Berkani921

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht: Issue's, met Vodafone Prepaid internet..

Beste Vodafone-medewerkers,

Ik ben inmiddels 5+ jaar klant bij jullie, en ik heb serieuze overwegingen om over te stappen naar een nieuwe provider. 2 weken geleden was ik nog een 5+ jaren tevreden klant bij jullie, nu echter totaal niet meer.

Wat ik bij jullie heb, is dus het volgende:

Prepaid simkaart met Vodafone Blox, 1GB internet standaard + bellen. (Nu 3 i.v.m. aanbieding).
SMS Code = YOU L AAN naar 4000

Dit doe ik al jaren zo. Echter, heb ik nu het volgende issue.

Ik kan bellen en gebeld worden. Ik heb wel 'bereik'.
Echter had ik sinds 5 dagen geleden helemaal tot geen internet, ik kan dan wel switchen naar 2, 3 of 4G. Dat helpt net even 10 a 15 seconden, en dan valt het internet weg. Dus, gisteren naar Vodafone winkel gegaan nabij de Amstel Station, 40 minuten gewacht, maar dat terzijde. Ze hadden even mijn netwerk gereset, naar mijn telefoon gekeken, (speciaal hiervoor mijn tel gerest), alles bleek te kloppen. Fijn, toen wouden ze een andere prepaid simkaart geven, hadden ze niet op voorraad.

Ik kreeg de tip om naar een andere Vodafone winkel te gaan, in de centrum.
Goed, ik ga weer naar een andere Vodafone winkel, bleken ze gelukkig de simkaart wel te hebben, mijn verhaal vertelt, kreeg een andere simkaart. Hier bleek hij het voor eventjes goed te doen. Ik dacht laat ik niet in de avond al het netwerk belasten, ik zat toen maar op WiFi thuis, om teleurstellingen te voorkomen.

Echter nu in de ochtend, weer het zelfde issue, Wel zichbaar 'internet/bereik', maar geen internet. Dit werkt alleen als ik even de vliegtuigmodus op aan/uit zet. En dan heb ik weer 2 a 3 minuten internet. En daarna weer het zelfde verhaal.

Ja, ik heb mijn simkaart getest in twee andere telefoons. Zelfde issue.
Ja, ik heb een simkaart van jullie concurrent geplaatst, geen issue.
Ik heb tevens een andere Vodafone simkaart geplaatst, ook geen issue, (maar zat bellen op, geen internetabbonement o.i.d).

Wat kan dit zijn? Ik werk overal, Amsterdam, Almere, Uithoorn, etc.
(Ik weet dat er issue's zijn in IJburg, maar daar ben ik nooit).

Graag een terugkoppeling.

Hoogachtend,

R. Ber
7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Het kan namelijk ook aan het toestel liggen. Dit kan liggen aan de software, een defect in de antenne etc.
Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
Zie voor meer informatie tevens: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 22Oplossingen
  • 63Likes
Berkani921 , hebben de tips van Steven- nog geholpen?
Berkani92

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heeft helaas niet geholpen.
Berkani92

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, heeft helaas niet geholpen
Ik ga vanaf a.s. maandag overstappen naar een andere provider, waar ik geen issue's mee heb.
Anonymous
Niet van toepassing
Jammer om te lezen dat het niet geholpen heeft en dat je weggaat
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic zal binnenkort worden gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic