten annuleren. Dit zou door de desbetreffende Vodafone klantenservice-medewerker genoteerd worden.

Nu, op 23-01-2020 blijkt mijn SIM bij Vodafone alsnog geactiveerd te zijn en zit ik volgens de klantenservicemedewerkster voor een jaar vast aan het Vodafone contract (ingaande per 21-01-2020). "De 14 dagen bedenktijd waren ingegaan op 18-10-2019", aldus de Vodafone medewerkster. Opzeggen kan mits ik het gehele jaarbedrag afbetaal.

- ik heb in de periode van 3 maanden geen enkele dienst van Vodafone kunnen gebruiken door hun interne fouten,
- ik heb mondeling bevestigd gekregen dat zij de SIM-activering alsnog zouden annuleren,
- mijn verzoek om een leidinggevende te spreken aan de telefoon werd geweigerd. Klachten mocht ik via de Vodafone website indienen. Op mijn melding om de Consumentenbond in te schakelen werd laconiek gereageerd.

Buitengewoon frustrerend allemaal. Ik wil mijn geld terug!

Wat zijn mijn rechten, kunnen jullie mij hierbij helpen? Ik wil geen contract met Vodafone die a) geen diensten levert, b) geen klantenservice biedt.

Ik zie uit naar jullie reactie.

De oplossing

- ik wil met nummerbehoud teruggezet worden naar mijn vaste provider T-Mobile.
- ik wil géén abonnement à 12,50 euro per maand.
- ik wil het aankoopbedrag van 30 euro + aansluitkosten van 25 euro gecrediteerd krijgen.

Case ID nummer 9240348

Klantnummer 509920072

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Glow 
Dit is een klant helpt klant Community en daarom voor mij, als klant, niet op te lossen. Er zijn wel Vodafone Community medewerkers die je kunnen helpen. Heb even geduld tot deze je topic/vraag hebben gezien en dan zullen ze hierop reageren. Ik hoop dat ze je kunnen helpen, aangezien er al een case aangemaakt is. Maar dat hoor je dan vanzelf wel. 

Succes in ieder geval, erg vervelend dat je dit moet overkomen en dat je al zo lang zit te wachten. 

Glow
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je @Energieboy , hopen dat ze nu reageren (Vodafone eigen website, Vodafone telefonische klantenservice en Twitter hielpen me niet uit de brand).

 

Glow
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Energieboy  heb nu contact via Twitter webcare van Vodafone, ze zijn ermee bezig. gelukkig.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Jeetje! Ik kan mij voorstellen dat dit niet fijn is! Namens Vodafone mijn excuses voor het ongemak voor deze hele situatie. Indien er toezeggingen zijn geweest, dan dienen deze wel nagekomen te worden. Indien jij vraagt (via de telefoon) om een leidinggevende te spreken, dan gaan mijn collega's in overleg met zijn of haar leidinggevende. En indien nodig wordt je doorverbonden naar de leidinggevende. 

Je kunt zowel een klacht via de telefoon indienen, via onze website of inderdaad via de geschillen commissie. Waarom mij collega's hier laconiek op reageren durf ik niet te zeggen. Ik ben helaas niet bij het gesprek aanwezig geweest. Ik kan dan ook daarover niet oordelen. In ieder geval had dat wel voorkomen kunnen worden.

Fijn om te horen dat mijn collega's al in gesprek zijn met je. Laten we het ook via daar verder oppakken en niet het gesprek via meerdere kanalen voeren. Hierdoor kunnen er geen dingen langs elkaar heen gebeuren. Mijn collega's kunnen het onderzoek inzien en je hiermee verder helpen. Hopelijk wordt het heel snel opgelost voor je @Glow!

Laat je weten wat de uitkomst is van het gesprek met mijn collega's?

 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Heb je nog een update voor ons @Glow ?

Glow
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Sharon,
Ik ben op dit moment wederom met een klantenservice collega van je aan het chatten via Twitter. Er wordt aangegeven dat het SIM kaartnummer dat ik van jullie gekregen heb, niet hezelfde is als het SIM kaart nummer dat jullie in jullie systeem hebben staan. Nu krijg ik het verzoek om zelf langs een Vodafone winkel te gaan om een andere SIM kaart op te halen. Zonder verificatie via SMS zou deze anders niet mogen worden uitgegeven…. [….]

 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Die informatie klopt inderdaad. Althans; het gedeelte van de sms-verificatie. Ik kan helaas niet het simkaartnummer zien dat bij jouw gegeven geregistreerd staat 🙂 

Ben je ondertussen in een Vodafone winkel geweest? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic