KoosMeekma

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan niet bellen gebeld worden of sms'en met alle drie de toestellen 8435 regio

Sinds zaterdag 5 sept, is mijn telefoon door Vodafone/ Dynalogic opgehaald en ik heb een leen toestel gekregen.
Het probleem was/is dat ik sinds dinsdag middagmiddag 1 oktober in en wijde omgeving rond om ons huis niet kan bellen of gebeld kan worden terwijl ik wel de volle stekte van Vodafone signaal heb en de maanden hiervoor altijd wel gewoon kon bellen of gebeld worden.
Bij ongeveer 200 a 250 buiten huis kan ik wel bellen.
Ik heb de iPhone-5 (van April 2013) een paar keer op beide mannieren aan en uit gezet tevens heb ik de sim kaart er een keer uit gehaald en er weer in gestopt.
Maar alles mocht niet baten.
Als ik de telefoon op laat tot 100% oplaad en ik doe niets (bijvoorbeeld vlak voor je naar bed gaat, opladen) is hij na ongeveer 8 uur totaal, maar dan ook totaal, leeg.( ik moet alles weer op nieuw opstarten) en dit gebeurd allen als hij thuis ligt.
Haal ik het SIM kaartje er uit dan is hij de volgende morgen nagenoeg nog vol.
Ik heb telefonische contact gehad met Vodafone Klantenservice en die heeft op afstand alles doorgemeten en ook dat was goed.
Hierna ben ik, op verzoek van de klanten service, naar de Vodafone winkel in Drachten geweest en daar bleek alles weer goed te werken wat ik ook gezegd had.
Ik had verteld dat hij het alleen in en om het huis niet deed.
Mij is gevraagd of ik dan eens wilde proberen om mijn WiFi uit te zetten (wat volgen uw medewerk en mij geen invloed mocht hebben maar toch maar proberen) en dan nogmaals proberen maar helaas geen succes ik heb nogmaals de iPhone-5 op beide mannieren een paar keer aan en uit gezet ik heb de sim kaart er een keer uit gehaald en er weer in gedaan maar ook dit mocht niet baten, de telefoon doet het niet Ik ben nogmaals naar Vodafone Drachten gegaan en daar ter plekke deed alles het weer ik heb gevraagd of ik een toestel mee mocht
maar dit kon niet.
Ik moest het toestel maar opsturen om hem na te laten kijken en om dat ik een RED abonnement heb krijg ik een leen toestel.

Ik heb het leentoestel gekregen en nadat ik
hem aan de praat had bleek hij exact het zelfde probleem te hebben.
Ik kan in en rond om ons huis niet kan bellen of gebeld kan worden, exact het zelfde probleem.
Ik weet niet of jullie mijn toestel nu helemaal resetten en controleren, maar waarschijnlijk ligt het daar niet aan.
Onze dochter heeft ook een iPhone-5 (van juni 2013) het zelfde type en met het zelfde RED abonnement en ook deze telefoon heeft exact het zelfde probleem.
Mijn vraag is; nu blijkt dat het niet alleen aan mijn telefoon ligt maar alle Vodafone telefoons heeft u misschien op die datum iets veranderd met of bij de zenders.
Bij ons thuis is niets veranderd wij hebben niets in huis er bij gekregen op die dag of de dagen ervoor.
Of weet u misschien die op die dag of dagen er voor iet heeft veranderd of heeft aangebracht in deze omgeving.

samengevat:
Misschien een monteur sturen om het hier ter plekke te bekijken waarom jullie netwerk hier niet werkt
In en rond om het huis is niet te bellen en te internetten met 100 %

signaal van Vodafone
Met SIM kaart in de telefoon is hij in +/- 8 uur leeg als hij in huis ligt,
Zonder SIM kaart verbruikt hij maar een gering percentage.
Dit gebeurd in mijn telefoon, mijn dochters telefoon en jullie leen toestel
Het ligt waarschijnlijk ook niet aan de SIM kaart en niet aan de telefoon die nu bij jullie in reparatie is.
Ik zou het anders ook niet weten, maar dacht dit is misschien wel waardevolle informatie
voor de reparateurs en de monteur die langs komt. 
 
Het enige antwoord wat ik krijg van Vodafone is: Wat vervelend dat jullie thuis met alle drie de Vodafone toestellen last hebben van slecht bereik, en het snel leeg gaan 
 
ik heb tgevens alles geprobeerd wat ik moest proberen van Vodafone.
 
Mijn vraag is wanneer neemt vodafone aktie want ik ben niet de enige die hier last van heeft
en voor 1 oktber was alles goed
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anitameijerhof

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hier het zelfde verhaal. Kan weer bellen en gebeld worden. Gister zijn ze in de fabriekspijp geweesten hebben tegen mij gezegt dat daar en storing zat. Maar inderdaad benieuwd wat ze finaceel voor ons u in petto hebben. Gr anita

Bekijk in context

28 Reacties 28
TimoVisser

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb het zelfde probleem, woon dan ook nog geen 100M van Koos.
3 toestellen Samsung S2 met verschillende nummers maximaal bereik maar toch geen mogelijkheid tot bellen of SMS'en.  Batterij probleem is mij nog niet opgevallen.
Gisteren gebeld met Vodafone deze zouden het uitzoeken. Vandaag maar weer eens gebeld is case aangemaakt technische dienst is er mee bezig en zal contact opnemen wanneer meer bekend is.
Erg vervelend onbereikbaar en ook telebankieren niet meer mogelijk ivm niet ontvangen tan codes.
Er zal toch niet iemand in de buurt een 3G steunzender hebben aangeschaft die storing veroorzaakt.
 
8435SE
 
Timo Visser
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Koos en Timo,

Ik heb de dekking bekeken in Donkerbroek en deze zou goed moeten zijn. Donkerbroek heeft zelfs zijn eigen umts mast waardoor internet en bellen via 3g ook heel goed zou moeten gaan. Aan jullie reacties te lezen speelt het dan ook pas sinds een tijdje.
Zouden jullie het netwerk in je toestel handmatig op UMTS / 3g willen instellen? Dus LTE (4g) uit. Helpt dit om een beter signaal te krijgen?
KoosMeekma
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Arina,
 
Dat je de dekking bekeken heb in Donkerbroek is aardig maar had niet gehoeven dat hadden wij al vermeld en dat was al eerder gecontroleerd door een collega van jou.
 Handmatig op UMTS / 3g willen instellen hoe doe je dat en G4 staat al uit (en hij doet het nog steeds niet) bij “Instellingen Mobiel netwerk”  En wat is LTE.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Als ik het goed heb gelezen maak je gebruik van de Samsung Galaxy s2? Dan is dit niet nodig. Dit toestel is namelijk niet geschikt voor 4G/LTE.
Zet je netwerk eens op alleen GSM. Hoe dat werkt lees je hier.
Merk je daarna verschil?
TimoVisser

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gedaan toestel alleen op GSM gezet, dan geeft hij in disply helemaal geen ontvangst aan. En kan ik ook niet bellen of sms'en. Weer op auto gezet gelijk weer maximaal ontvangst en ook geen bel of sms mogelijkheid.
 
Maar heb probleem nooit gehad, ook geen probleem op andere locaties dus zit het niet in de instellingen van toestel. Of eigenlijk toestellen......
 
KoosMeekma
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb van daag weer wat pogingen gedaan wat een collega van jou mij had verzocht
om G3 in- en uit te schakelen, maar dat kan niet volgens mijn instellingen. daar kan ik alleen G4 in- en uit schakelen dat heb ik dus maar geprobeerd maar ook dit mocht niet helpen.
 
Ps. is er per 1 oktober niets bij ons in de buurt gebeurd door andere providers wat invloed
heeft op Vodafone. Want exact per 1 oktober was er niets meer met Vodafone te doen
door mij en de andere dorps bewoners.
 
Groetjes Koos Meekma
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
KoosMeekma schreef:
Ps. is er per 1 oktober niets bij ons in de buurt gebeurd door andere providers wat invloed
heeft op Vodafone. Want exact per 1 oktober was er niets meer met Vodafone te doen
door mij en de andere dorps bewoners.

Dat is dan inderdaad wel opvallend. Er is mij niets bekend van werkzaamheden van andere aanbieders. Dat kan ik niet inzien. Is jullie iets opgevallen in de omgeving? Of andere werkzaamheden?

TimoVisser

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is een lokaal probleem, vanmorgen met telefoon stuk wezen lopen, thuis maximaal bereik en geen mogelijkheid tot bellen/sms maar zodra bereik streepje minder werd kon ik wel bellen.  En dat is dan paar honderd meter verder buiten dorp. Lijkt mij handig wanneer vodafone hier ter plekke metingen doet want ligt niet aan toestel of instellingen.  Word nu wel erg vervelend.
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Timo, ik zie wel dat er ondertussen onderzoek gedaan wordt naar de mast daar. Heeft mijn collega toevallig ook je gegevens al opgenomen en doorgezet naar onze technische dienst? Die kunnen ze weer als extra voorbeeld bij dat onderzoek gebruiken
KoosMeekma
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo met Koos,
 
Ik heb nog een klant gevonden hier in de buurt van Vodafone met exact het zelfde probleem en die heeft het al een paar weken en is ook al meerdere keren naar de Vodafone winkel geweest en heeft zelf een nieuwe SIM kaart en ook dat heeft niet geholpen.
 
