Hjsurk

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik gemeente Urk

Zijn er enige plannen om in de omgeving van de gemeente Urk de 3G verbinding te verbeteren?
Thuis heb ik prima bereik, maar hier gebruik ik natuurlijk Wi-Fi. Maar het oude dorp en het nieuwe gedeelte hebben zeer slecht 3G.

Het netwerk verbetert wel telkens in de randstand (nu 4G) terwijl in Nederland nog steeds grote gedeeltes met 2G moeten doen.
Kan ik ergens zien waar plannen zijn voor verbetering van het netwerk?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik zie helaas geen plannen voor een nieuwe mast, dat wil echter niet zeggen dat het niet zal komen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Hjsurk,

Zou je me misschien een exacte postcode kunnen geven van de locatie waarop je problemen ervaart? Dan kan ik nakijken hoe de dekking in dat gebied is en dan kan ik ook checken of er verbetering gepland staat.
harryn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
ik kan dit beamen, (3g) bereik is slecht op urk.
voorbeeld oude dorp: 8321EZ
voorbeeld urkerhard: 8322Cp
 
groet,
 
harry
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
harryn schreef:
Hoi,

ik kan dit beamen, (3g) bereik is slecht op urk.
voorbeeld oude dorp: 8321EZ
voorbeeld urkerhard: 8322Cp

groet,

harry
Hi Harry,

Ik heb het even nagekeken en op postcode 8322 is de 3G dekking inderdaad niet optimaal. Ik zie wel dat de 3G dekking op postcode 8321 beter is. Toch zou het hierdoor wel kunnen dat je binnenshuis een verminderde 3G dekking ervaart. Merk je dit ook buitenshuis? Of merk je dan wel verbetering?
harryn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Maartje,
 
op 8321ez is het binnenshuis erg slecht, weinig tot geen bereik.
buitenshuis iets beter.
 
groet.
 
harry
Hjsurk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik had een e-mailvermelding verwacht, vandaar de late reactie.
Inmiddels bij de instellingen even aangezet dat ik automatisch abonneer op een topic waaraan ik deelneem.

Mijn postcode is 8321SG. Rond deze omgeving is mijn bereik prima, maar in het nieuwe gedeelte en het oude dorp is het bereik binnenshuis en buitenshuis erg slecht.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Hjsurk,

Zoals Maartje heeft aangegeven is de 3G dekking in Urk op bepaalde locaties niet optimaal. Je kunt je toestel dan het beste op 2G instellen, om een stabiele belverbinding te krijgen.

Slim inderdaad om je te abonneren! Nu zie je in de mailbox dat ik je een antwoord heb gestuurd:).
Hjsurk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik begrijp dat ik het 2G netwerk moet gebruiken als het 3G netwerk niet goed functioneert.
Echter dit netwerk is zeer traag en is vooral bij internetgebruik een grote hindering.

Mijn vraag was eigenlijk of er plannen zijn om het 3G netwerk op Urk te verbeteren, aangezien er wel veel aan het 4G netwerk binnen de Randstad wordt gedaan en andere regio's met slechte dekking alleen maar meer worden achtergesteld. Urk heeft als het goed is toch een groot aantal Vodafone klanten, deze verdienen dezelfde service als de mensen binnen de Randstad.
Hjsurk
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij is er over mijn vraag heen gekeken.
Ik wacht al enkele dagen op een reactie/antwoord.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik zie helaas geen plannen voor een nieuwe mast, dat wil echter niet zeggen dat het niet zal komen.

kalmoes

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ben ik het helemaal mee eens.
Ik denk dat wij de berijkbaarheid net zo goed verdienen als de mensen in de randstad(we betalen wel het zelfde)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic