MichaelV

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Samsung Galaxy S6 geeft aan oververhit te zijn, is koud.

Beste Vodafone

Sinds oktober heb ik een Samsung Galaxy S6. Prima toestel en ben er erg blij mee. Ik ben echt een Samsung fanaat en heb de S2, S3, S4 en nu dan de S6 gehad. De afgelopen twee weken kreeg ik al vaker oplaadproblemen. Dat wil zeggen, ik moest hem soms drie keer opnieuw in de oplader doen voordat hij hem 'pakte'. Ik heb toen een andere Samsung kabel gepakt en toen was het euvel opgelost. Eergisteren wilde ik hem opladen en koppelde ik hem aan de lader, maar begon hij pas op te laden nadat de telefoon er al 10 minuten in lag.

Tot daaraan toe geen groot probleem. Hij laadde wel op, sowieso de volgende ochtend was die altijd wel vol. Nu heb ik dus sinds gisteren een probleem. Mijn toestel was helemaal leeg toen ik thuiskwam dus ik wilde hem opladen. Toen kreeg ik de melding:

Kan niet oplader
"Het apparaat is gestopt met opladen. De batterijtemperatuur is te hoog. Wees voorzichtig bij het loskoppelen van de lader. Deze kan erg heet zijn."

"Als u de lader loskoppelt en weer aansluit, kunt u mogelijk doorgaan met laden. Als de oververhitting blijft bestaan, neemt u contact op met de klantenservice vanwege het risico op brand of letsel."


Ik heb dit probleem nog nooit gehad. Mijn toestel en mijn lader waren allebei echt volledig koud. Met een jongen gesproken van Vodafone, die gaf aan. Dit klinkt als een gevalletje fabrieksgarantie. Het probleem is nu, back-up.
Het toestel is 0% vol, ik kon hem niet meer opladen en als ik hem aanzet gaat die meteen weer uit. Nu heb ik gisteren en vannacht met verschillende laders geprobeerd om hem vol te laden. Vanmorgen was die opeens 13% opgeladen. Dus ik snel met de kabel naar de laptop, maar hij is dan verbonden en dan krijg ik de bovenstaande foutmelding weer te zien. Op het toestel zelf worden alle apps 'uit veiligheidsoverwegingen' geblokkeerd behalve Telefoon en Contacten. Ik kan dus geen Gallerij bekijken of Ondrive/Dropbox etc. Het toestel met de laptop verbinden heeft geen effect gehad, de laptop ziet niet dat er een toestel is aangesloten.

Zaken geprobeerd:
- Drie verschillende opladers
- Twee verschillende laptops
- Twee verschillende datakabels
- Via stroom, via laptop en via powerbank opladen.
- Dalvic Cache leeggemaakt.

Zodra ik hem wegbreng ben ik alles sowieso kwijt. Ik snap dat ik eerder had moeten back-uppen, maar daar heb ik nu niets aan. Heeft iemand van jullie een idee wat er kan zijn en hoe ik toch wellicht kan back-uppen?
5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Je zou nog kunnen proberen om een back-up te maken via je Google account of eventueel dropbox zo lang de tel aan gaat. Anders ben ik bang dat je alles kwijt bent.

Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
MichaelV , vervelend dat je deze problemen ervaart met je toestel en nog geen backup had! Is het nog gelukt via de Google account of eventueel dropbox, zoals Steven- aangaf? Ik hoop het wel, gegevens kwijtraken is nooit fijn natuurlijk! 😞
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic zal over 48 uur gesloten worden. Je kunt er dan niet meer op reageren. Hopelijk is het maken van de backup nog gelukt!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic