Sinds zaterdag 5 sept, is mijn telefoon door Vodafone/ Dynalogic opgehaald en ik heb een leen toestel gekregen.
Het probleem was/is dat ik sinds dinsdag middagmiddag 1 oktober in en wijde omgeving rond om ons huis niet kan bellen of gebeld kan worden terwijl ik wel de volle stekte van Vodafone signaal heb en de maanden hiervoor altijd wel gewoon kon bellen of gebeld worden.
Bij ongeveer 200 a 250 buiten huis kan ik wel bellen.
Ik heb de iPhone-5 (van April 2013) een paar keer op beide mannieren aan en uit gezet tevens heb ik de sim kaart er een keer uit gehaald en er weer in gestopt.
Maar alles mocht niet baten.
Als ik de telefoon op laat tot 100% oplaad en ik doe niets (bijvoorbeeld vlak voor je naar bed gaat, opladen) is hij na ongeveer 8 uur totaal, maar dan ook totaal, leeg.( ik moet alles weer op nieuw opstarten) en dit gebeurd allen als hij thuis ligt.
Haal ik het SIM kaartje er uit dan is hij de volgende morgen nagenoeg nog vol.
Ik heb telefonische contact gehad met Vodafone Klantenservice en die heeft op afstand alles doorgemeten en ook dat was goed.
Hierna ben ik, op verzoek van de klanten service, naar de Vodafone winkel in Drachten geweest en daar bleek alles weer goed te werken wat ik ook gezegd had.
Ik had verteld dat hij het alleen in en om het huis niet deed.
Mij is gevraagd of ik dan eens wilde proberen om mijn WiFi uit te zetten (wat volgen uw medewerk en mij geen invloed mocht hebben maar toch maar proberen) en dan nogmaals proberen maar helaas geen succes ik heb nogmaals de iPhone-5 op beide mannieren een paar keer aan en uit gezet ik heb de sim kaart er een keer uit gehaald en er weer in gedaan maar ook dit mocht niet baten, de telefoon doet het niet Ik ben nogmaals naar Vodafone Drachten gegaan en daar ter plekke deed alles het weer ik heb gevraagd of ik een toestel mee mocht
maar dit kon niet.
Ik moest het toestel maar opsturen om hem na te laten kijken en om dat ik een RED abonnement heb krijg ik een leen toestel.
Ik heb het leentoestel gekregen en nadat ik
hem aan de praat had bleek hij exact het zelfde probleem te hebben.
Ik kan in en rond om ons huis niet kan bellen of gebeld kan worden, exact het zelfde probleem.
Ik weet niet of jullie mijn toestel nu helemaal resetten en controleren, maar waarschijnlijk ligt het daar niet aan.
Onze dochter heeft ook een iPhone-5 (van juni 2013) het zelfde type en met het zelfde RED abonnement en ook deze telefoon heeft exact het zelfde probleem.
Mijn vraag is; nu blijkt dat het niet alleen aan mijn telefoon ligt maar alle Vodafone telefoons heeft u misschien op die datum iets veranderd met of bij de zenders.
Bij ons thuis is niets veranderd wij hebben niets in huis er bij gekregen op die dag of de dagen ervoor.
Of weet u misschien die op die dag of dagen er voor iet heeft veranderd of heeft aangebracht in deze omgeving.
samengevat:
Misschien een monteur sturen om het hier ter plekke te bekijken waarom jullie netwerk hier niet werkt
In en rond om het huis is niet te bellen en te internetten met 100 %
signaal van Vodafone
Met SIM kaart in de telefoon is hij in +/- 8 uur leeg als hij in huis ligt,
Zonder SIM kaart verbruikt hij maar een gering percentage.
Dit gebeurd in mijn telefoon, mijn dochters telefoon en jullie leen toestel
Het ligt waarschijnlijk ook niet aan de SIM kaart en niet aan de telefoon die nu bij jullie in reparatie is.
Ik zou het anders ook niet weten, maar dacht dit is misschien wel waardevolle informatie
voor de reparateurs en de monteur die langs komt.
Het enige antwoord wat ik krijg van Vodafone is: Wat vervelend dat jullie thuis met alle drie de Vodafone toestellen last hebben van slecht bereik, en het snel leeg gaan
ik heb tgevens alles geprobeerd wat ik moest proberen van Vodafone.
Mijn vraag is wanneer neemt vodafone aktie want ik ben niet de enige die hier last van heeft
en voor 1 oktber was alles goed