Bart Z

Ontdekker
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Kan ik mobiel blijven bellen na installatie van een eSim voor lokaal datagebruik in het buitenland ?

Ik zit op het moment in Colombia. Het standaard wereld-in-1 pakket vind ik onvoldoende voor datagebruik (30MB per dag max).

Ik heb via HolaFly een eSim aangeschaft voor gebruik in Colombia. Deze heb ik geinstalleerd op mijn IPhone 11.

 

Mijn configuratie is als volgt:

Mobiele Data: Colombia e-SIM

StandaardtelefoonlijL Vodafone SIM

SIMKAARTEN:

Vodafone SIM AAN

Colombia e-SIM AAN.

 

Voor de Colombia e-SIM heb ik het werkend (getest met Wifi UIT, Vodafone SIM UIT),

 

Het is mijn veronderstelling dat ik nog steeds kan bellen cq gebeld worden met mijn Vodafone SIM.

Om dat te testen de Vodafone SIM weer op AAN gezet. Vervolgens getest of ik kan bellen of gebeld worden. Maar dat lukt niet. In het beste geval  krijg ik een melding als “ verbinding mislukt”.

 

Holafly support stelt dat vanuit hun perspectief alles juist is geconfigureerd. Ze verwijzen naar provider voor nader uitsluitsel.

Op Vodafone website kan ik geen info vinden die vergelijkbaar is met mijn situatie.

 

Daarom de vraag nu voorgelegd aan de community. Om in te loggen moest ik een SMS code confirmeren. Die heb ik ontvangen (kost me dan €5 omdat ik Wereld-in-1 gebruik ?). Ontvangst van de SMS doet mij vermoeden dat ik ook zou kunnen bellen.

 

Zie ik iets over het hoofd ? Suggesties om een situatie te bereiken waar ik:

Colombia e-SIM gebruik voor alle dataverkeer en 

Vodafone SIM gebruik voor spraak en SMS verkeer.

 

Bij voorbaat dank.

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bart Z
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de tips. Bij het nalopen van eea tot de conclusie gekomen dat alles goed stond. Vervolgens de configuratie van mijn vrouw gechecked (Iphone/Odido). Daar bleek dat ze op een of andere manier haar Odido SIM had weten te blokkeren (al in Nederland?) Aangezien mijn test een belletje naar haar telefoon was, ging het op dat punt mis. 

Nu dus alles werkend met dual SIM/eSIM combi.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3075Posts
  • 905Oplossingen
  • 1040Likes

Hi @Bart Z, goedemorgen en welkom hier. 

Super tof om te lezen dat je op dit moment in Colombia bent. Hopelijk geniet je daar. Het is inderdaad raadzaam om in deze situatie gebruik te maken van dual-sim, zodat je in Colombia gebruik kan maken van een lokale eSIM voor mobiele data (secundaire aansluiting) naast jouw primaire aansluiting van Vodafone. 

In de instellingen van jouw iPhone 11 kun je aangeven welke simkaart je precies waarvoor wenst te gebruiken. Voor het gebruik van mobiele data kan je via instellingen - mobiel netwerk - mobiele data aangeven dat je hiervoor het Colombiaanse abonnement wilt gebruiken. Op deze pagina van Apple en deze pagina van iCulture vind je meer informatie wat betreft de instellingen.

Heb je alles correct ingesteld en werkt het nog niet zoals je wenst, dan kan het helpen om eens verbinding te maken met een ander netwerk en weer terug te switchen. Wellicht dat @Energieboy als Apple kenner ook nog handige tips voor je heeft.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Een hele goede vraag, als ik de website van Apple lees dan zou het moeten werken. Daar staat: U kunt met uw iPhone één mobieledatanetwerk tegelijkertijd gebruiken. En dat is wat je zegt, je hebt eSIM voor data en SIM voor bellen en sms'en. Misschien zou je netwerkinstellingen eens kunnen wissen om te zien of het dan wel werkt. 

Is de provider wel aangesloten voor het gebruik van eSIM? Ik kan hun naam niet vinden bij Columbia. Ik ga er wel vanuit dat Vodafone gewoon bereik zou moeten hebben. Probeer anders alleen Vodafone erin te stoppen en zien wat hij dan doet. Of stop je eigen SIMkaart van Vodafone eens in een ander toestel, kijken wat die doet. 

Bart Z
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de tips. Bij het nalopen van eea tot de conclusie gekomen dat alles goed stond. Vervolgens de configuratie van mijn vrouw gechecked (Iphone/Odido). Daar bleek dat ze op een of andere manier haar Odido SIM had weten te blokkeren (al in Nederland?) Aangezien mijn test een belletje naar haar telefoon was, ging het op dat punt mis. 

Nu dus alles werkend met dual SIM/eSIM combi.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic