Hoi
HvG58-voda Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Lekker, twee maanden in Australië, het zal je daar vast goed bevallen. Maar wel vervelend dat je nu je apple niet gekoppeld krijgt door je 06 nummer. Is het echt alleen een koppeling naar je 06 nummer of stuurt Apple een code naar je iPhone? Als we even uitgaan van het sturen naar je 06 nummer dan kan het zijn dat je eerst een gesprek moet voeren met je toestel zodat Vodafone NL weet dat je een nieuw toestel hebt en dat je 06 nummer daaraan is gekoppeld. (want zoals je zegt, een smsje moet je overal kunnen krijgen)
Krijg je wel Vodafone NL in beeld? En wat als je nu je eigen 06 SIMkaart in die van je vrouw haar toestel stopt, doet je nummer het dan wel gewoon? Heeft ze zelf in haar toestel wel bereik, zo ja dan zou je je SIMkaart daar eens in kunnen steken om te zien of dat ook goed werkt?! Daarnaast, heeft het toestel in Australië geen SIMlock voor buitenlandse nummers of überhaupt andere SIMkaarten?
Wat ook kan:Stuurt iPhone een code naar je toestel, wat namelijk ook kan, dan zullen ze dit nu niet doen omdat ze je nieuwe iPhone niet kennen. Ze sturen dus elke keer een code naar je oude iPhone en die heb je niet meer. Om dit op te lossen moet je eigenlijk opnieuw inloggen in je Apple account en daar je nieuwe toestel koppelen aan je account. Als je dan om een code vraagt dat Apple deze weer netjes naar je nieuwe toestel sturen.
Als je SIMkaart het wel gewoon in een ander toestel doet, dan ligt het dus zeker niet aan je SIMkaart. Doet die het ook niet in een ander toestel dan kan het zijn dat Vodafone je een blokkade heeft gegeven of dat je een blokkade hebt op nummers in het buitenland. Het beste wat je dan kan doen is contact opnemen met de klantenservice van Vodafone en omdat je in het buitenland zit kan je het best een
chat starten (op zondag alleen als er iemand aanwezig is)
Is het uitgesloten dat het aan je SIMkaart ligt dan kan je het best contact opnemen met Apple. Die kunnen je dan verder helpen, mocht je zelf niet bij je account kunnen om eventueel je toestel aan te passen.
Zie voor meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT204974
Wil het beide niet lukken dan zou ik contact opnemen met Apple: https://support.apple.com/nl-nl/contact