Ik zit op het moment in Colombia. Het standaard wereld-in-1 pakket vind ik onvoldoende voor datagebruik (30MB per dag max).
Ik heb via HolaFly een eSim aangeschaft voor gebruik in Colombia. Deze heb ik geinstalleerd op mijn IPhone 11.
Mijn configuratie is als volgt:
Mobiele Data: Colombia e-SIM
StandaardtelefoonlijL Vodafone SIM
SIMKAARTEN:
Vodafone SIM AAN
Colombia e-SIM AAN.
Voor de Colombia e-SIM heb ik het werkend (getest met Wifi UIT, Vodafone SIM UIT),
Het is mijn veronderstelling dat ik nog steeds kan bellen cq gebeld worden met mijn Vodafone SIM.
Om dat te testen de Vodafone SIM weer op AAN gezet. Vervolgens getest of ik kan bellen of gebeld worden. Maar dat lukt niet. In het beste geval krijg ik een melding als “ verbinding mislukt”.
Holafly support stelt dat vanuit hun perspectief alles juist is geconfigureerd. Ze verwijzen naar provider voor nader uitsluitsel.
Op Vodafone website kan ik geen info vinden die vergelijkbaar is met mijn situatie.
Daarom de vraag nu voorgelegd aan de community. Om in te loggen moest ik een SMS code confirmeren. Die heb ik ontvangen (kost me dan €5 omdat ik Wereld-in-1 gebruik ?). Ontvangst van de SMS doet mij vermoeden dat ik ook zou kunnen bellen.
Zie ik iets over het hoofd ? Suggesties om een situatie te bereiken waar ik:
Colombia e-SIM gebruik voor alle dataverkeer en
Vodafone SIM gebruik voor spraak en SMS verkeer.
Bij voorbaat dank.