Groetjes Koos
 
 
Anitameijerhof

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo ik heb het zelfde probleem als hier boven door meneer Meekma en meneer visser wordt weergegeven. Heb klacht vandaag weer bij vodafhone door gegeven. En er is een mail na technise dienst gegaan. En er wordt gezegt er wordt zo spoedig mogelijk na een oplossing gezocht. Maar daar schiet ik weinig mee op. Heb al sinds 26 september al nieuwe sim kaart. En ver daar voor had ik dit probleem al. Zou morgen een nieuwe telf kopen want dacht dat het aan mijn toestel lag. Heb van morgen verschillende toestellen uit geprobeert met mijn sim kaart er in en het probleem blijft. Doe ik de sim van mijn man (telfort) in mijn toestel dan doet mijn mobiel het wel..hoop toch dat het gauw wordt opgelost dit probleem' want abonnement loopt wel door en de afschrijvingen ook en dat terwijl we er geen gebruik van kunnen maken.!

TimoVisser

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag maar weer eens gebeld met Vodafone zij kunnen helaas niks doen wachten is en blijft op technische dienst. Intussen lopen bij ons wel 3 abbonementen door, en kunnen we al 2 week niet telebankieren en zijn we voor diverse mensen onbereikbaar.
 
Mag toch hopen op een snelle oplossing en nette coulance regeling van Vodafone.
Anitameijerhof

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb vandaag ook wer gebeld na vodafhone, Het zelfde verhaalgekregen als e heer visser hier boven. Bij mij is het dus al van af begin september' vanmorgen gebeld geworden op mijn mob op de kerkreed en was bgoed tot ik op schapendrift kwam toen begon hij te stoteren. En daarna geen bereik meer. Heel iritant. Maar hopen op reactie van hun wordt gezegt ze bellen u wel. Toen heb ik gezegt als ik te bereiken ben'
TimoVisser

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De week is weer bijna om, word vriendelijk te woord gestaan door Vodafone klantenservice niks mis mee. Maar een oplossing is er nog steeds niet.
Anitameijerhof

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nou ik heb er nu de zin wel een beetje vanaf.
Je hoort niks. Gister pas op einde koeland weer bereik.Dit is toch niet normaal.
Ben blij dat mijn man nog een mob heeft. En gelukkig met een andere provider zijn we toch te bereiken.
Maar ja die rekening die wordt op deze manier natuurlijk meer dan dat hij heeft aan minuten.heeft.
Ga vandaag weer bellen na vodafhone en anders ga ik kijken als ik op een andere manier ergens meer en beter informatie kan krijgen. En anders moeten we de media maar inschakelen.
 
Groeten anita.
TimoVisser

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kreeg nu weer email van Vodafone dat het in onderzoek is , en of we dit EVEN!!!!! willen afwachten.  Nou dat even is intussen ruim verstreken. Je hoort ook helemaal niks
 
Timo Visser
 
"Bedankt voor je e-mail! Ja dit is nog in onderzoek bij de technische afdeling er staat: Site is down en in onderzoek bij Ericsson. Nog geen update Ik verzoek je vriendelijk om dit even af te wachten."
Anitameijerhof

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb vandaag zelf ff wat aan het onderzoeken geweest. Watheel vreemd is dat je van af schapendrift 1c heelemaal niks meer kunt met mob.en zodra ik bij jullie (timo) achter buurman ben is ook alles onmogelijk met mijn mob. Einde koeland pas weer kunnen bellen en gebeld worden. Halverwege kerkereed ook weer bereik. Vinddit allemaal zo vreemd.

Anita meijerhof.
Leny1956V

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ons (2 toestellen) kunt u toevoegen aan de klacht kan niet bellen, gebeld worden, sms ontvangen en versturen
postcode 8435 SE. Graag vernemen wij zsm welke actie er nu wordt ondernomen. Klacht duurt nu al meer dan 2 weken
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ze kunnen die kapotte mast nog beter uitzetten zodat je verbinding kunt maken met een andere mast verder weg...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic